Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #1 Del Skrevet 17 timer siden Og hva var det med denne boken som gjør at du ble så fenget? Anonymkode: 7400a...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Optatium Skrevet 16 timer siden #2 Del Skrevet 16 timer siden Bare en? Det klarer jeg ikke. - Balansekunst. Ga meg et nytt innblikk i en helt annen og ukjent verden, leste den for snart 20 år siden, kommer til å huske den for alltid. - Sofies verden. Leste den mange ganger som ung, bruker fortsatt noen av eksemplene fra den når jeg undervise eller diskuterer med noen. - Det åttende livet (til Brilka). Boken som har alt. Historie, kjærlighet, politikk og bittelitt magi. Absolutt fantastisk. - Sjur Gabriel. Første bok om Hellemyrsfolket, gjør fortsatt et dypt inntrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16 timer siden #3 Del Skrevet 16 timer siden Vanskelig å velge bare en. Men da jeg var ung ble jeg veldig fascinert og fenget av boken "Å være ung er for jævlig". Den gjorde dype inntrykk. Anonymkode: 24fe5...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 16 timer siden #4 Del Skrevet 16 timer siden Det er veldig vanskelig å velge en bok, men Tirsdager med Morrie av Mitch Albom er høyt på lista over bøker som har gjort mest inntrykk. Tankene og refleksjonene som blir gitt av Morrie Schwartz berørte meg dypt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16 timer siden #5 Del Skrevet 16 timer siden Jeg har lest mange bøker og likt de fleste av dem, men ingen har gitt meg varige inntrykk. Jeg kan huske at noen var virkelig mye bedre enn andre, men ikke slik at de ga meg spesielle dype inntrykk. For meg går det mest på hvor godt det skrives og beskrives. Der er noen helt eksepsjonelle, og andre ikke. Hvis jeg skal velge en bok så må det bli "Naiv Super" av Erlend Loe. Fordi den var helt spesiell og ulik alt annet jeg hadde lest, på så mange måter. Boken var et enestående lykketreff, som ikke en gang forfatteren har klart å gjenta. Anonymkode: 05110...c9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 15 timer siden #6 Del Skrevet 15 timer siden Om Roderer, av Guillermo Martinez. Sikkert mest fordi jeg leste den i en veldig mistilpass og søkende ungdomstid. Traff veldig for fjortis som funderte på meningen med alt. Anonymkode: f70a7...811 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (11 timer siden): Vanskelig å velge bare en. Men da jeg var ung ble jeg veldig fascinert og fenget av boken "Å være ung er for jævlig". Den gjorde dype inntrykk. Anonymkode: 24fe5...b96 Å, jeg er så enig. Min første store rystende leseopplevelse. Senere: Hundre års ensomhet. I nokså ny tid: Homo deus Anonymkode: 0dc10...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Mange favoritter: Napolikvartetten av Ferrante (pageturner og du blir så glad i hovedpersonen) Kristin Undseth: Kristin Lavransdatter Kate Mosse, Labyrinth Maggie O´Farrell, Hamnet Anonymkode: 92c86...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Da jeg var ung: Tilværelsens uutholdelige letthet av Milan Kundera I voksen alder: Et lite liv av Hanya Yahigara. Den berørte meg veldig emosjonelt, særlig første gang jeg leste den. Har lest den igjen, det gjør jeg i hovedsak ikke, og ble dratt inn i hendelsene og opplevelsene til romanfigurene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden YOLO av Siri Sjøgren Selmer. Den gav meg et innblikk i ungdommers liv, jeg ble bedre kjent med byen Oslo og jeg lo og gråt (noe jeg knapt nok tidligere har opplevd av bøker). Anbefales på det varmeste for alle mellom 15 og 50 år. Anonymkode: fbce1...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carmen00 Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Begrav meg stående (hele mitt liv har jeg ligget på kne) gjorde veldig sterkt inntrykk på meg. Om boken: Isabel Fonseca levde sammen med sigøynere i fire år og fikk et unikt innblikk i deres tenke- og levemåte. Her skildrer hun deres syn på arbeid, ekteskap og religion, og hun forteller deres historie helt siden utvandringen fra India for tusen år siden. Sigøynerne har ingen egen stat, synger ingen nasjonalsang, tilber ikke noe hellig skrift. De har aldri ført krig mot et annet folk. Deres eneste sanne fedreland er veien og reisen. Isabel Fonseca lytter til sigøynernes egne sanger og fortellinger. Hun oppfatter sorgen, men også stoltheten i deres ord: "Begrav meg stående. Hele mitt liv har jeg ligget i kne." Boken utkommer i Spor-serien. "Isabel Fonsecas bok er bokstavelig talt en åpenbaring. En skjult verden - som både er oversett og hemmelighetsfull, forfulgt og fremmed - avdekkes i denne fengslende boken. Hun skriver med sjarm, innsikt og lidenskap og befolker sin tekst med en rekke livfulle og uforglemmelige skikkelser. Det er enestående godt gjort." Salman Rushdie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå