Gå til innhold

syns test uføre

Anbefalte innlegg

er det noen som vet om dem som er uføre har krav på brille\synstest?

jeg var hos opprikkeren i sta og da kom briller og synstesten på over fire tusen som er utrolig mye for meg som er uføre og som jeg heller ikke har men trenger nye briller siden mine ble ødelagt

Anonymkode: daa49...d20

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450692-syns-test-uf%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Nei, det er noe vi må spare til selv.

Anonymkode: 2779d...61b

Jeg hadde ikke tenkt til og kjøpe briller enda men måtte det siden dem er ødelagt og har heller ikke så mye penger og spare når jeg har 6 tusen etter regning og mat da går resten ganske så fort nå når det nærmer seg jul og har små son skal ha sitt

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var hos en øyespesialist og han sa at man også kunne kjøpe billige briller som f.eks. Nille 

Anonymkode: c316c...0c8

jeg kan ikke det siden synet mitt har en slags lye sykdom så må også dra til kontroll på sykehuset for og holde øye med det

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

jeg kan ikke det siden synet mitt har en slags lye sykdom så må også dra til kontroll på sykehuset for og holde øye med det

Kan jeg spørre hva de undersøker på sykehuset? Har selv vært en gang i mnd de siste 3 mnd for å se at den tilstanden jeg har ikke blir større.

Anonymkode: ee0db...b87

Annonse

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Kan jeg spørre hva de undersøker på sykehuset? Har selv vært en gang i mnd de siste 3 mnd for å se at den tilstanden jeg har ikke blir større.

Anonymkode: ee0db...b87

synet mitt utvikler seg fort så må gå til kontroll en gang i året for det på ullevåll

nå så vet dem ikke helt hva det er men ligger et register det når dem finner mer ut hva det er og om det er mulig og gjøre noe med det

jeg har noen svarte prikker bak øyet som blir værre, jeg kan ikke se linjer, dårlig sidesyn og litt forskjellig

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

er det noen som vet om dem som er uføre har krav på brille\synstest?

jeg var hos opprikkeren i sta og da kom briller og synstesten på over fire tusen som er utrolig mye for meg som er uføre og som jeg heller ikke har men trenger nye briller siden mine ble ødelagt

Nei, hvorfor skal uføre ha alt gratis! Har og dårlig råd om jeg jobber, og må betale briller og undersøkelse selv og.

Anonymkode: a7505...ebf

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, hvorfor skal uføre ha alt gratis! Har og dårlig råd om jeg jobber, og må betale briller og undersøkelse selv og.

Anonymkode: a7505...ebf

Okei tydelig at du er bare mesunlig og ikke skjønner det med uføre 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Okei tydelig at du er bare mesunlig og ikke skjønner det med uføre 

Misunnelig (eller «mesunlig») på at du må betale for synstest og briller selv…? Det var jo logisk. 

Anonymkode: ef94b...b1b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Misunnelig (eller «mesunlig») på at du må betale for synstest og briller selv…? Det var jo logisk. 

Anonymkode: ef94b...b1b

jeg tror du skulle hatt en time hos opptikker selv!!!! 🤣

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

da har jeg fått svar på det jeg lurte på, så har nå søkt på sosialstønad og bestil honnørkort

Visste du virkelig ikke at du skulle hatt et honnørkort? Det får man jo automatisk når søknaden om minst 50 % uføretrygd er innvilget.

Anonymkode: a7734...f05

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg hadde ikke tenkt til og kjøpe briller enda men måtte det siden dem er ødelagt og har heller ikke så mye penger og spare når jeg har 6 tusen etter regning og mat da går resten ganske så fort nå når det nærmer seg jul og har små son skal ha sitt

Om du har 6000 etter mat og regninger da har du ganske mye å rutte med. Da burde du enkelt klare å spare til briller.  

Anonymkode: f9840...069

Kjøp de på spacsawers. 

Jeg kjøper briller uten ripeneskyttelse og slike ting. Jeg bruker brillene hele tiden og jeg er jo forsiktig med de. Jeg kan heller kjøpe nye ofter siden jeg ikke bruker så mye penger. 

Mitt yngste barn kjøpte akkurat nye briller. 2 par til 795kr. Hun valgte heller ikke masse fancy greier på glassa, noe hun var veldig kritisk til. Nå er hun strålende fornøyd. Hun har jobbet på Brilleland og rost alt som kan legges på glassa opp i skyene, nå føler hun at hun har ljugd. Ja, noe er lurt iforhold til bruken, men da må en veie opp. 

Eldstes første briller var gratis. Gratis brillepar når en tar synstest. Ikke de mest spennende brillene, men helt ok. Hun var syk den dagen, så vi hadde planer om å velge briller en annen gang. Hun likte de og brukte de i tre år før hun kjøpte nye siden styrken hadde endret seg. 

Anonymkode: 56d41...8cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...