Gå til innhold

Ute stengt fra KG uten grunn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

det burde vært en skikerlig opprydding der inne av admin og medotirater, det er dem som har laget reglene der men bryr di seg om dem eh nei overhode ikke 

det aller værste er når man prøver og raportere det inn så er ikke det lov man blir bare stengt ute, når man kommer inn igjen tør man ikke si ifra fordi man blir ikke hørt, ikke får man noen som helst bevis på at man har gjort noe galt 

det burde vært et sted hvor man kan raportere inn som holder seg helt nøytral 

Anonymkode: 3415d...2c2

Om du er uenig i en varsel/advarsel/utestengelse kan du bruke kontakt oss skjemaet for å få kontakt med Forumansvarlig, altså meg. Men du vil alltid få opplyst i varsel/advarsel/utestengelse om hvorfor du har fått den med kopi av regelen(e) som er brutt og som er grunnlaget til hvordan man får en advarsel. Akkurat slik vi gjør det her inne. Ønsker man de spesifikke innleggene som førte til reaksjonen så kan man også få tilsendt disse. 

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Nei, det trenger de faktisk ikke. Admin bryter selv mot reglene på dette forumet, så sent som bare for noen dager siden. De har lov til det. Men etisk og moralsk riktig er det ikke. Men juridisk sett fullt lovlig.

Anonymkode: fc70c...270

Om jeg bryter regelene er det for å gi eksempler for hvorfor noe er ett regelbrudd. Jeg poster sjeldent her inne, så i dette tilfelle vil dette ha vært linkene jeg gjorde om for å vise en anonym bruker og @sug lut hvordan manipulerte lenker ville se ut i slik grad at de var brudd på våre regler. Etter mange år har jeg lært at i slike tilfeller er det best å vise eksempler slik at man blir vist hva som er ett regelbrudd. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg er også utestengt. Jeg er faktisk utestengt på livstid, altså verre enn ved drap. Jeg har ikke engang en eneste prikk på sertifikatet mitt, så det er vel ingen som dømmer strengere enn dere? Da tror jeg vi må bevege oss til andre land. Er dere norske som sitter og dømmer der inne på livstid?

Anonymkode: a1c1f...011

I likhet med dette forumet får man en god del sjangsen på forbedring før man får en permanent utestengelse. Gangen er ganske lik slik som den er her inne. Man får først ett varsel med påminnelse om forumet, deretter får man en advarsel, før man får advarsel med utestengelse i en viss periode. Dette får man 4-6 ganger før man altså ender med en permanent utestengelse. Da har man fått rimelig mange sjangser til å rette seg etter reglene våre slik at man får ett debattklima uten brukerangrep, spekulasjoner, nedsettende innlegg, avsporinger o.s.v. 

Det eneste tilfellene vi går utenfor denne gangen er ved så alvorlige regelbrudd at vi konkluderer med at dette er en person vi ikke ønsker på vår plattform som f.eks ved voldstrusler, terrorplaner, grov spekulering o.l. 
Eller at man utagerer ved overdreven posting i løpet av meget kort tid med flere regelbrudd slik at man får 24 timers eller 7 dagers utestengelse. 

Skrevet
Admin skrev (48 minutter siden):

Om du er uenig i en varsel/advarsel/utestengelse kan du bruke kontakt oss skjemaet for å få kontakt med Forumansvarlig, altså meg. Men du vil alltid få opplyst i varsel/advarsel/utestengelse om hvorfor du har fått den med kopi av regelen(e) som er brutt og som er grunnlaget til hvordan man får en advarsel. Akkurat slik vi gjør det her inne. Ønsker man de spesifikke innleggene som førte til reaksjonen så kan man også få tilsendt disse. 

Om jeg bryter regelene er det for å gi eksempler for hvorfor noe er ett regelbrudd. Jeg poster sjeldent her inne, så i dette tilfelle vil dette ha vært linkene jeg gjorde om for å vise en anonym bruker og @sug lut hvordan manipulerte lenker ville se ut i slik grad at de var brudd på våre regler. Etter mange år har jeg lært at i slike tilfeller er det best å vise eksempler slik at man blir vist hva som er ett regelbrudd. 

I likhet med dette forumet får man en god del sjangsen på forbedring før man får en permanent utestengelse. Gangen er ganske lik slik som den er her inne. Man får først ett varsel med påminnelse om forumet, deretter får man en advarsel, før man får advarsel med utestengelse i en viss periode. Dette får man 4-6 ganger før man altså ender med en permanent utestengelse. Da har man fått rimelig mange sjangser til å rette seg etter reglene våre slik at man får ett debattklima uten brukerangrep, spekulasjoner, nedsettende innlegg, avsporinger o.s.v. 

Det eneste tilfellene vi går utenfor denne gangen er ved så alvorlige regelbrudd at vi konkluderer med at dette er en person vi ikke ønsker på vår plattform som f.eks ved voldstrusler, terrorplaner, grov spekulering o.l. 
Eller at man utagerer ved overdreven posting i løpet av meget kort tid med flere regelbrudd slik at man får 24 timers eller 7 dagers utestengelse. 

Så når det er dem som bryr reglene å man prøve å rapportere det så er det helt riktig at men ikke blir hørt men får en advarsel istedenfor 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så når det er dem som bryr reglene å man prøve å rapportere det så er det helt riktig at men ikke blir hørt men får en advarsel istedenfor 

Man får advarsel når man bryter reglene. Om det er så vanskelig å fatte dette så er kanskje ikke internettet helt for deg?

Anonymkode: 5bb2e...edd

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Som sagt, er man uenig kontakter man forumansvarlig ved å bruke kontakt oss skjemaet nederst på siden på Kvinneguiden. Jeg kan ikke kommentere enkeltsaker her inne pga personvern o.s.v. samt at jeg har ikke fått noen klager så det er vanskelig å vite hva det dreier seg om. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Man får advarsel når man bryter reglene. Om det er så vanskelig å fatte dette så er kanskje ikke internettet helt for deg?

som sagt har ikke jeg brytet noen som helst regler men, jeg raporterete en som gjorde så ble admin drit sur på meg uten noen som helst grunn og ga meg en advarsel 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

som sagt har ikke jeg brytet noen som helst regler men, jeg raporterete en som gjorde så ble admin drit sur på meg uten noen som helst grunn og ga meg en advarsel 

Det er rett og slett ikke sant. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er rett og slett ikke sant. 

Hvordan kan du skrive at det ikke er sant?

Skrevet

Dette er svar på ett slettet innlegg som inneholdt personangrep og nedsettende ordbruk. 

Ingenting av dette var myntet på en bruker, det var ett generelt svar i hvordan vi håndhever reglene, og gangen vi har når det gjelder varsler/advarsler og utestengelse.

Jeg kan som sagt ikke svare deg på direkte henvendelser da det er strengt når det gjelder GDPR og personvern, og henvendelsen må komme via mail fra brukeren det gjelder med samme e-post som man registrerte seg med. Enten via kontakt oss skjemaet nederst på Kvinneguiden.no eller via mail [email protected]

Skrevet
Admin skrev (På 11.7.2025 den 11.53):

Dette er svar på ett slettet innlegg som inneholdt personangrep og nedsettende ordbruk. 

Ingenting av dette var myntet på en bruker, det var ett generelt svar i hvordan vi håndhever reglene, og gangen vi har når det gjelder varsler/advarsler og utestengelse.

Jeg kan som sagt ikke svare deg på direkte henvendelser da det er strengt når det gjelder GDPR og personvern, og henvendelsen må komme via mail fra brukeren det gjelder med samme e-post som man registrerte seg med. Enten via kontakt oss skjemaet nederst på Kvinneguiden.no eller via mail [email protected]

Hvorfor slettet du det jeg skrev?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor slettet du det jeg skrev?

Å bruke psykisk sykdom som negativ personkarakteristikk er ikke noe vi godtar her, verken mot moderatorer, brukere eller andre personer. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 10.7.2025 den 17.34):

Selvfølgelig så har du brutt noen regler, og det flere enn en gang. Du blir ikke utestengt etter 1 advarsel heller.

Anonymkode: ef3a2...44d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...