Gå til innhold

Blir samfunnet tryggere av flere kvinner i politiet?

Anbefalte innlegg

MissSaigon skrev (28 minutter siden):

Det er ingen som har sagt at bare kvinner er bra. Du kan ikke basere diskusjonen på hva som ikke blir sagt. Det er heller ikke sagt noe om muslimer, hinduer eller kristne i politiet heller. Det betyr ikke at de ikke gjør en god jobb.

Hi spør om samfunnet blir tryggere av flere kvinner i politiet, og det svare mange at det ikke blir og at en god blanding er det beste. Kvinner kan være flinkere på å deeskalere enkelte situasjoner og menn kan være flinkere/bedre på de direkte fysiske konfrontasjonene. Så jatakk, begge deler. 

Men så er det heller ikke sagt at, "vi trenger kristne også i politiet, for de har bedre forutsetninger for å kunne...til forskjell fra muslimer". Derfor er det ikke det debatten dreier seg om. Debatten dreier seg kun og bare om at kvinner er bra å ha i politiet for kvinner har bedre forutsetninger for å kunne deeskalere. Som demonstrert både i denne tråden og på forumet generelt. Menn, derimot, de trenger vi i politiet for at? Noen nevnte muskler, men så var det viktig å nevne i samme setning at ikke alle menn har muskler. Det var ikke så viktig å legge til at ikke alle kvinner har forutsetninger for å deeskalere. Så da kan vi se bort fra det med muskler. Hva er det menn har forutsetning for som kvinner ikke har som gjør at vi trenger menn også i politiet? Så lenge vi sier at kvinner har forutsetninger som gjør kvinner godt egnet i politiet i mens vi ikke sier at menn har noen forutsetninger som gjør menn godt egnet i politiet så ender vi med at kvinner har forutsetninger som gjør kvinner godt egnet for politiet i mens menn ikke har noen. Da er det ikke logisk å si at derfor trenger vi en blanding. Da er det logisk at vi trenger kvinner i politiet men ikke menn.

Anonymkode: 37a2a...940

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ikke hvis du tar kun utgangspunkt i et sort/hvitt tankesett der alle situasjoner er identiske, slik du gjør nå. Men slik er ikke verden.  

Anonymkode: db97b...516

Hold deg til tema du. Klarer du ikke å være saklig så finnes det andre tråder du kan spore av.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Men så er det heller ikke sagt at, "vi trenger kristne også i politiet, for de har bedre forutsetninger for å kunne...til forskjell fra muslimer". Derfor er det ikke det debatten dreier seg om. Debatten dreier seg kun og bare om at kvinner er bra å ha i politiet for kvinner har bedre forutsetninger for å kunne deeskalere. Som demonstrert både i denne tråden og på forumet generelt. Menn, derimot, de trenger vi i politiet for at? Noen nevnte muskler, men så var det viktig å nevne i samme setning at ikke alle menn har muskler. Det var ikke så viktig å legge til at ikke alle kvinner har forutsetninger for å deeskalere. Så da kan vi se bort fra det med muskler. Hva er det menn har forutsetning for som kvinner ikke har som gjør at vi trenger menn også i politiet? Så lenge vi sier at kvinner har forutsetninger som gjør kvinner godt egnet i politiet i mens vi ikke sier at menn har noen forutsetninger som gjør menn godt egnet i politiet så ender vi med at kvinner har forutsetninger som gjør kvinner godt egnet for politiet i mens menn ikke har noen. Da er det ikke logisk å si at derfor trenger vi en blanding. Da er det logisk at vi trenger kvinner i politiet men ikke menn.

Det er jo mange flere oppgaver i politiet enn å deeskalere situasjoner. Det er heller ikke sagt at menn er dårlige til dette, men at undersøkelser viser at kvinner ofte er flinkere. Du ser nyanseforskjellen regner jeg med.

Du bruker svært mange ord for å gjenta deg selv, men poenget er at man trenger en god blanding av alle mennesketyper og kjønn i politiet. 

Spørsmålet i hi var om samfunnet blir tryggere av flere kvinner i politiet. Det var ikke om vi ikke trenger menn i politiet. Sånn for å komme tilbake til start.

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hold deg til tema du. Klarer du ikke å være saklig så finnes det andre tråder du kan spore av.

Du som kommenterte mitt innspill, jeg har holdt meg til både tema og vært saklig. 

Anonymkode: db97b...516

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Tema er ikke at menn er uønsket og unyttige i politiet, så kanskje du skal følge ditt eget råd?

Anonymkode: e9487...1c2

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du er klar over at tråden ikke er din eller?

Anonymkode: 324d9...07d

Annonse

MissSaigon skrev (1 time siden):

Det er jo mange flere oppgaver i politiet enn å deeskalere situasjoner. Det er heller ikke sagt at menn er dårlige til dette, men at undersøkelser viser at kvinner ofte er flinkere. Du ser nyanseforskjellen regner jeg med.

Du bruker svært mange ord for å gjenta deg selv, men poenget er at man trenger en god blanding av alle mennesketyper og kjønn i politiet. 

Spørsmålet i hi var om samfunnet blir tryggere av flere kvinner i politiet. Det var ikke om vi ikke trenger menn i politiet. Sånn for å komme tilbake til start.

Bla bla bla. Kort og godt, kvinner har forutsetninger som trenges i politiet. Menn har ikke det. Du klarer ikke å komme på noen, du kverulerer bare. Debatt over.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du er klar over at tråden ikke er din eller?

Jeg er fullstendig klar over at @Admin sletter kommentarer som ikke holder seg til trådens tema, ja. Og jeg er ikke trådens tema. Denne tråden ble ikke opprettet for at du skulle diskutere meg. Du har vanskelig for å være saklig.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er fullstendig klar over at @Admin sletter kommentarer som ikke holder seg til trådens tema, ja. Og jeg er ikke trådens tema. Denne tråden ble ikke opprettet for at du skulle diskutere meg. Du har vanskelig for å være saklig.

Trådens tema er ikke om menn i politiet duger, så ta ditt eget råd du og hold deg til hi sitt tema.

Det er tydeligvis ingen som har lagt merke til at Norge er i endring. Vi har langt hyppigere grov vold, med knivstikking, slossing, gjengoppgjør, narkobander, simple tyverier, ran og innbrudd. Det er disse typene kriminalitet som øker mest. For meg er det merkelig hvor begeistret alle er over kvinner i en rolle hvor de skal håndtere slike situasjoner, uten våpen. Kvinner er mindre, svakere, er lite intimiderende i møte med gjerningsmenn rett og slett. På mange virker strenge politikvinner bare merkelige, malplasserte faktisk, spesielt for fremmedkulturelle vil jeg anta, ut fra deres kvinnesyn.

Kvinner kan helt klart bidra bedre enn menn på mange måter, de er viktige, men jeg tror absolutt ikke vi trenger at halve politistyrken skal være kvinner, det vil ikke gi det beste politiarbeidet tror jeg. Ikke i en voldelig hverdag som vi nå må venne oss til. Jeg ville følt meg tryggere om to menn partruljerte i hverdagen, enn to vanlige kvinner i politiuniform. Jeg ville i nær sagt alle situasjoner følt meg tryggere med politiMENN om det var en akutt situasjon. Politiarbeid er ikke først og fremst omsorgsarbeid ute i felten.

En miks er bra og riktig, men ikke den miksen vi er på vei mot i dag. Jeg vet det finnes actionhelter som spilles av kvinner, men alle vet at det absolutt ikke er regelen. Menn er sterkere, har bedre motorikk og løper langt raskere enn kvinner. Det er slik vi er skapt, kvinner som utgjør unntakene er alt for få til å kunne dekke inn halvparten av politistyrken.

Anonymkode: f91e1...c60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...