Gå til innhold

Når mor spanderer bursdagsmiddag på restaurant til søskenet mitt men ikke til meg selve bursdagsbarnet..

Anbefalte innlegg

Jeg mener og vil ikke komme ut som egen sentrert dritt menneske men ble litt skuffa at på min egen bursdag så måtte jeg betale for min egen middag mens min mor betalte for min søskens fordi hun er litt stram i pengene i det siste. Ser den helt ærlig. Men tenker akkurat på min bursdag.. min søsken ble også spandert på sin bursdag av mor + gave. Jeg er ikke sånn som liker forskjells behandling. Men tenkte jeg skulle få spandert på min egen bursdag selv.. føler meg kjip men synes selv dette var litt kjipt at jeg måtte punge ut med egne penger når vi avtalte vi skulle ut å spise på min bursdags. Men at hun spanderte på søsteren min i stedet

Anonymkode: 5ce3b...ea9

Fortsetter under...

Mini foreldre er veldig gavmilde, vi får veldig flotte gaver, meg og søsteren min får alltid akkurat det samme, de gjør ingen forskjell på oss . Kunne ikke falle meg inn at jeg skulle få noe mer. Søsteren min og mannen har over 1 mill mer i inntekter, enn meg og mannen min. 

Anonymkode: 7a9e4...fa0

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg mener og vil ikke komme ut som egen sentrert dritt menneske men ble litt skuffa at på min egen bursdag så måtte jeg betale for min egen middag mens min mor betalte for min søskens fordi hun er litt stram i pengene i det siste. Ser den helt ærlig. Men tenker akkurat på min bursdag.. min søsken ble også spandert på sin bursdag av mor + gave. Jeg er ikke sånn som liker forskjells behandling. Men tenkte jeg skulle få spandert på min egen bursdag selv.. føler meg kjip men synes selv dette var litt kjipt at jeg måtte punge ut med egne penger når vi avtalte vi skulle ut å spise på min bursdags. Men at hun spanderte på søsteren min i stedet

Mente ar min søsken ble spandert også på min bursdag

Helt ærlig, ja det er ugreit å jeg blir litt skuffet på dine vegne. Man forskjellsbehandler ikke egne barn selv om de er voksne. En middag koster ikke så mye at det burde vært ett problem. I mine øyne gir man likt. Man gir ikke ett barn sokker til jul og det andre 10 000kr. Urettferdig og skuffende, såpass sårende at jeg ville snakket med de om det. 

Anonymkode: cb7ef...3fd

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Helt ærlig, ja det er ugreit å jeg blir litt skuffet på dine vegne. Man forskjellsbehandler ikke egne barn selv om de er voksne. En middag koster ikke så mye at det burde vært ett problem. I mine øyne gir man likt. Man gir ikke ett barn sokker til jul og det andre 10 000kr. Urettferdig og skuffende, såpass sårende at jeg ville snakket med de om det. 

Anonymkode: cb7ef...3fd

Uff ja.. ble bare litt skuffet/ lei når søskenet mitt ble spandert fordi hen ikke hadde nok penger istedet for meg, bursdagsbarnet. Føler i slike dager blir jeg på en måte straffet fordi jeg tjener mer en søskenet mitt,  så da trenger jeg ikke mer i bursdag heller :( 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Mini foreldre er veldig gavmilde, vi får veldig flotte gaver, meg og søsteren min får alltid akkurat det samme, de gjør ingen forskjell på oss . Kunne ikke falle meg inn at jeg skulle få noe mer. Søsteren min og mannen har over 1 mill mer i inntekter, enn meg og mannen min. 

Anonymkode: 7a9e4...fa0

Nå handlet ikke tråden om din historie. Du svarte ikke på ts sin HI 

Anonymkode: 1445a...9d7

Annonse

Alternativet hadde vært at din søster ikke kunne komme i bursdagen din, da hun har stram økonomi. Kjenner det er kjipt, men man hjelper de som trenger hjelp. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Alternativet hadde vært at din søster ikke kunne komme i bursdagen din, da hun har stram økonomi. Kjenner det er kjipt, men man hjelper de som trenger hjelp. 

Moren kunne jo spandert på begge to? Så mye koster det ikke for en middag at man ikke kan ta seg råd til det et par ganger i året, og HI har ikke nevnt at moren har dårlig råd.

Til HI: Ja, jeg er enig i at det er dårlig gjort. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Som pobie nevner min mor kunne ha spandert på begge en å velge å bare spandere min søsken på selve bursdagen min.

Her kommer det an på hvem som inviterte. Hvis mor inviterte dere som en gave på på din bursdag burde hun betalt gor begge. Hvis du inviterte til middag ute for å feire din bursdag burde du betalt for alle, akkurat som du hadde gjort om du hadde betalt Hvis du inviterte gjestene hjem.

Anonymkode: b1cb2...c6c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Joda hvis man tar bort alle følelser og alle uskrevne regler, er dette en grei tilnærming. 

Anonymkode: 527bd...fb8

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nå handlet ikke tråden om din historie. Du svarte ikke på ts sin HI 

Jo, hun svarer på hi. Man kan fint svare med sin egen historie så lenge den er relevant for problemstillingen. 

På dib brukes ikke ts, her er det hi. 

Anonymkode: 4fa92...ad9

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jo, hun svarer på hi. Man kan fint svare med sin egen historie så lenge den er relevant for problemstillingen. 

På dib brukes ikke ts, her er det hi. 

Nei. At noen foreldre ikke forskjellsbehandler er ikke informasjon som er relevant i denne tråden.

Anonymkode: 0fc19...3fd

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei. At noen foreldre ikke forskjellsbehandler er ikke informasjon som er relevant i denne tråden.

Jo.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Her kommer det an på hvem som inviterte. Hvis mor inviterte dere som en gave på på din bursdag burde hun betalt gor begge. Hvis du inviterte til middag ute for å feire din bursdag burde du betalt for alle, akkurat som du hadde gjort om du hadde betalt Hvis du inviterte gjestene hjem.

Virkelig? Aldri opplevd at bursdags personen betaler for alle i sin egen bursdag, utenom man inviterer på middag i hjemmet, men ikke på restaurant 

I vår vennegjeng er det vanlig at alle deler på å betale utenom personen som har bursdag, så resten av oss deler måltidet deres mellom oss. 

Aldri hørt om at personen som har bursdag skal betale for alle. 

Nei.

Det vil si at alle som kommer med sine erfaringer, hvordan det gjøres i deres vennegjenger, familier og kretser, avsporer trådens tema. Sånn ifølge deg. 

Virkelig? Aldri opplevd at bursdags personen betaler for alle i sin egen bursdag, utenom man inviterer på middag i hjemmet, men ikke på restaurant 

Her er det vanlig at den som har bursdag og inviterer folk ut for å spise betaler. Det skulle da bare mangle. Har man ikke råd rar man det heller hjemme. Å forvente at gjestene betaler er jo bare rart. Det er jo ingen som sender vipskrav for middag man lager hjemme hos seg selv heller.

Det var svært usjenerøst av din mor, særlig på bursdagen din! Hvis hun har en grei økonomi er det selvsagt å spandere på begge barna, særlig bursdagsbarnet! Jeg hadde blitt skikkelig lei meg og sint for denne forskjellsbehandlingen. Jeg synes du skal snakke med henne om det!

Penger blir jo en symbolsk ting her, det handler om hvordan moren din gjennom denne handlingen forfordeler. Og siden det er din bursdag blir det ekstra sårt

Anonymkode: d3686...906

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Uff ja.. ble bare litt skuffet/ lei når søskenet mitt ble spandert fordi hen ikke hadde nok penger istedet for meg, bursdagsbarnet. Føler i slike dager blir jeg på en måte straffet fordi jeg tjener mer en søskenet mitt,  så da trenger jeg ikke mer i bursdag heller :( 

Du har allerede fortalt oss at det er din søster det handler om, så du kan kutte ut hen og søsken. 

Jeg syns at det var dårlig gjort av moren din, man gjør aldri forskjell på barna uansett deres økonomi. 

Anonymkode: f01b5...6a1

Det er jo litt rart. Nå er jeg i samme situasjon som deg, den med best råd av oss, men foreldrene våre forskjellsbehandler ikke. De har gitt lån til søsken og dekket en del, men da ofte tilbudt tilsvarende andre vei. Vi takker for tilbudet og sier det ikke er nødvendig, men da er det vårt valg å si at det er helt greit å prioritere en. Sånn kan en ha forskjellig behov uten at en blir utelatt som selvfølge. 

Anonymkode: 71ef7...914

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...