Gå til innhold

Teknisk trøbbel - er det bare meg?

Anbefalte innlegg

Jeg blir altså så utrolig frustrert av at min mor, en venninne og en bekjent stadig spør meg om hjelp med tlf eller pc. 

vanligvis er jeg ganske tålmodig og jeg hjelper gjerne til med hva som helst, men slike tekniske ting får meg helt gal. Jeg tenner på alle plugger på to sekunder og blir altså SÅ frustrert. Uttalelser som «Nå ble den bare borte!» (den? HVA er «den»?!)  «Å - jeg får ikke til dette jeg. Appen jeg hadde her forsvant…» «Printeren funker ikke - det må jo være noe galt med den» - gjør meg sååå frustrert. Det er helt flaut…

Er det flere som har det sånn? 

(Jeg har snakket med dem og forklart at jeg dessverre ikke vil hjelpe dem med dette - fordi jeg blir så sint og frustrert - og at det ikke handler om dem, men om meg.)

Fortsetter under...

I know! Kan knapt gå inn døra hjemme hos foreldrene mine uten at det skal hjelpes til med mobiler, pcer, tv-kanaler som har ramla ut, noe som er blitt utlogget eller ikke funker som det skal. Så sitter jeg der da og fikser og styrer selv om jeg HATER det… Menmen, kan jo ikke si noe på det, så mye som de har hjulpet meg med i oppveksten. Men blir litt oppgitt!

Anonymkode: 00f1b...89e

Jeg vet! Jeg er ikke noe datageni, men jeg blir rett som det er bedt av kolleger på jobben om å hjelpe dem med ting. Et par av dem får jeg helt mark av. De har ingen tålmodighet og klikker i vei i lynets hastighet. Når jeg så spør: "Hva sto det i den dialogboksen/feilmeldingen du akkurat fjernet?" "Hvilken boks?" "Den du lukket." "Jeg lukket ikke noe." "Jo, det gjorde du...", Og dette skjer hver eneste gang. Læringskurven er flat. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har forklart at de må lese det som står og at det kanskje forklarer problemet, men nei. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

I know! Kan knapt gå inn døra hjemme hos foreldrene mine uten at det skal hjelpes til med mobiler, pcer, tv-kanaler som har ramla ut, noe som er blitt utlogget eller ikke funker som det skal. Så sitter jeg der da og fikser og styrer selv om jeg HATER det… Menmen, kan jo ikke si noe på det, så mye som de har hjulpet meg med i oppveksten. Men blir litt oppgitt!

Anonymkode: 00f1b...89e

Hva i all verden er problemet med å hjelpe foreldrene dine med tekniske ting?

Anonymkode: 700e1...62c

Annonse

Det er jo frustrerende når det blir en umulig jobb fordi den du skal hjelpe ikke har noe kontroll på passord eller annet. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har følt meg som i en episode fra modern Family, dobbeltklikk 😅🤭

Anonymkode: 1bb0f...128

Kjenner meg igjen, men ikke bare når jeg skal hjelpe andre. Bytte telefon(overføring av innhold og oppsett av ny telefon), oppdatere pc'en eller playstation, logge inn med bank id, ting som feiler evt hvis jeg taster feil passord. Alle tekniske duppedingser og gjøremål kan få meg til å fly i taket på to sekunder. 

Derimot en trassig unge har jeg all tålmodighet i verden med. Det er noe med teknisk idioti som jeg føler verden hadde vært bedre uten.

Anonymkode: 18a84...4d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...