MissSaigon Skrevet mandag kl 08:36 #26 Del Skrevet mandag kl 08:36 sug lut skrev (22 minutter siden): Gud, så kjedelig. Ikke bare skivebom, men resirkulert såda . "Det ække langt fra geni til iddiot" er altså fremdeles oppe og går? Du skal ikke ta med at man neppe kan være både smart og smellvakker i samme slengen? Siden du bommer uansett? Oida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet mandag kl 08:52 #27 Del Skrevet mandag kl 08:52 oslofrk skrev (13 timer siden): Leger er også mennesker, så det varierer vel - men jeg vet ihvertfall for egen del at etter 7års studier tenker jeg litt annerledes enn de som ikke har studert. Det handler ikke om at de ikke er bra folk, men at vi har behov for ulik intellektuell stimuli… Må man ha høyere utdannelse for å ha behov for intellektuell stimuli? Er det ikke kjedelig å bare omgi seg med mennesker som tenker likt? Jeg vil tro at om man har litt forskjellig bakgrunn og erfaring så kan man få gode og interessante diskusjoner. Man velger selvsagt partner ut fra egne preferanser, men om man lager seg så snevre rammer så risikerer man jo å gå glipp av gode mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 10:54 #28 Del Skrevet mandag kl 10:54 Jeg har sett endel leger på Tinder. Felles for de alle er at det står at de er lege. Da mister de meg litt. Har en kollega som også hadde det i bioen sin på Tinder. Jeg sa til han at det var turnoff og/eller bare tilrakk seg golddiggere. Han fjerna det, og endte opp med en kollega på jobb isteden. Utover det har jeg legekollegaer som er gift med "helt vanlige folk". Utdannelsen er nok ikke så avgjørende, heller personlighet og hvor godt de utfyller hverandre. Anonymkode: 2bc13...a98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 11:42 #29 Del Skrevet mandag kl 11:42 Jeg er sykepleier og kjenner mange leger, både som kolleger og fra oppvekst, kunne giftet meg med mange av dem men er veldig glad for ingeniøren min. Har mye å snakke om både med gode kolleger og med mannen min, men mannen og jeg snakker ikke så mye fag. Det ville jeg helst slippe om jeg var gift med en lege, også. Anonymkode: b8530...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 14:16 #30 Del Skrevet mandag kl 14:16 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Det er selvinnsikt og kritisk refleksjon. Ingenting nedlatende her. Anonymkode: a2990...242 Selvfølgelig er det bedlatende så det holder, å påstå noe annet blir for dumt. Anonymkode: bbc9b...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iiiiik Skrevet mandag kl 16:39 #31 Del Skrevet mandag kl 16:39 Det er noe litt rart i å hevde at utdannelse ikke bør være viktig ved valg av partner, men samtidig ønske seg partner med en gitt utdannelse. Klart man kan være intellektuell, intelligent og interessant med svært lite utdannelse. Og klart man kan være snever og uinteressant med lang utdannelse. For meg er det allikevel også klart at det er høyere sannsynlighet for å finne den som passer for meg hvis jeg leter i gruppa av dem som har gjort en del av de samme valgene som meg. Selv har jeg en sju-årig universitetsutdannelse og er gift med en med fem år på ntnu. Våre fag er ganske langt unna hverandre, men vi har allikevel en felles referanseramme. Det var ikke sånn at jeg kun lette etter menn med minst master da jeg var singel, og det er mye som er viktigere enn det. Tror allikevel at mye av det som er viktig for meg, har medvirket til at han også har prioritert høyere utdanning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 17:18 #32 Del Skrevet mandag kl 17:18 Anonym bruker skrev (17 timer siden): Leger finnes også på tinder ja, jeg vet om flere😊. De er helt vanlige mennesker de også som også. Bare husk at de jobber mye å neppe har god tid til deg. Anonymkode: 23ac3...3c2 Tror de har mer tid enn en lærer har. Lærere tar med seg jobben hjem, leger holder seg anonyme hjemme. Ts her, traffen økonom på tinder og jeg er ikke særlig økonomisk av meg🙈 jeg misliker Matte og regnskap men det gjør ingenting for meg å date en økonom. Jeg tenker mer på hva han syntes om ei rake motsetning av ei dame. Anonymkode: 76fd4...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:03 #33 Del Skrevet mandag kl 19:03 Anonym bruker skrev (1 time siden): Tror de har mer tid enn en lærer har. Lærere tar med seg jobben hjem, leger holder seg anonyme hjemme. Ts her, traffen økonom på tinder og jeg er ikke særlig økonomisk av meg🙈 jeg misliker Matte og regnskap men det gjør ingenting for meg å date en økonom. Jeg tenker mer på hva han syntes om ei rake motsetning av ei dame. Anonymkode: 76fd4...40f Jeg er lege og gift med en lærer. Han har mye mer fritid enn meg. Anonymkode: 84387...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet mandag kl 22:48 #34 Del Skrevet mandag kl 22:48 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Tror de har mer tid enn en lærer har. Lærere tar med seg jobben hjem, leger holder seg anonyme hjemme. Ts her, traffen økonom på tinder og jeg er ikke særlig økonomisk av meg🙈 jeg misliker Matte og regnskap men det gjør ingenting for meg å date en økonom. Jeg tenker mer på hva han syntes om ei rake motsetning av ei dame. Anonymkode: 76fd4...40f Lærer jobber veldig mye mindre enn leger Anonymkode: d107d...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 05:05 #35 Del Skrevet tirsdag kl 05:05 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Lærer jobber veldig mye mindre enn leger Anonymkode: d107d...eac Ja lærer er vel ikke høyutdannet. De har bare så mye de må ta igjen etter skoletid? Har jeg hørt? Har helt sikkert feil da. Anonymkode: 76fd4...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 05:18 #36 Del Skrevet tirsdag kl 05:18 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Tror de har mer tid enn en lærer har. Lærere tar med seg jobben hjem, leger holder seg anonyme hjemme. Ts her, traffen økonom på tinder og jeg er ikke særlig økonomisk av meg🙈 jeg misliker Matte og regnskap men det gjør ingenting for meg å date en økonom. Jeg tenker mer på hva han syntes om ei rake motsetning av ei dame. Anonymkode: 76fd4...40f «Leger holder seg anonyme hjemme» ? De har lengre arbeidsdager enn de aller fleste av oss. De jobber hjemmefra de også. Og alle naboer og slekt og venner spør dem til råds. Fastlegene svarer på meldinger døgnet rundt og sykehuslegene er omtrent alltid på vakt. Det er få yrkesgrupper som har hardere arbeidsbelastning enn legene. Anonymkode: b8530...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 12:15 #37 Del Skrevet tirsdag kl 12:15 Det eneste som kan bringe deg sammen med en lege er at du har en seksuell tiltrekning som kansellerer alt det andre du mangler. Det har med hvor du er i livet intellektuelt, hvilke valg du har gjort, som viser hvem du er. Høy utdannelse er ikke et krav for at du skal ha mye å bidra med, det finnes veldig flinke og kloke mennesker som ikke har høy formell utdannelse. Petter Stordalen feks, som faktisk fant en lege, for en stund, tross særlig utdannelse. Stordalen har ett års utdannelse fra Norsk Kjøpmannsinstitutt, ett år på Varehandelens høyskole og ett år på Norges Markedsføringshøyskole. Kjell Inge Røkke, Olav Thon, John Fredriksen har heller ingen utdannelse, men som likevel kan antas å være interessante mennesker for de fleste. https://www.nettavisen.no/nyheter/norges-rikeste-har-ikke-utdannelse/s/12-95-2917792 Anonymkode: 73f44...435 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet tirsdag kl 20:07 #38 Del Skrevet tirsdag kl 20:07 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Ja lærer er vel ikke høyutdannet. De har bare så mye de må ta igjen etter skoletid? Har jeg hørt? Har helt sikkert feil da. Anonymkode: 76fd4...40f Det har leger også Anonymkode: d107d...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #39 Del Skrevet 17 timer siden Anonym bruker skrev (21 timer siden): Det eneste som kan bringe deg sammen med en lege er at du har en seksuell tiltrekning som kansellerer alt det andre du mangler. Det har med hvor du er i livet intellektuelt, hvilke valg du har gjort, som viser hvem du er. Høy utdannelse er ikke et krav for at du skal ha mye å bidra med, det finnes veldig flinke og kloke mennesker som ikke har høy formell utdannelse. Petter Stordalen feks, som faktisk fant en lege, for en stund, tross særlig utdannelse. Stordalen har ett års utdannelse fra Norsk Kjøpmannsinstitutt, ett år på Varehandelens høyskole og ett år på Norges Markedsføringshøyskole. Kjell Inge Røkke, Olav Thon, John Fredriksen har heller ingen utdannelse, men som likevel kan antas å være interessante mennesker for de fleste. https://www.nettavisen.no/nyheter/norges-rikeste-har-ikke-utdannelse/s/12-95-2917792 Anonymkode: 73f44...435 Nei men de tjener godt. Tror det er det folk er veldig opptatt av... Hvordan er det å date en økonom når jeg ikke har særlig økonomisk sans? Kan det likevel bli noe? Vi skal møtes om få dager. Anonymkode: 76fd4...40f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17 timer siden #40 Del Skrevet 17 timer siden Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nei men de tjener godt. Tror det er det folk er veldig opptatt av... Hvordan er det å date en økonom når jeg ikke har særlig økonomisk sans? Kan det likevel bli noe? Vi skal møtes om få dager. Anonymkode: 76fd4...40f Ønsker du å date en fyr som sitter og prater om økonomifaget på første date? Anonymkode: cb0f2...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSaigon Skrevet 17 timer siden #41 Del Skrevet 17 timer siden Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Nei men de tjener godt. Tror det er det folk er veldig opptatt av... Hvordan er det å date en økonom når jeg ikke har særlig økonomisk sans? Kan det likevel bli noe? Vi skal møtes om få dager. Anonymkode: 76fd4...40f Har du tenkt å diskutere økonomien din med han? Min erfaring er at utdannelse og yrke ikke har noe å si, men kan finne tonen med en snekker like så godt som en ingeniør. Det eneste jeg hadde styrt unna var menn som ikke ønsket å jobbe i det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14 timer siden #42 Del Skrevet 14 timer siden Værste som finnes er jo folk som bare snakker om jobben sin, kunne ikke brydd meg om hva folk jobber med Anonymkode: d107d...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #43 Del Skrevet 4 timer siden Anonym bruker skrev (På 3.11.2024 den 18.03): du bør se etter noen et annet setd enn tinder der er folk stort sett etter en ting og det er ikke et forhold og det høres ut som du ser etter en som har høyere utdannelse bare fordi dem har bedre økonomi enn deg og det er jo veldig feil Anonymkode: 7995b...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå