Gå til innhold

Vi ble hjernevasket

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, det kan jo ikke sammenlignes. Når du følger fartsgrensen er det for å minimere sjansen for å krasje. Munnbindbruken viste det seg, hjalp jo ingenting. Virusene kom forbi uansett, og når folk brukte de om og om igjen, slik de fleste gjorde, økte man heller sjansen for å bli syk.

Men enkelte var jo helt maniske og brukte dem når de svømte, spiste, eller var alene i bilen, slik videoen viser. Da snakker vi hjernevasket.

Anonymkode: fe05b...c08

De hjalp, men de er best på å hindre smitte ut fra den som har dem på, ikke på å hindre smitte inn. Mange sliter med å skjønne forskjellen. 

I tillegg kom det masse forvirrende kommunikasjon om at munnbind mystisk nok skulle slutte å virke om man tok dem av og på. Jeg kan jo skjønne at folk som hadde hørt dette lot munnbindet sitte på i bilen mellom to ærend slik at de slapp å bruke flere munnbind enn nødvendig. 

Anonymkode: bd770...318

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (På 3.11.2024 den 19.05):

Trenger du virkelig kilder på at det var en viss massesuggesjon i befolkningen rundt pandemien? Tror heller du trenger å fjerne skylappene........for hvis man ser tilbake på alt som skjedde så ser vel alle og enhver at mye ikke var helt som det skulle. 

Anonymkode: 549cd...61e

I en krise som det pandemien var så er det helt nødvendig med en viss massesuggesjon, hvis du med massesuggesjon mener å gå i takt og høre på rådene som de med ekspertise større enn deg selv gir. Man har ikke på skylapper av den grunn, selv om dere «tenke SJÆÆÆÆL»-folka liker å kose dere med tanken på at dere skjønte det INGEN andre skjønte.

Anonymkode: 7ab32...ea3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I en krise som det pandemien var så er det helt nødvendig med en viss massesuggesjon, hvis du med massesuggesjon mener å gå i takt og høre på rådene som de med ekspertise større enn deg selv gir. Man har ikke på skylapper av den grunn, selv om dere «tenke SJÆÆÆÆL»-folka liker å kose dere med tanken på at dere skjønte det INGEN andre skjønte.

… samtidig som det kun gjalt oss bermen, men ikke politikerne selv. Litt merkelig kanskje?

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Nei, det kan jo ikke sammenlignes. Når du følger fartsgrensen er det for å minimere sjansen for å krasje. Munnbindbruken viste det seg, hjalp jo ingenting. Virusene kom forbi uansett, og når folk brukte de om og om igjen, slik de fleste gjorde, økte man heller sjansen for å bli syk.

Men enkelte var jo helt maniske og brukte dem når de svømte, spiste, eller var alene i bilen, slik videoen viser. Da snakker vi hjernevasket.

Jeg hadde noen fanger munnbind når jeg var alene i bilen. Det var bare fordi jeg ikke tenkte på å ta det av.  Særlig hvis jeg skulle innom flere steder tenkte jeg ikke på å ta det av .  Det var jo ikke plagsomt å ha det på så da ble det fort sånn.

Anonymkode: 7f696...97c

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg hadde noen fanger munnbind når jeg var alene i bilen. Det var bare fordi jeg ikke tenkte på å ta det av.  Særlig hvis jeg skulle innom flere steder tenkte jeg ikke på å ta det av .  Det var jo ikke plagsomt å ha det på så da ble det fort sånn.

Anonymkode: 7f696...97c

Det var grusomt å ha det på. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Munnbind. Kohorter. Avstand. Antall gjester i lystig lag. Osv. 

Eh. Det gjaldt alle. Jadaaaaah, det var noen  politikere som dreit seg ut, Erna Solberg blant annet. Men det var da vitterlig mange fra bermen som ikke overholdt reglene også, tror du ikke? Altså gjalt reglene både politikere og bermen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...