Gå til innhold

Fortjente fyren dette eller ei?

Anbefalte innlegg

Vi og gjengen var på ei bar i helg, halloween edition nattklubb i Kristiansand. Jeg er ikke en voldelig person for å si det sånt.. men slo te ei fyr da han dro i kostymet mitt ca 2-3 ganger, med vilje. Jeg hadde brukt mange timer og en hel uke på dette kostymet og gledet meg sååå til å vise det fram. Fikk masse oppmerksomhet da på den. Noen ville skjenne som var helt ok, men ikke dra på det som denne fyren gjorde! Og gjentatte ganger. Noe i meg sier at jeg gikk over streken og noe i meg sier også at det var velfortjent, man tar ikke på folk eller plager nabo bordet ved å dra i kostyme tenker jeg?! Nå slo jeg ikke han hardt da.. men nok til å vekke fyren opp der han skvatt da han dro den siste gang. Jeg vet folk kan oppføre seg og drikke seg dum, men litt folkeskikk kan man ha.. 

Anonymkode: 7c8e1...74b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450658-fortjente-fyren-dette-eller-ei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vold er aldri greit, med unntak av i selvforsvar for seg selv eller på vegne av andre som ikke klarer å beskytte seg. Så her kommer det an på hvordan du slo, hvor ol. Å slå bort hender som tar på deg uten lov er helt innafor. Å kjøre en knyttneve hardt i kjeven på en fyr som drar litt i et erme på en kjole for å se på det, er å gå altfor langt. 

Anonymkode: b32d3...e35

Det er forskjell på å daske noen på hånden og dra til de i ansiktet med knyttneven....

Det er også forskjell på om en mann får et klaps på kjakan av flathånda fra en dame han plager, og på å få en knyttneve i kjeven av en annen mann som han tok på klærne til.

Du sier ingen ting om hvor du slo, og hvordan. Om du er dame eller mann, om han var slitsom fordi han var full eller om han var pågående på en veldig betegnende og ugrei måte osv.

I utgangspunktet synes jeg ikke det er greit å slå i det hele tatt, men det finnes situasjoner som er litt formildende.

Anonymkode: e81e6...b0e

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er forskjell på å daske noen på hånden og dra til de i ansiktet med knyttneven....

Det er også forskjell på om en mann får et klaps på kjakan av flathånda fra en dame han plager, og på å få en knyttneve i kjeven av en annen mann som han tok på klærne til.

Du sier ingen ting om hvor du slo, og hvordan. Om du er dame eller mann, om han var slitsom fordi han var full eller om han var pågående på en veldig betegnende og ugrei måte osv.

I utgangspunktet synes jeg ikke det er greit å slå i det hele tatt, men det finnes situasjoner som er litt formildende.

Anonymkode: e81e6...b0e

Pja nei jeg daska han i armen 😂 ikke i trynet

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Hadde det vært greit om han slo en av dine venninner som hadde dratt i hans kostyme for tull?

Anonymkode: cfb78...c86

Nå har jeg venninner som klarer å oppføre seg når vi er ute så vet ikke hvor du vil med den🧐

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Vi og gjengen var på ei bar i helg, halloween edition nattklubb i Kristiansand. Jeg er ikke en voldelig person for å si det sånt.. men slo te ei fyr da han dro i kostymet mitt ca 2-3 ganger, med vilje. Jeg hadde brukt mange timer og en hel uke på dette kostymet og gledet meg sååå til å vise det fram. Fikk masse oppmerksomhet da på den. Noen ville skjenne som var helt ok, men ikke dra på det som denne fyren gjorde! Og gjentatte ganger. Noe i meg sier at jeg gikk over streken og noe i meg sier også at det var velfortjent, man tar ikke på folk eller plager nabo bordet ved å dra i kostyme tenker jeg?! Nå slo jeg ikke han hardt da.. men nok til å vekke fyren opp der han skvatt da han dro den siste gang. Jeg vet folk kan oppføre seg og drikke seg dum, men litt folkeskikk kan man ha.. 

Du er voldelig og du dreit deg ut

Anonymkode: 36674...440

Annonse

Hmm kommer helt an på. 
selv synes jeg det er helt ugreit å tafse, dra og plage andre eller noen i nabo bordet bare fordi man er full og synes det er moro, faktisk litt trakassering i mine øyne om han foresatte etter første gang. Og selvsagt blir du tatt som ugrei person fordi du fikk nok. Noen menn er bare helt tåpelige når de drikker og tror de kan gjøre som de vil uten noe konsekvenser 

Anonymkode: eadf8...85b

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du er voldelig og du dreit deg ut

Anonymkode: 36674...440

Jaja heldige deg da som ikke ble dratt i kostymet at den blir ødelagt fordi noen må dra å plage andre. Du synes sikker trakassering er ok?

Å ta på andre gjentatte ganger uten tillatelse er faktisk trakassering, og da er det helt greit å daske til dem på armen. Det er selvforsvar. 

Litt vanskelig å tro hvor mange som mener man bare skal finne seg i at andre folk tar på en og drar i klærne uten at man skal ha lov til å gjøre noe. Regner med HI sa ifra hver gang, og han ga seg ikke. Tredje (!) gangen fikk han en dask. Jeg ser ikke noe problem her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...