Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før et operasjonssår blir bra?

Anbefalte innlegg

For 10 uker siden ble jeg akutt operert i magen.
Ble skåret opp fra navlen og ned til der håret begynner å gro.
Har prøvd å begynne å bruke vanlige bukser igjen, men det gjør vondt.

Anonymkode: 226a8...a5b

Fortsetter under...

Aner egentlig ikke. Men når du har åpnet opp magen så er det en del muskler som må gro sammen igjen. hva sier legen som følger deg opp? Etter et keisersnitt skal man ikke løfte og belaste så mye i starten, så det tar nok litt tid. Men er det ubehag eller sterke smerter? Er det i stingene som gjør vondt eller i selve magemuskelen? Bør snakke med legen om det så han kan undersøke hvordan såret har grodd 

Anonymkode: c725a...875

Jeg ble også akutt operert i magen en gang, da åpnet de keisersnittarret i håp om at det holdt. Kirurgen sa etterpå at det gikk på hengende håret, det var milimeter fra å måtte åpne meg vertikalt, men de gjør bare det om de absolutt må for rekovalisenstiden etterpå blir mye tøffere og lenger av det.

Så når de åpnet deg ovenfra og ned vil jo det bety at det tar mye lenger tid å komme seg igjen.

Med mitt horisontale arr fikk jeg beskjed at det tok ca 6 uker, vil tro det tar lenger tid for deg ja.

Anonymkode: 8a46a...e48

Annonse

Noe varer for alltid, noe går over og noe kan tilvennes. Jeg har operert 18 ganger og har ulike erfaringer med de ulike stedene jeg har blitt kuttet. Det er derimot bare et sted hos meg som aldri ble bra, men det skyldes for lite hud over benet. 

et så stort sår tar nok litt tid, men er lurt og gå til legen hvis det ikke gror som det skall

mitt sår grodde ikke som det skulle så jeg måtte til sår kontroll for og skjekke om det var noe infeksjon og holdt ekstra nøye med det

Anonymkode: f7dee...11b

Anonym bruker skrev (På 2.11.2024 den 0.48):

For 10 uker siden ble jeg akutt operert i magen.
Ble skåret opp fra navlen og ned til der håret begynner å gro.
Har prøvd å begynne å bruke vanlige bukser igjen, men det gjør vondt.

Anonymkode: 226a8...a5b

Gi det noen måneder til. Mitt ks gjorde litt vondt i 8-10 mnd

Anonymkode: 421f0...693

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...