Gå til innhold

Rare spørsmål om kroppen

Anbefalte innlegg

Det er så mange rare ting med kroppen som jeg lurer på om er bare meg og min kropp eller om dette er noe alle har. Det er ikke spørsmål som trengs å snakke med en lege om, men ikke akkurat sånt man prater med venninner over et glass vin heller, so here goes:

- Klikker det i ørene deres når dere svelger?

- Når du er veldig tissetrengt og endelig får tisse, kjenner du da en fysisk risling i hele kroppen?

- Kan du kjenne avføring bevege seg gjennom tarmene?

- Noen ganger når jeg napper ut et hår så stikker det et helt annet sted på kroppen. Har du opplevd det?

- Får du fysisk vondt et sted i kroppen når du ser på noe noen gjør som du er redd for, f. eks. står på kanten av noe høyt?

Opplever du noe av dette? 

(Huske anonymknappen...)

Anonymkode: 866a3...e74

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450632-rare-sp%C3%B8rsm%C3%A5l-om-kroppen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Klikker det i ørene deres når dere svelger?

- Når du er veldig tissetrengt og endelig får tisse, kjenner du da en fysisk risling i hele kroppen?

- Noen ganger når jeg napper ut et hår så stikker det et helt annet sted på kroppen. Har du opplevd det?

- Får du fysisk vondt et sted i kroppen når du ser på noe noen gjør som du er redd for, f. eks. står på kanten av noe høyt?

Ja, det skjer ting i ørene når jeg svelger.

Ja, det risler i hele kroppen når jeg tisser hvis jeg er tissetrengt.

Kjenner avføringen bevege seg.

De to siste kjenner jeg ikke. 

Anonymkode: 86da4...26a

- Nei

- Ja, å tisse når jeg er skikkelig tissetrengt kjennes i hele kroppen, og særlig i fingertuppene. Jeg har alltid lurt på om andre føler det samme. Det var fint å få svar

- Ja. Og det blir en slags god følelse i tarmen etterpå

- Nei

- Ja. Det var ikke sånn før, men det har kommet med alderen, eller med p ha blitt mor. Oppe på Prekestolen fikk jeg lyst til å rope til folk (altså de fremmede, ikke bare min flokk) at de måtte gå vekk fra kanten, for jeg fikk så vondt. 

Ah - det var godt å få dette rare ut! 

Anonymkode: 021ab...453

Annonse

Det med håret! Og interessant du som sier du får vondt i keisersnittarret, hos meg stikker det til i fødekanalen om jeg ser skade, kan være så lite som et lite skrubbsår på en et av barna. Opplevde det aldri før jeg fikk dem. Veldig rart! 

Anonymkode: 8f9c0...b31

Ja på flere av spørsmålene 😅 

Nervesystemet vårt er rart, er det ikke? Jeg får sug i magen når jeg ser andre være på en høyde, som ei over skriver, blir kjempestressa. Vet ikke om dere husker den lille ungen som turnet rett ved prekestolen. Det hjemsøkte meg i mange dager etterpå, fysisk ubehagelig å se. 

Hvis jeg er sliten, kan jeg oppleve at jeg «mister» hørselen på ene siden i noen minutter 🤷🏼‍♀️ Det er nok mer spenninger i skuldre/nakke, men en merkelig greie. 

Anonymkode: d6999...54d

Ja til alt bortsett fra å kjenne maten i tarmen.

Datteren min sov ikke en hel natt før hun var fire og flere hele netter på rad før hun var 10. Jeg får fortsatt vondt i kroppen av å snakke om lite søvn.

Det piper i høyre øre når jeg er sliten.

Jeg kan «åpne» halsen og slå opp «humor-døren» når jeg skal se no gøy og da ler jeg masse og høyt. 

Hvis jeg blir skikkelig redd kjennes det ut som musklene i anus mister all kraft og alt inni skal fosse ut - både tarmer og innhold.

Jeg klarer ikke bedømme avstand til andre biler, så sørger alltid for god plass. Om de kommer nærme trekker jeg føttene og kroppen bort - som om det skulle hjelpe 😂

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Det er så mange rare ting med kroppen som jeg lurer på om er bare meg og min kropp eller om dette er noe alle har. Det er ikke spørsmål som trengs å snakke med en lege om, men ikke akkurat sånt man prater med venninner over et glass vin heller, so here goes:

- Klikker det i ørene deres når dere svelger?

Opplever du noe av dette? 

(Huske anonymknappen...)

Jeg får fysisk vondt i ryggraden når jeg ser farlige situasjoner. Noen ganger holder det at folk bare snakker om farlige situasjoner - jeg får skikkelige smerter nederst i ryggraden

det klikker i ørene ja

jeg kan ha følelsen av å klø veldig på et bestemt sted, feks som om jeg har et myggstikk på håndleddet. Men hvis jeg fysisk klør meg der er det akkurat som punktet flytter seg til et helt annet sted på kroppen. 

jeg blir fysisk kvalm når jeg blir sulten. Så kvalm at jeg ikke greier å spise. Det er fryktelig upraktisk - for inntak av næring er jo det som stopper sulten. 

Anonymkode: c955e...782

Så deilig å lese om andres rare kropper! Da er det ikke bare meg! Jeg blir forresten også kvalm når jeg er sulten. Og om jeg er tett i bihulene blir jeg så uggen når jeg står opp at jeg brekker meg et par ganger, kaster ikke opp, men da gir kvalmen seg etterpå. Kropp er en underlig greie. 

Annonse

Jeg får vondt langt inni rumpeballene når jeg ser andre (f. eks. når de klatrer på tv) eller selv er høyt oppe. Helt forferdelig å f. eks. se deltakere på 71 grader nord skulle sove i en hengekøye flere hundre meter over bakken. 🍑

Anonymkode: dac1b...ab7

Faktisk kun det med klikking i ørene når jeg svelger. Men nå er det jeg som er rar da. F.eks er jeg alltid uenig med majoriteten. Det er som om jeg er i en evig trassalder. Koronatiden var ekstremt slitsom for meg. 

Anonymkode: b0094...57c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...