Anonym bruker Skrevet 1. november #1 Del Skrevet 1. november Skal an bare svelge disse kamelen? Mannen greier aldri fullføre noe,zalle oppgaver gjøres halveis. Eks: tar ut søppelposen, men setter posene ved utgangsdøra eller på gulvet på kjøkkenet/badet. Tar ut av oppvaskmaskinen men enkelte ting han sikkert ikke tror han vet hvor skal setter han bare på benken over skapet det skal inn i. Kjøper inn skyllemiddel og setter det midt på baderomsgulvet. Alle rom han har pusset opp mangler lister og finpuss. Alle prosjekter ute er uferdige. Ender jo opp med at jeg fullfører dette siden jeg ikke orker ha det framme. Testet en gang, og det blir ikke satt bort om jeg ikke gjør det. Må man bare forvente sånt av en mann? Anonymkode: b1310...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #2 Del Skrevet 1. november Jeg lover deg at dette KUN er latskap. Jeg har akkurat gått fra samboeren min gjennom 19 år og han var likedan. "Jamen, jeg TENKTE å gjøre det, Jeg SKULLE jo fikse det." Jeg klikket! Men nå.... NÅ fikser og ordner han i huset som nå er kun hans eget. Samme hus vi har bodd i sammen i alle år og som har "forfalt" og vært halvveis hele tiden. Det er vel lov ¨kjenne på litt irritasjon over det også eller? Anonymkode: 2f157...814 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #3 Del Skrevet 1. november Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg lover deg at dette KUN er latskap. Jeg har akkurat gått fra samboeren min gjennom 19 år og han var likedan. "Jamen, jeg TENKTE å gjøre det, Jeg SKULLE jo fikse det." Jeg klikket! Men nå.... NÅ fikser og ordner han i huset som nå er kun hans eget. Samme hus vi har bodd i sammen i alle år og som har "forfalt" og vært halvveis hele tiden. Det er vel lov ¨kjenne på litt irritasjon over det også eller? Anonymkode: 2f157...814 Oi, ja det hadde fått meg opp i skyhøyt blodtrykk ja. DA plutselig greier og gidder han ja. Min kan også finne på å si om jeg spør når han har tenkt å fullføre en oppgave, feks liste et rom; jeg hadde tenkt å gjøre det nå, men siden du maser så venter jeg. Så får han jo gitt meg skylda for at det ikke blir gjort. Trass? Jeg koker. Anonymkode: b1310...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #4 Del Skrevet 1. november Anonym bruker skrev (1 time siden): Skal an bare svelge disse kamelen? Mannen greier aldri fullføre noe,zalle oppgaver gjøres halveis. Eks: tar ut søppelposen, men setter posene ved utgangsdøra eller på gulvet på kjøkkenet/badet. Tar ut av oppvaskmaskinen men enkelte ting han sikkert ikke tror han vet hvor skal setter han bare på benken over skapet det skal inn i. Kjøper inn skyllemiddel og setter det midt på baderomsgulvet. Alle rom han har pusset opp mangler lister og finpuss. Alle prosjekter ute er uferdige. Ender jo opp med at jeg fullfører dette siden jeg ikke orker ha det framme. Testet en gang, og det blir ikke satt bort om jeg ikke gjør det. Må man bare forvente sånt av en mann? Anonymkode: b1310...e07 Da deler dere på oppgaven slik alle kvinner vil. Anonymkode: ecd7e...8b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151523 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #5 Del Skrevet 1. november Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Da deler dere på oppgaven slik alle kvinner vil. Anonymkode: ecd7e...8b2 Å dele på oppgaver er ikke å dele hver oppgave i to altså. Man gjør hver sine oppgaver ferdige. Men én enkel mannehjerne greier tydeligvis ikke såpass. Anonymkode: b1310...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #6 Del Skrevet 1. november Min eksmann var/er sånn. I godt voksen alder har han fått adhd-diagnose og venter på utredning for mer. Så alle som har sagt "sånn er menn" i alle år kan ta seg ei bolle. Det er ikke fasiten på å være mann. Det er superfrustrerende og kan slite istykker enhver. Anonymkode: c9832...006 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #7 Del Skrevet 1. november Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Å dele på oppgaver er ikke å dele hver oppgave i to altså. Man gjør hver sine oppgaver ferdige. Men én enkel mannehjerne greier tydeligvis ikke såpass. Anonymkode: b1310...e07 Slutt å sutre. Vær en sterk kvinne nå. Anonymkode: ecd7e...8b2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #8 Del Skrevet 1. november Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Min eksmann var/er sånn. I godt voksen alder har han fått adhd-diagnose og venter på utredning for mer. Så alle som har sagt "sånn er menn" i alle år kan ta seg ei bolle. Det er ikke fasiten på å være mann. Det er superfrustrerende og kan slite istykker enhver. Anonymkode: c9832...006 Halve familien hans og ene av våre barn har ADHD, så jeg tror han her også har det. Men han nekter for det, så da må jeg jo "gå utifra" at han har normale forutsetninger for å greie ting. Det er superfrustrerende ja, og spesielt når man aldri blir møtt på at det kan oppleves sånn for meg. "Vil du heller jeg ikke skal gjøre noe? Vær takknemlig for det jeg gjør." Bla bla blæh🤬 Anonymkode: b1310...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151528 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #9 Del Skrevet 1. november Min arbeidsbelastning i hjemmet ble betydelig redusert da jeg ble skilt. Det finnes ikke noe mer usexy enn en mann som legger fra seg skitne sokker i sofaen. Og jeg tror nok eksmannen minn hadde klart å skrubbe badekaret hvis han hadde giddet å prøve... Jeg er helt klar over at jeg heller ikke er perfekt, men jeg klarer altså å ta meg av barn, hus, hage og bil helt på egen hånd. Husarbeid er ikke vanskelig, det er bare kjedelig. Typiske "manneoppgaver" som listing, maling osv er heller ikke spesielt vanskelig, de er også mindre kjedelig. Fysisk tunge oppgaver som bæring av vaskemaskin betaler jeg noen for å gjøre. Anonymkode: 66b9f...b44 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #10 Del Skrevet 1. november Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Min arbeidsbelastning i hjemmet ble betydelig redusert da jeg ble skilt. Det finnes ikke noe mer usexy enn en mann som legger fra seg skitne sokker i sofaen. Og jeg tror nok eksmannen minn hadde klart å skrubbe badekaret hvis han hadde giddet å prøve... Jeg er helt klar over at jeg heller ikke er perfekt, men jeg klarer altså å ta meg av barn, hus, hage og bil helt på egen hånd. Husarbeid er ikke vanskelig, det er bare kjedelig. Typiske "manneoppgaver" som listing, maling osv er heller ikke spesielt vanskelig, de er også mindre kjedelig. Fysisk tunge oppgaver som bæring av vaskemaskin betaler jeg noen for å gjøre. Anonymkode: 66b9f...b44 Takk for at du deler❤️ Anonymkode: b1310...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #11 Del Skrevet 1. november Mannen min er også litt sånn, og han har ADHD. Han har alltid tusen tanker i hodet, og tankene er liksom alltid i neste prosjekt før han har fullført nåværende. Det er like frustrerende for han som for oss rundt han, for folk klarer jo ikke følge han i hans tankeprosess. Han driver med en ting og prater om de to neste tingene som skal gjøres, mens andre har tankene sine i det de driver med nå. Det gjør han vanskelig å samarbeide med 🙈 Men han har masse arbeidslyst og energi, så om du sammenligner han med slabbedasker som ligger på sofaen og ser på TV eller sitter og gamer uten å gidde, så går han dem en høy gang. Han driver alltid med noe, og er det ikke noe å gjøre finner han på noe. Om det er vasking av bilen, gressklipping eller rydding på boden, han er ikke noe flink til å kjede seg så han finner seg noe å gjøre hele tiden. Man må gi litt, og ta litt, tenker jeg da. Han er ikke perfekt, men det er ikke jeg heller. Han kan rydde opp etter middag og bli neeeeesten helt ferdig, det kan jeg leve med. At jeg må vaske over benken og sette på oppvaskmaskinen er greit, for han har ikke gått og lagt seg på sofaen, han har gått for å male taket i gangen liksom. Han er omsorgsfull og snill, engasjert og veldig opptatt av å følge opp ungene. Han kan stå opp klokka fem for å måke hele gårdsplassen før resten av huset har stått opp og alle sånne små ting. Da får jeg heller tåle at han er litt "rart" skrudd sammen når det kommer til å ferdigstille et prosjekt før han begynner på neste. PS! Han legger ikke sokkene sine i sofaen Anonymkode: c6c53...f95 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151551 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. november #12 Del Skrevet 1. november Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Mannen min er også litt sånn, og han har ADHD. Han har alltid tusen tanker i hodet, og tankene er liksom alltid i neste prosjekt før han har fullført nåværende. Det er like frustrerende for han som for oss rundt han, for folk klarer jo ikke følge han i hans tankeprosess. Han driver med en ting og prater om de to neste tingene som skal gjøres, mens andre har tankene sine i det de driver med nå. Det gjør han vanskelig å samarbeide med 🙈 Men han har masse arbeidslyst og energi, så om du sammenligner han med slabbedasker som ligger på sofaen og ser på TV eller sitter og gamer uten å gidde, så går han dem en høy gang. Han driver alltid med noe, og er det ikke noe å gjøre finner han på noe. Om det er vasking av bilen, gressklipping eller rydding på boden, han er ikke noe flink til å kjede seg så han finner seg noe å gjøre hele tiden. Man må gi litt, og ta litt, tenker jeg da. Han er ikke perfekt, men det er ikke jeg heller. Han kan rydde opp etter middag og bli neeeeesten helt ferdig, det kan jeg leve med. At jeg må vaske over benken og sette på oppvaskmaskinen er greit, for han har ikke gått og lagt seg på sofaen, han har gått for å male taket i gangen liksom. Han er omsorgsfull og snill, engasjert og veldig opptatt av å følge opp ungene. Han kan stå opp klokka fem for å måke hele gårdsplassen før resten av huset har stått opp og alle sånne små ting. Da får jeg heller tåle at han er litt "rart" skrudd sammen når det kommer til å ferdigstille et prosjekt før han begynner på neste. PS! Han legger ikke sokkene sine i sofaen Anonymkode: c6c53...f95 Men når han står på sånn og får gjort ting og ellers er en bra person så tåler man vel litt halvgjort😊 Min påstår det er helt stille i hodet om han ikke faktisk tenker på noe, så han har ikke sånn tankekjør. Og når min stopper med en ting for å sette igjen resten av jobben så er det nettopp for å sette seg i sofaen, se tv eller slokne på sofaen. Han gjør virkelig ikke stort. Min er ikke omsorgsfull heller, mer selvsentrert og egoist, så er liksom ingen gode egenskaper som veier opp for alt det halvgjorte heller. Da blir det jo kun irritasjon. Anonymkode: b1310...e07 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450627-gj%C3%B8re-ting-halvveis/#findComment-150151557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå