Gå til innhold

Barnebidrag og utgifter til barn

Anbefalte innlegg

Hvis man bruker bidragskalkulatoren til NAV og kommer ut med 0 i bidrag på far, (mor tjener mest, men har også barna mest), er det likevel meningen at far skal bidra/dele på utgifter til barna? I tilfelle hvilke utgifter? Klær, aktiviteter, forsikring, regulering, mobil+ab, frisør osv. Og hvis man skal dele, tar man en ca snittpris fast per mnd, eller samler man opp og deler alle kombinert etter hvert?

Anonymkode: 6b918...0f7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450621-barnebidrag-og-utgifter-til-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis barnet bor hos mor skal far betale farsbidrag. Mor får dobbel barnetrygd. 
Far må bli med på å dele utgifter til konfirmasjon. Far er ikke pliktig til å betale briller, sykkel, klær osv. MEN.. vil tro de aller fleste foreldre vil kjøpe det barna trenger av utstyr og klær fordi de ønsker at barnet skal ha det de trenger, Uavhenig hvem som skal betale 

Anonymkode: 91fa9...7fa

Far skal da betale mat, hus, transport og lignende for tiden barnet er hos far. Han skal også betale ferier han tar med barnet på, gaver han bestemmer at barnet skal gi, aktiviteter de gjør sammen  50% av reisekostnader ved samvær og utstyr han vil at barnet skal ha hos seg.

I tillegg vil han måtte være med å dele på utgifter til regulering og konfirmasjon.

Anonymkode: 9fe37...a60

Annonse

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Om far ikke har bidragsevne så skal han, dessverre og merkelig nok, slippe å bidra økonomisk til barna sine. Bortsett fra husvære, strøm og mat under samvær

Anonymkode: 26d3b...61c

Han har vel bidragsevne, er bare at han er heldig og slipper fordi jeg tjener mest. Han har jo levd herrens glade dager som snylter på meg i alle år, og det får han fortsette med med NAV sin velsignelse. Aldri betalt ei krone for barna sine den mannen. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Han har vel bidragsevne, er bare at han er heldig og slipper fordi jeg tjener mest. Han har jo levd herrens glade dager som snylter på meg i alle år, og det får han fortsette med med NAV sin velsignelse. Aldri betalt ei krone for barna sine den mannen. 

Om han har bidragsevne så skal han betale så lenge dere ikke har 50/50-deling av barna. Når kalkulatoren sier 0 så er det fordi han ikke har bidragsevne

Anonymkode: 26d3b...61c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...