Gå til innhold

Halloween og ungdomsskolen

Anbefalte innlegg

Ungdommen min går i 8. klasse. Mange skal på en Halloweenfest på skolen, min gutt er ikke invitert. Han er ikke blant de populære sier han. Han er i en liten gjeng på skolen, men ingen av disse skal feire Halloween av ulike grunner. Vet han gjerne skulle funnet på noe, men kjenner ingen han kan invitere. Som mamma ser jeg jo at han er lei seg og jeg føler jo på utenforskap. Det jeg lurer på er om det faktisk er sånn at alle på ungdomsskolen feirer Halloween eller om dette er mer vanlig enn jeg tror? 

Anonymkode: ca1ac...c7d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450607-halloween-og-ungdomsskolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fest på skolen, uten at alle er invitert? Rareste jeg har hørt, hvem arrangerer den?

Mine to på 15 og 17 har feiret halloween hvert år. De ringer jo ikke på dører lenger, men er sammen med venner.

I kveld kommer det 5-6 stykker på besøk til 15 åringen (10.klasse). De skal spise pizza, bake muffins og se film. Lett utkledning, bare noen hatter o.l også er det de som åpner døra når mindre barn ringer på.

17 åringen skal på fest med utkledning i morgen. Når de blir så gamle legger de det gjerne til nærmeste helg.

Anonymkode: 74f8e...025

Beklager feil formulering, festen er privat hos en av elevene. Det jeg lurer på er om det faktisk er slik st «alle» er på fest eller sammen med noen på Halloween. Hvor vanlig er det evt å være alene på ungdomsskolen?

Anonymkode: ca1ac...c7d

Da datteren min gikk på ungdomsskolen, så synes de selv at det var litt barnslig å gå Halloween 😅 Så hun synes det er koselig å være hjemme og gi godteri til de som kommer på døra😊 

Jeg skjønner at han opplever at det er trist å føle seg utenfor, men hva om dere kjøper godteri og ser en film sammen😉 

Alle vil føle på utenforskap fra tid til en annen, og sånn er livet. Jeg sier ikke at det er greit, men fortell han at han er mere enn god nok❤️😊 

Anonymkode: 8242b...f82

Min datter går i 10. klasse, og skal være hjemme og dele ut godteri med meg. De fleste på hennes trinn skal på Halloween-fest på lørdag, men det er bare for de kule. Hun kjenner nok på samme følelse som din sønn. Leste en kronikk i VG om det nå, hvor mange som føler seg ensomme på sånne dager. 
Men for å svare ordentlig på spørsmålet ditt, tror jeg det er mange på ungdomsskolen som ikke gjør noe spesielt i dag.

Anonymkode: b92ce...9e0

Annonse

Vi er superheldige og har noen naboer som lager til masse gøy på Halloween, og de har spesifikt invitert hele trinnet sønnen går på, så barnet mitt på samme trinn går dit. Håper det gjentas til de er ute av ungdomsskolen så har alle mulighet til å dra dit om de ikke er invitert andre steder.Andre barn er også velkomne innom.

Det kan være vanskelig å holde oversikt for å være sikre på at ingen faller utenfor, foreldre bør være flinke til å koordinere. Det blir vanskeligere å tvinge dem til å invitere med noen i den alderen, men vi må gjøre vårt beste.

Eldste på 18 skal på fest fre og lør, har fullt kostyme klart. 

Anonymkode: 9489f...348

Når de går på ungdomsskolen tror jeg ikke det er enkelt å ha oversikt over om noen havner utenfor på slike dager. 

Jeg vet ikke hvor mange som feirer på ungdomsskolen, men min datter i 8. klasse skal på «fest» i morgen. De går ikke rundt lenger, men møtes hos en av de. 

Anonymkode: 09ff7...b14

Mine to på 20 og 17 var aldri på noe på ungdomsskolen. Nå skal 17 åringen på 2 feiringer i helga, mens 20 åringen skal jobbe. Begge to syns det var barnslig og hadde ikke noe behov på ungdomsskolen. Barneskolen arrangerer for hvert trinn selvsagt. 

Anonymkode: 64e7c...fe5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...