Gå til innhold

Veldig sulten på 16:8 faste

Anbefalte innlegg

Jeg har spisevindu mellom 10 og 18, men de resterende våkne timene sliter jeg. Nå kl 22 er jeg skrubbsulten enda jeg har spist nok mat i dag. Å hoppe over frokost er også vanskelig. Jeg er så sulten. 
Nå har jeg bare holdt på en drøy uke, men vil det gi seg?

Anonymkode: 15d28...6c0

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450602-veldig-sulten-p%C3%A5-168-faste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan være litt sulten om morgenen, men det går fort vekk og da kan jeg fint vente lenge med å spise. Faster ofte opptil 20 timer. Kvelden er værst, men vet jeg ikke trenger mer mat - det sitter i hodet 😉 Om det er skikkelig ille på kveldstid hjelper ofte et lite glass farris bris uten tilsatt smak. 

Anonymkode: b28e4...1f0

Jeg klarte 16:8 i to dager. Men når jeg våknet sulten kl seks den tredje, visste jeg hadde en krevende dag på jobb og egentlig ikke skulle spise før kl 11, så gav jeg opp. Mulig jeg prøver igjen senere og at sulten gir seg etter en innkjøringsperiode. Men for meg kommer irritabilitet og konsentrasjonsvansker når sulten blir høy, og det skaper krøll. 

Anonymkode: 220d2...c5a

Annonse

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Jeg har spisevindu mellom 10 og 18, men de resterende våkne timene sliter jeg. Nå kl 22 er jeg skrubbsulten enda jeg har spist nok mat i dag. Å hoppe over frokost er også vanskelig. Jeg er så sulten. 

Hvor mye spiser du da?

Anonymkode: 22a09...2af

Jeg spiser to skiver brød med pålegg rundt kl. 10, en wrap eller lignende med kylling og salat ca kl 13, og middag ca kl 17:30. Det kan være en potet, en kjøttkake, brokkoli og gulrøtter ned brun saus. Det burde vel holde?

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg spiser to skiver brød med pålegg rundt kl. 10, en wrap eller lignende med kylling og salat ca kl 13, og middag ca kl 17:30. Det kan være en potet, en kjøttkake, brokkoli og gulrøtter ned brun saus. Det burde vel holde?

Kanskje prøve å spise mer til middag og evt mindre tidligere på dagen? Jeg spiser stort sett bare to måltid, lunsj ca kl 11 og middag ca 17. Og da spiser jeg meg skikkelig mett til begge måltid, iallfall til middag. Er ofte litt sulten når det nærmer seg lunsj, men syns det er lettere å håndtere sulten på morgenen enn på kvelden. På kvelden er det sjelden jeg er sulten om jeg spiser meg skikkelig mett til middag.

Anonymkode: f9caf...e4d

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Kanskje prøve å spise mer til middag og evt mindre tidligere på dagen? Jeg spiser stort sett bare to måltid, lunsj ca kl 11 og middag ca 17. Og da spiser jeg meg skikkelig mett til begge måltid, iallfall til middag. Er ofte litt sulten når det nærmer seg lunsj, men syns det er lettere å håndtere sulten på morgenen enn på kvelden. På kvelden er det sjelden jeg er sulten om jeg spiser meg skikkelig mett til middag.

Takk, kan prøve det. Er bare litt redd for å gå på en kalorismell og gå opp i vekt.  

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Takk, kan prøve det. Er bare litt redd for å gå på en kalorismell og gå opp i vekt.  

Jeg spiser og bare 2 måltid, med mindre jeg er helt utsultet på kvelden, da spiser jeg noe smått.

Anonymkode: c7e58...0eb

Annonse

Hos meg var jeg ikke kvitt sulten før etter en måned. Etter det, har det stabilisert seg helt og jeg er sjelden sulten utenom spisevinduet. Så mitt råd er å holde ut noen uker til. Men pass på å spise ordentlig når du først gjør det! Du trenger masse næring når du spiser! 1 kjøttkaker til middag høres fryktelig lite ut! 

Anonymkode: f3f6c...aca

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

18 er tidlig, hva med å ha 19 eller 20 som siste time

Anonymkode: a338a...49b

Anonym bruker skrev (1 time siden):

18 er tidlig, hva med å ha 19 eller 20 som siste time

Anonymkode: a338a...49b

Jeg prøvde det, men i og med at jeg ofte begynner kl. 6 på jobben, ble det fryktelig lenge å vente til kl. 12 på dagens første måltid. Da var så og si arbeidsdagen over.

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg synes det var veldig lite. Til sammenlikning spiser jeg f.eks havregrøt med granola og peanøttsmør til frokost, 3 skiver, et eple, noen druer til lunsj, middag: f.eks en kyllingfilet, fullkornspasta (god mengde), masse salat, proteinyoghurt med havregryn og granola til kveldsmat (ofte litt sjokolade og🙈, alt for mye sjokolade/smågodt i helga). Holder vekta stabil med dette. (Trener/går en del, 50 år). 

Anonymkode: 22a09...2af

Anonym bruker skrev (På 31.10.2024 den 17.22):

Brød tenker jeg er Ok spsesielt om det er grovt. Hadde derimot byttet ut wrap og potet med mer proteiner/fett. Spesielt wrap’en bør ut

Anonymkode: d5a46...af0

Spis skikkelig til middag, for eksempel 2 poteter, 3 kjøttkaker 1/2 broccoli og 2 ss saus. Da holder du deg lenge mett og kan klare deg med for eksempel 2 skiver med skinke, en gulrot, noen tomater og en frukt i løpet av arbeidsdagen.

Anonymkode: 9b579...76f

Anonym bruker skrev (På 31.10.2024 den 17.49):

Om du er redd for det, så kan du jo logge hva du spiser i en periode også, slik at du får litt feelingen på hva som er passe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...