Gå til innhold

Hva tenker dere her? Merkelig svar

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Det har hun jo tydeligvis god koll på allerede, og det er det som gnager deg.

Anonymkode: 149a8...084

Hun har ikke god koll på sin situasjon, dette vet jeg. Men ærlig talt så får de finne ut av dette selv. De er utenlandske med null familie og nettverk rundt seg. 
Jeg ser verdien av å ha en storfamilie og et godt nettverk når man står i en vanskelig  situasjon. For vår del har mye snudd og det går i positiv retning. Personlig ønsker jeg ikke at ungdommen vår tilbringer tid sammen med hennes sønn fremover, hvis han ikke har skjerpet seg. Vårt barn trenger pro sosiale venner nå fremover. 

Anonymkode: cf98a...e91

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hun har jo gitt klar tale om at hun ikke ønsker kontakt om dette. Hvorfor fremstilller du det som noe annet?

Anonymkode: 1b698...811

Poenget er at jeg prøvde strekke ut ei hånd til ei som ikke har noe særlig nettverk rundt seg. Dette vil hun ikke. Ok, jeg har prøvd. Jeg bruker ikke mer tid på det, da jeg har nok med mitt. Hun finner nok ut av dette selv. Fremstiller det ikke som noe annet 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er det jeg prøver på men min mann er så fæl til å dele 🙁
Uansett så skjønner jeg at intensjonen din var god og hun var unødvendig krass. Jeg ville aldri svart noen på den måten. Tenkte kanskje bare at det var en forklaring på hvorfor hun ble så provosert. Hun burde uansett gitt deg tvilen til gode og ikke ta det negativt så kjapt. 

Anonymkode: 8fb8f...315

Har opplevd henne både som veldig imøtekommende men også svært avvisende og urimelig i andre situasjoner. I det ene øyeblikket er det smisking på høyt nivå, i det neste åpner hun opp og deler alt, for så å angripe personen hun åpner seg til i etterkant og anklage vedkommende at hen ikke stoppet henne ved å dele. Det er en del som ikke er helt friskt 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ja når man ser hvordan hi blir mistenkeliggjort og tillagt onde hensikter så er det nok best at alle og enhver holder seg unna andre folk og lar være å bry seg. Så kan vi alle heller sitte og kose oss med å klage over hvor kaldt samfunnet er blitt og at ingen bryr seg.

Anonymkode: 977b8...b04

Ja en skal være forsiktig med å bry seg og strekke ut ei hånd. Folk kan bli krenket. Da nabokona mistet mannen brått i ulykke da vi var små, stilte mamma opp med mat, husvask og passet barna hennes. Tok de med på ferie og hjalp henne døgnet rundt. Flere av naboene sto på pinne for denne familien. Det var ikke vanlig å få hjelp av det offentlige den gangen. Men i dag skal alle problemer løses av det offentlige og naboer og folk flest skal ikke blande seg i andres liv. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har jo nok å stå i selv, så jeg trenger jo like mye støtte som det jeg prøvde gi henne. Så orker ikke ta kontakt med henne igjen. Selv om vi er i samme båt. Jeg har  familie og nettverk rundt meg som er en god støtte. Så da er fokuset mitt på å få ting på plass i egen skute, og vi har tett og god oppfølging. Så får hun andre finne ut av sine greier selv. 

Det er jo det hun vil, å finne ut av ting selv. Så rart å fremstille det som om hun går glipp av noe når du ikke vil hjelpe henne. 

Anonymkode: 3c6fe...686

Hun har ikke god koll på sin situasjon, dette vet jeg. Men ærlig talt så får de finne ut av dette selv. De er utenlandske med null familie og nettverk rundt seg. 
Jeg ser verdien av å ha en storfamilie og et godt nettverk når man står i en vanskelig  situasjon. For vår del har mye snudd og det går i positiv retning. Personlig ønsker jeg ikke at ungdommen vår tilbringer tid sammen med hennes sønn fremover, hvis han ikke har skjerpet seg. Vårt barn trenger pro sosiale venner nå fremover. 

At du i det hele fremstiller det som at du sendte meldingen av omtanke  er jo bare en vits. Jo lenger ut i tråden vi kommer, jo tydeligere ser vi hva du egentlig mener, du har ikke spesielt høye tanker om dama og familien hennes. Hun burde tydeligvis bøye seg i støvet av takknemlighet over din omsorg, og når hun ikke gjorde det, da blir du så snurt at nå skal ikke ungene får være venner lenger heller. Himmel altså.

Annonse

At du i det hele fremstiller det som at du sendte meldingen av omtanke  er jo bare en vits. Jo lenger ut i tråden vi kommer, jo tydeligere ser vi hva du egentlig mener, du har ikke spesielt høye tanker om dama og familien hennes. Hun burde tydeligvis bøye seg i støvet av takknemlighet over din omsorg, og når hun ikke gjorde det, da blir du så snurt at nå skal ikke ungene får være venner lenger heller. Himmel altså.

Jeg kan selvsagt ikke styre hvem ungdommen vår er sammen med, men så lenge det har vært så mye styr, og vårt barn er på vei til å bryte ut av det og komme på bedre tanker vil jeg også at han er sammen med venner som ikke har disse utfordringene. Så lenge mor nekter å ha kontakt og samarbeide og vøre i en dialog, tenker jeg på mitt barn. Så får hun styre med sitt 

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg kan selvsagt ikke styre hvem ungdommen vår er sammen med, men så lenge det har vært så mye styr, og vårt barn er på vei til å bryte ut av det og komme på bedre tanker vil jeg også at han er sammen med venner som ikke har disse utfordringene. Så lenge mor nekter å ha kontakt og samarbeide og vøre i en dialog, tenker jeg på mitt barn. Så får hun styre med sitt 

Hvordan tenker du at dere skal samarbeide om så store barn? Og det var ikke det du skrev i meldingen til henne. Meldingen din var over grensen for hva man skriver til folk man ikke kjenner godt - eller liker, for den del. 

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvordan tenker du at dere skal samarbeide om så store barn? Og det var ikke det du skrev i meldingen til henne. Meldingen din var over grensen for hva man skriver til folk man ikke kjenner godt - eller liker, for den del. 

Ja jøss.. laaaange over grensen ved å strekke ut ei hånd. Det blir ikke gjort flere ganger, så du kan puste lettet ut. Fikk forresten sms av henne tidligere i dag der hun spurte om å få låne bilhengeren vår, da hun hadde kjøpt et kjøleskap. Skrev beklager men det passer ikke i dag. 
Hun får finne andre å lene seg på. Orker ikke slik ustabilitet rundt meg, har ikke kapasitet til det 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ja jøss.. laaaange over grensen ved å strekke ut ei hånd. Det blir ikke gjort flere ganger, så du kan puste lettet ut. Fikk forresten sms av henne tidligere i dag der hun spurte om å få låne bilhengeren vår, da hun hadde kjøpt et kjøleskap. Skrev beklager men det passer ikke i dag. 
Hun får finne andre å lene seg på. Orker ikke slik ustabilitet rundt meg, har ikke kapasitet til det 

Klart du fikk.....

Anonym bruker skrev (På 5.11.2024 den 20.27):

Eneste som virker ustabil her er deg!

Anonymkode: b4135...359

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Eneste som virker ustabil her er deg!

Anonymkode: b4135...359

Ustabil fordi jeg ikke ville låne bort hengeren vår? Eller ustabil fordi jeg strakk ut ei hånd? Denne tråden begynner å bli «gammel» nå og jeg bryr meg faktisk ikke om. Jeg har gode venner rundt meg, familie, god kontakt med andre foreldre som jeg har kjent gjennom mange år. Vi lener oss på hverandre, og kjører felles regler for disse ungdommene. I dag kjørte jeg en gjeng på klubben, mens en annen far hentet. Samarbeid og dialog er aldri feil. Om noen ønsker melde seg ut av det er det helt greit. Jeg for min del har gode folk rundt meg, så får den andre mora ha rundt seg de hun ønsker eller ikke ønsker. Min jobb er mitt barn, og jeg stiller opp og strekker ut ei hånd for andre foreldre om de spør, samme gjør de for meg. Men ikke alle er slik. 

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Ustabil fordi jeg ikke ville låne bort hengeren vår? Eller ustabil fordi jeg strakk ut ei hånd? Denne tråden begynner å bli «gammel» nå og jeg bryr meg faktisk ikke om. Jeg har gode venner rundt meg, familie, god kontakt med andre foreldre som jeg har kjent gjennom mange år. Vi lener oss på hverandre, og kjører felles regler for disse ungdommene. I dag kjørte jeg en gjeng på klubben, mens en annen far hentet. Samarbeid og dialog er aldri feil. Om noen ønsker melde seg ut av det er det helt greit. Jeg for min del har gode folk rundt meg, så får den andre mora ha rundt seg de hun ønsker eller ikke ønsker. Min jobb er mitt barn, og jeg stiller opp og strekker ut ei hånd for andre foreldre om de spør, samme gjør de for meg. Men ikke alle er slik. 

Ustabil på grunn av et helt vanvittig reaksjonsmønster.
Hun melder seg ikke ut, hun vil bare ha avstand fra deg. En klok beslutning, viser det seg. 

Anonym bruker skrev (På 5.11.2024 den 16.34):

Har opplevd henne både som veldig imøtekommende men også svært avvisende og urimelig i andre situasjoner. I det ene øyeblikket er det smisking på høyt nivå, i det neste åpner hun opp og deler alt, for så å angripe personen hun åpner seg til i etterkant og anklage vedkommende at hen ikke stoppet henne ved å dele. Det er en del som ikke er helt friskt 

Så hun er ambivalent til åpenhet og har et uforutsigbart reaksjonsmønster, og likevel blir du veldig opprørt over dårlig respons på en melding som pirker borti problemer hun står i?

Jeg er enig med deg i at hennes melding fremstår unødvendig bryskt avvisende. Jeg forstår bare ikke hvorfor du er overrasket, gitt hvordan du beskriver henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...