Gå til innhold

Hva tenker dere her? Merkelig svar

Anbefalte innlegg

Har en ungdom som har litt utfordringer. Hans venn har det samme. Veldig krevende å stå i. Kjenner litt moren til vennen hans da vi var kollegaer i mange år, men ikke nå lengre. 
Sendte henne ei melding der jeg skrev at jeg hører du også står i en del utfordringer med xxx det er jammen tøft å være tenåringsforeldre. Vi får god hjelp nå og håper det går bra med dere. 
Fikk et svar jeg reagerte på. 
- jeg ønsker ikke utlevere ungdommen min til deg, hvis du synes det er så vanskelig å være tenårungsmamma må du kontakte fagpersoner og ikke meg. 
håper du respekterer det!! 

Hva er det å svare? De to ungdommene er kompiser, og jeg tenkte det kunne vært fint å hatt en viss dialog med mor og ville vare vise omtanke fra mor til mor.. 

Anonymkode: cf98a...e91

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450600-hva-tenker-dere-her-merkelig-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Har en ungdom som har litt utfordringer. Hans venn har det samme. Veldig krevende å stå i. Kjenner litt moren til vennen hans da vi var kollegaer i mange år, men ikke nå lengre. 
Sendte henne ei melding der jeg skrev at jeg hører du også står i en del utfordringer med xxx det er jammen tøft å være tenåringsforeldre. Vi får god hjelp nå og håper det går bra med dere. 
Fikk et svar jeg reagerte på. 
- jeg ønsker ikke utlevere ungdommen min til deg, hvis du synes det er så vanskelig å være tenårungsmamma må du kontakte fagpersoner og ikke meg. 
håper du respekterer det!! 

Hva er det å svare? De to ungdommene er kompiser, og jeg tenkte det kunne vært fint å hatt en viss dialog med mor og ville vare vise omtanke fra mor til mor.. 

Hun hadde sikkert mensen. 

Anonymkode: bf04d...704

Det var et bitchy svar.

Om man legger godviljen til, kan meldingen din ha blitt lest som at du fisket etter informasjon eller poengterte at dere fikk god hjelp, når hun kanskje sitter og føler at de ikke får det. Men uansett sylfrekk tilbakemelding. 

Anonymkode: 87501...ce7

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det var et bitchy svar.

Om man legger godviljen til, kan meldingen din ha blitt lest som at du fisket etter informasjon eller poengterte at dere fikk god hjelp, når hun kanskje sitter og føler at de ikke får det. Men uansett sylfrekk tilbakemelding. 

Anonymkode: 87501...ce7

De får også veldig god hjelp. Dette vet jeg via ungdommene. 

Annonse

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Synes hun var veldig frekk og ufin, men skjønner poenget hennes. Likevel, hun trenger jo ikke svare som ei sur kjerring. 

Anonymkode: 904b0...287

Jeg svarte henne tilbake at jeg ikke vil vite noe om ungdommen hennes, men tenkte å vise omtanke siden vi begge står i lik situasjon. Beklager omtanken 

Meldingen din var rimelig meningsløs i en ovenfra-og-ned-tone. Hva var poenget ditt? Og om du hadde et poeng burde du skrevet det til henne. 
Ja, hun var skarp i sitt svar. Men jeg kan egentlig forstå henne, i konteksten din melding til henne 

Anonymkode: 1419d...309

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Tar vekk den kanskje der, du tråkket over en grense.

Anonymkode: 1b698...811

På hvilke måte tråkket jeg over ei grense? Ved å si at jeg høre at de sliter for tiden? Barnet hennes er mye hos oss, overnatter osv. tenkte ikke det var så unormalt å ha en liten dialog som mødre når barna er såpass mye sammen. Jeg var jo åpen om at vi sliter med vårt barn og det er tøft og krevende. Var jo for å komme litt i dialog. Vise omtanke. De får tett og god oppfølging, og det gjør vi også. Men slike ting tar tid. Ikke noe quik fix. Vi er nok ulik, jeg hadde satt pris på en slik mld 

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

På hvilke måte tråkket jeg over ei grense? Ved å si at jeg høre at de sliter for tiden? Barnet hennes er mye hos oss, overnatter osv. tenkte ikke det var så unormalt å ha en liten dialog som mødre når barna er såpass mye sammen. Jeg var jo åpen om at vi sliter med vårt barn og det er tøft og krevende. Var jo for å komme litt i dialog. Vise omtanke. De får tett og god oppfølging, og det gjør vi også. Men slike ting tar tid. Ikke noe quik fix. Vi er nok ulik, jeg hadde satt pris på en slik mld 

Synes den var litt invaderende. Jeg hadde nok synes det var litt ubehagelig, for det høres ikke ut som om dere kjenner hverandre noe særlig.

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Synes den var litt invaderende. Jeg hadde nok synes det var litt ubehagelig, for det høres ikke ut som om dere kjenner hverandre noe særlig.

Hvis du leser innlegget mitt så har jeg og denne mora jobbet sammen i mange år. Barna våre er venner, så ja jeg kjenner henne. Men vi er ikke venninner. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Hvis du leser innlegget mitt så har jeg og denne mora jobbet sammen i mange år. Barna våre er venner, så ja jeg kjenner henne. Men vi er ikke venninner. 

Jeg synes uansett at meldinger er invaderende.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dersom der ja hatt litt jevnlig kontakt og snakkes/meldes nå og da om andre ting, så hadde det kanskje vært annerledes. Dersom denne meldingen fra deg kom ut av det blå så er det invaderende. 

min tenåringsdatter er venn med datter sv ei jeg tidligere jobbet sammen med. Jeg vet altså hvem mors er, men vi er jo ikke venner. Bekjente på jobb for 12 år siden, men der ville vært veldig unaturlig om jeg plutselig skulle sende ei slik melding til henne - selv om jeg vet at denne jenta han noen utfordringer med psyken. 

Anonymkode: 22fc0...827

Meldingen din var helt fin hi, du viser omsorg og forståelse samt rekker ut en hånd for å åpne for kontakt. Men i dagens samfunn er jo folk så nærtagende at dersom noe kan tolkes negativt, så gjør det nettopp det.

Dersom denne mammaen ikke ønsker noe ytterligere kontakt eller er så lettkrenka at omsorgen din opplevdes som «invanderende» (!) så kunne hun ha svart deg med noe så enkelt som «haha, det er ikke for amatører å være tenåringsforeldre nei! Godt å høre at dere får god hjelp. Ønsker deg en fin kveld!». 

Anonymkode: 977b8...b04

Pobie skrev (1 time siden):

Meldingen din var helt grei, om enn litt direkte for en melding utav det blå. Hennes svar var frekt og merkelig. 

Er jo ikke helt ut av det blå tenker jeg når ungdommene er venner og har rotet seg bort i tull? 
Skal hvertfall ikke blande meg i deres greie mer, men var jo for å vise omsorg og støtte da vi står i samme selv liksom 

Jeg synes ikke meldingen din var frekk eller invaderende, svaret var unødig krast. Altså, vi etterlyser et varmere samfunn hvor folk bryr seg? Dette er å bry seg. Hvis en ikke vil utlevere er det da bare å la vær å svare noe.. Den over som svarer at dette kommer av egen frustrasjon er nok inne på noe. 

Anonymkode: 0b088...db9

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke meldingen din var frekk eller invaderende, svaret var unødig krast. Altså, vi etterlyser et varmere samfunn hvor folk bryr seg? Dette er å bry seg. Hvis en ikke vil utlevere er det da bare å la vær å svare noe.. Den over som svarer at dette kommer av egen frustrasjon er nok inne på noe. 

Enig! Samtidig så legger denne mora ut om psykisk helse, og hvor viktig det er å sette av 8 min pr dag å ringe noen. Vis at du bryr deg, støtt hverandre bla bla. Er vist en greie å virke empatisk og ydmyk utad 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Enig! Den andre moren kunne ganske enkelt bare skrevet "Takk!", og på den måten vært høflig, men også vist at hun ikke orket å gå inn i problematikken.

Når disse guttene er venner og mye sammen, så tenker jeg meldingen til Hi var en helt naturlig måte å vise omsorg og omtake på!

Anonymkode: dc8cf...2da

Jeg har også en ungdom som sliter med sitt, jeg hadde blitt glad om jeg hadde fått en sånn melding som du sendte, HI! Synes ikke det er invaderende i det hele tatt, tvert i mot synes jeg det er fint med en utstrakt hånd - spesielt siden de to ungdommene er såpass mye sammen. Svaret hennes var jo helt mystisk og uoppdragent.

Anonymkode: b99e5...1d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...