Gå til innhold

Inkludering på halloween

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Det høres ut som at det blir dobbelt utfordringer her, både at barnet virker å ha sosiale utfordringer og at moren blir med "på slep". De fleste 8-åringene her går uten foreldre, og ganske mange av dem hadde ikke likt forelder med. En del av spenningen og det artige er å være uten foreldre, på godt og vondt. 

Anonymkode: 528e3...277

Man får vel gå ut fra at det er en annen praksis der hi bo enn det du er vant med, i og med at hi ikke nevner at det å ha med mor er en del av problemet. Det er så rart med folk som tror at alle har det helt likt som dere.

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Alle bor ikke slik til at det er naturlig at barn på 8 år går alene .

Håper da virkelig ikke at foreldre er med å ringer på døra sammen med 8 åringene sine for å tigge om godteri? Er det slik at de må kjøres så får foreldrene vente i bilen i enden av veien eller noe sånt 

Anonymkode: f3102...3ef

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Håper da virkelig ikke at foreldre er med å ringer på døra sammen med 8 åringene sine for å tigge om godteri? Er det slik at de må kjøres så får foreldrene vente i bilen i enden av veien eller noe sånt 

Det vanlige er foreldrene følger til eiendommene eller etasjene og så står de noen skritt lenger bak eller til siden. 

Anonymkode: 4dadb...163

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Herregud.  Vi bor på bygda,  men i boligfeltet om man kan kalle det det. Her er det HELT vanlig at foreldrene følger barna rundt. De venter på veien mens barna løper mellom husene.  Så går hele flokken videre til neste vei.  

Da mine eldste holdt på bodde vi i en litt større by, også der var foreldrene med. Gjorde på akkurat samme måte faktisk - vi holdt oss litt i bakrunn,  men vi var der! Om noen foreldre ikke kunne,  kunne selvsagt barna fortsatt være med. Var sosial både for store og små dette. 

Ikke før Barna er ganske store de begynner å gå alene. 

Anonymkode: 9631d...5eb

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har noen antydet at de følger opp trappen? Helt siden barna startet å gå så har foreldrene stått utpå veien og ventet. Men du har visst svært lyst til å krangle litt.

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

🙈

Anonymkode: 0c05e...fd5

Annonse

Kommer an på utfordringene. Om barnet er voldelig så ryker inkludering ut av vinduet. Har ingen toleranse for vold og utsetter ikke mitt barn for slikt. 
Sosiale vansker så inkluderer jeg ved den alderen, da kan man gjøre slikt. Nå er minste 11 år og nå får hun bestemme selv hvem hun vil være med. Jeg kan appellere til å vise medfølelse og noen ganger så sier hun at det er ok, andre ganger ikke. 

Anonymkode: 4097e...9e4

Anonym bruker skrev (På 31.10.2024 den 2.05):

De fleste har, akkurat som deg og dine, allerede lagt planer. Og skulle mitt barn gått sammen med et barn med utfordringer ville jeg forventet at barnets mor/far ble med. Er ikke min 8årings ansvar å ivareta dette barnet på Halloween 

Anonymkode: 70147...e71

Barn kan selvfølgelig lære å ivareta folk rundt seg selv om de er unge. Når mener du de skal lære dette hvis man ikke begynner tidlig? Men nei, barn skal ikke måtte vise omsorg for andre, men så klager man over at folk ikke viser omsorg for folk rundt seg lenger. 

Jeg lærer sevlfølgelig mine barn at man tar vare på de med større utfordringer enn seg selv, sørger for at de blir inkludert osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...