Gå til innhold

Hva er dette ?

Anbefalte innlegg

Kjæresten min gjennom 8 måneder hadde følgende reaksjon på dette.

Min datter, 19, har gjort det slutt med sin kjæreste, noe han tok veldig hardt. Han har vært innom her to ganger siden den gang  (5 uker) for å prate litt om det til meg da det var et litt komplisert brudd. Jeg har tatt han i mot da jeg har såpass mye empati til å se at han sliter og at det kanskje gjør godt å få ut litt av tankene sine (han kan ikke snakke med sine egne foreldre). I går fikk jeg en forespørsel om han kunne komme en tur denne uken, og jeg sa ja. Det er snakk om en times tid.

Jeg har hatt en diger krangel om dette med MIN kjæreste, Erik, som ikke bor sammen med meg. Erik mener nemlig at det er til ingen nytte og at jeg kaster bort tiden min på dette. Han vil helst bestemme for meg at jeg ikke skal la denne gutten komme over,  og i hvert fall vil han bestemme at det ikke skal vare mer enn en time. Jeg har sagt til Erik at han faktisk ikke kan bestemme om og hvordan jeg vil gjøre dette her og at han blir pent nødt til å akseptere dette, og at saken egentlig ikke har noe med han å gjøre i det hele tatt. 

Erik blir ganske fra seg og sint og selv om han sier han skjønner at det ikke har noe med han å gjøre, så synes han likevel at jeg burde ta hans ønsker til etterretning og ikke krangle på det. Han vil bare mitt beste, og ser rett og slett at denne diskusjonen ikke har noe i seg av nytte. Mulig han har rett, men jeg ønsker å være menneskelig, til en viss grad, og gi denne gutten litt av min tid og et øre som lytter.

Han sier at jeg er for uavhengig og vil bare gjøre som jeg vil, og ignorerer hans råd og da føler han seg unyttig og glemt. 

Hva sier vi om dette ? Jeg må legge til at han er en ordentlig fyr, hjelpsom og flink, mye energi og mye godt humør.

Anonymkode: c5fec...bda

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450596-hva-er-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik høres ut som en mann det kan være greit å være foruten. regner ikke med at dette er første gangen han har prøvd å bestemme over deg? Å bli fra seg og sint for dette er jo en helt utrolig overreaksjon. Hvorfor føler han seg så truet av denne gutten tro.

Anonymkode: a75b5...50e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450596-hva-er-dette/#findComment-150151039
Del på andre sider

Han vil ditt beste? Herlighet, hadde han enda sagt at det var guttungen sitt beste han tenkte på så hadde det kanskje vært verdt å lytte til argumentene hans, men du er en voksen dame som fint kan passe på deg selv 

Jeg har selv en sønn på 20 år, og han har hatt samme kjæreste i 1,5 år. Jeg prater ofte med henne, om alt mulig rart. Hun stikker innom av og til også, uten at sønnen min er her, bare for å snakke med meg. Vi snakket om det en gang faktisk, at man blir hverandres utvidede familie, og om forholdet tar slutt mister man ikke bare kjæresten, men "sviger"familien også.

At han prater med deg noen ganger etter at det er slutt betyr ingenting annet enn at dere hadde et godt forhold, som også må avsluttes i denne prosessen. At dere møtes noen ganger for å snakke det ut gjør da ingenting.

Jeg ser for meg at det hadde vært helt naturlig for meg å gjøre det samme med kjæresten til sønnen min om det skulle bli slutt mellom dem.

Anonymkode: a257e...833

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450596-hva-er-dette/#findComment-150151049
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Kjæresten min gjennom 8 måneder hadde følgende reaksjon på dette.

Min datter, 19, har gjort det slutt med sin kjæreste, noe han tok veldig hardt. Han har vært innom her to ganger siden den gang  (5 uker) for å prate litt om det til meg da det var et litt komplisert brudd. Jeg har tatt han i mot da jeg har såpass mye empati til å se at han sliter og at det kanskje gjør godt å få ut litt av tankene sine (han kan ikke snakke med sine egne foreldre). I går fikk jeg en forespørsel om han kunne komme en tur denne uken, og jeg sa ja. Det er snakk om en times tid.

Jeg har hatt en diger krangel om dette med MIN kjæreste, Erik, som ikke bor sammen med meg. Erik mener nemlig at det er til ingen nytte og at jeg kaster bort tiden min på dette. Han vil helst bestemme for meg at jeg ikke skal la denne gutten komme over,  og i hvert fall vil han bestemme at det ikke skal vare mer enn en time. Jeg har sagt til Erik at han faktisk ikke kan bestemme om og hvordan jeg vil gjøre dette her og at han blir pent nødt til å akseptere dette, og at saken egentlig ikke har noe med han å gjøre i det hele tatt. 

Erik blir ganske fra seg og sint og selv om han sier han skjønner at det ikke har noe med han å gjøre, så synes han likevel at jeg burde ta hans ønsker til etterretning og ikke krangle på det. Han vil bare mitt beste, og ser rett og slett at denne diskusjonen ikke har noe i seg av nytte. Mulig han har rett, men jeg ønsker å være menneskelig, til en viss grad, og gi denne gutten litt av min tid og et øre som lytter.

Han sier at jeg er for uavhengig og vil bare gjøre som jeg vil, og ignorerer hans råd og da føler han seg unyttig og glemt. 

Hva sier vi om dette ? Jeg må legge til at han er en ordentlig fyr, hjelpsom og flink, mye energi og mye godt humør.

Anonymkode: c5fec...bda

Du dumper ham. For en kontrollerende fjott.

Anonymkode: fdd91...98e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450596-hva-er-dette/#findComment-150151119
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...