Gå til innhold

Det står ingenting i arbeidskontrakten min om at jeg skal drive med opplæring

Anbefalte innlegg

Allikevel gjør jeg det masse. Hvordan forholde meg til det? Jeg får ingen ekstra betaling. Andre får ekstrabetaling. Jeg forsøkte å si ifra, men ble møtt med at jeg skulle ‘være glad jeg hadde innholdsrik arbeidshverdag, og at det var noe som het styringsrett.’ Fagforeningen bare trenerer…

Anonymkode: a0b9d...4a9

Fortsetter under...

Kommer helt an på hvilken type stilling du har. Noen stillingstyper, for eksempel seniorrådgiver,  har opplæring så en del av beskrivelsen av stillingstypen.

Anonymkode: 23eac...6d7

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg aldri tenkt på at jeg skulle hatt betalt for engang. Er det vanlig?

Anonymkode: 3b115...ace

Å få betalt for altså.

Anonymkode: 3b115...ace

Driver med opplæring av nye kollegaer ofte. Det tar av min arbeidstid, helt riktig. Men å få ekstra betalt for det har jeg aldri hørt om. Helt normalt at man må lære opp nye kollegaer.

Anonymkode: df63d...62d

Annonse

Du får lønn i arbeidstiden? Så du har vel strengt tatt betalt for å drive med opplæring, hvis det er en av arbeidsoppgavene du gjør i arbeidstiden?

Hvis du gjør ubetalt overtidsarbeid foreslår jeg at du slutter med det.

Hvis du er misfornøyd med lønn, og mener at den ikke står i forhold til din kompetanse og arbeidsoppgavene du utfører, må du be om en samtale om det, melde inn lønnskrav ved lokale forhandlinger eller benytte andre kanaler for forhandling.

Anonymkode: ab608...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...