Gå til innhold

Far vil ha delt fast bosted selv om barna bor hos meg. Fordeler/ulemper?👧🏼👧🏼

Anbefalte innlegg

Ut i fra hva jeg kan lese er det lite fordeler for meg å velge delt fast bosted når barna kun har samvær med far to helger i mnd. Han ønsker dette. Det mest riktige her blir vel fast bosted hos meg? Økonomisk ser det ut til at far vinner på det, og jeg taper på det. Stemmer det? 

Anonymkode: 8faa9...f6f

Fortsetter under...

Ja. To helger i mnd er ingenting. Du må gå utfra at du har hovedansvar for barna og daglig omsorg.  Delt bosted gir ingen mening i den situasjon 

Anonymkode: 2c0f0...3ef

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Vil han ha barnetrygden?

Anonymkode: 01081...ef3

Vet ikke. Han sier jeg får den, men han er lur så vet ikke hva han tenker..

Anonymkode: 8faa9...f6f

Annonse

Det kan være en fordel for ungene å være registrert to steder når de skal søke skoler. Da kan de velge hvilken adresse de skal søke fra. Det kan ha stor betydning for å komme inn på den vgs-skolen de ønsker.

Anonymkode: 8b396...d2e

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du er den eneste som taper på dette.

Anonymkode: 654fc...a49

Er barna som skal være i fokus

Anonymkode: f9777...5a6

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det kan være en fordel for ungene å være registrert to steder når de skal søke skoler. Da kan de velge hvilken adresse de skal søke fra. Det kan ha stor betydning for å komme inn på den vgs-skolen de ønsker.

Anonymkode: 8b396...d2e

Man kan ikke være folkeregistrert mer enn ett sted uansett, så det spiller ingen trille i en skolesak. 

Anonymkode: fb209...20d

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Er barna som skal være i fokus

Anonymkode: f9777...5a6

På hvilken måte går fokus vekk fra barna hvis hi ikke etterkommer fars krav?

Anonymkode: eefaf...8eb

Så lenge du har den daglige omsorgen, skal barna ha fast bosted hos deg. Far har 2 helger i mnd, noe som vil si at de reiser på besøk til far. Han er ikke der i det daglige og kan heller ikke kreve dette av deg. Dette ønsker han kun for å få goder ifra Nav, ikke noe mer. Og som du sier taper du på dette økonomisk. Og jeg vil nå si at å avslå hans ønske, tar du ikke bare ett godt valg for deg men også barna, økonomisk. Delt bosted er for de som deler på på barna dagligt og har 50/50 ordninger, men oftest velger de også fast bosted. 

Anonymkode: 301fc...695

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...