Gå til innhold

Mødre som reagerer på folk som ikke hilser på babyen og barna deres når de sier hei til fremmede

Anbefalte innlegg

På tiktok har jeg ofte fått opp dette med mødre som ser så sinna ut og nesten som de skal kvele alle som ikke sa hei tilbake til ungen sin. At de er slemme og usympatiske mennesker. Jeg smiler jo til noen når noen sier hei. Men er selv ikke komfortabel med om barna skal begynne å snakke til meg og vil ha min oppmerksomhet. Jeg kan kanskje tenke de synes der er uhøflig å ikke si hei eller vinke med hånda tilbake. Jeg har en nevø som selv kunne si hei til alle man som gikk forbi han når han var liten selv hehe, men min søster var veldig på at han ikke skulle  snakke til fremmede så da sluttet han å hilse på en ver en. 
Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: 43371...ea6

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Jeg tenker du har litt for my fritid, HI

Anonymkode: 60b1c...848

Hahaha, egentlig ikke men har fått så mye dette opp at jeg lurer litt

Anonymkode: 43371...ea6

Annonse

Folk må nå få gjøre som de vil, men tenk hvor mye varmere samfunnet hadde blitt om vi var flinkere til å si "hei" eller smile litt enten det er til kjente eller ukjente. Det kan gi en overraskende god følelse og kanskje det som trengs akkurat den dagen.

Anonymkode: 7f7c4...ecd

Jeg synes det er normal høflighet å svare eller vinke tilbake til noen som sier hei eller vinker til en. Men det er klart, man kan ikke kvele andre bare fordi de ikke ga respons.

Anonymkode: 0b9d2...825

Pobie skrev (17 timer siden):

Man sier jo hei til folk som hilser? Det ER frekt å bare overse. Skal ingenting til å smile og si hei. 

Ja, det er merkelig  og frekt å ignoere folk som henvender seg til en, uansett om de er 1 år eller 40 år.

Anonymkode: 0b9d2...825

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...