Gå til innhold

Ungdomsskole elever som legger ut på sosiale medier at de skifter dekk for deg

Anbefalte innlegg

Er det helt forsvarlig egentlig? Hvilken garanti har man for at de vet 100% hva de gjør? Det er jo livsfarlig om de ikke gjør jobben ordentlig. Hvem står ansvarlig dersom noe galt skulle skje i ettertid? Jeg ser flere elever og foreldre som deler slike jobb tilbud på Facebook, til inntekt for skoletur. Noen ungdommer legger ut slike tilbud for å tjene personlig også. 

Anonymkode: c548c...d34

Fortsetter under...

Helt greitt, tenker jeg. Jeg skiftet dekk på bilen selv på ung.skolen. Nå sender jeg den på verksted, nettopp pga sikkerhet og for å slippe å gjøre jobben selv. Men ser likevel ikke problem med at ungdommen tjener penger på den jobben. Har du bil, må du kunne være kompetent nok til å etterstramme og skjekke arbeidet uansett. 

Anonymkode: 5e675...1d2

Jeg hadde ikke tilbudt meg å gjøre det om ikke jeg kunne det. Er da mang en ungdom som har "vokst opp" i garasjen til pappa og som er mer enn godt nok egna til å skifte dekk. Man må jo uansett etterstramme selv

Anonymkode: 7ef09...a4b

Jeg ville vært redd for å bruke en ungdom pga sikkerheten til ungdommen. Om noe skulle skje, jekken glippe og bilen rulle eller noe sånt så vil ikke jeg være den ansvarlige arbeidsgiveren.

Anonymkode: d1d2b...b5e

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er jo bare å etterstramme, umulig å få gjort så mye galt ved et dekkskift.

Anonymkode: 6f75d...03e

Eh..jo, ganske mulig å gjøre en skade på bolten..til og med ferske mekanikere gjør den feilen , for ikke å snakke om vanlig ungdom 

Anonymkode: 24d9d...a5a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...