Gå til innhold

Ang julegave til venninne

Anbefalte innlegg

Jeg har gått gjennom brudd og denne venninna er ei veldig god venninne, vi går turer i lag og snakker både om mitt og hennes liv og egentlig alt mellom himmel og jord. I dag så lurte hun på hva jeg ønska meg til jul, om det var noe jeg trong i det nye huset. Jeg sa at hun trengte ikke kjøpe noe, men det hadde hun lyst til. Jeg synes det er vanskelig å motta gave hvis jeg ikke selv har kjøpt noe til henne. Så då er spørsmålet mitt om det er ok at det går kun ene vegen eller forventes det at jeg kjøper noe til henne og. 

Anonymkode: 205e7...8fb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450577-ang-julegave-til-venninne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har gått gjennom brudd og denne venninna er ei veldig god venninne, vi går turer i lag og snakker både om mitt og hennes liv og egentlig alt mellom himmel og jord. I dag så lurte hun på hva jeg ønska meg til jul, om det var noe jeg trong i det nye huset. Jeg sa at hun trengte ikke kjøpe noe, men det hadde hun lyst til. Jeg synes det er vanskelig å motta gave hvis jeg ikke selv har kjøpt noe til henne. Så då er spørsmålet mitt om det er ok at det går kun ene vegen eller forventes det at jeg kjøper noe til henne og. 

Jeg ville absolutt gitt en så god venninne en julegave når hun først spør sånn. Kan du ikke gi henne noe ? 

Skikken med julegaver er jo at man gir til mennesker man bryr seg om, og når du vet at hun kommer til å gi til deg så hadde jeg følt det svært ubehagelig å ikke gi noe tilbake. Det trenger ikke å være dyrt, men en oppmerksomhet hadde jeg absolutt gitt. 

Det er absolutt ubehagelig med påtvungen julegave. Press til å kjøpe noe tilbake. For det vil være rart at en gir og den andre ikke gir. 

Hvis din venninne ville være snill uforbeholden. Da gir hun deg noe utenom jul. "bare fordi hun setter pris på deg"...da er det ikke så store forventninger om å gi noe tilbake.

Anonymkode: 46527...689

Ja, tenker å gi. Men det kan ikke være dyrt. Tenkte på hjerte sjokolade eller noe annet for å vise at jeg setter pris på henne. Men blir det for sukkersøtt? Altså slike sjokolader i innpakning, pleier vel være rødt eller sølv innpakka. 

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Ja, tenker å gi. Men det kan ikke være dyrt. Tenkte på hjerte sjokolade eller noe annet for å vise at jeg setter pris på henne. Men blir det for sukkersøtt? Altså slike sjokolader i innpakning, pleier vel være rødt eller sølv innpakka. 

Kan du ikke gi henne hjerte sjokolade og skrive et kort som er et «gavekort» på ost- og vinkveld hos deg? Det er jo de koseligste gavene uansett 😊 

Anonymkode: 8e934...281

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Det er en fin gave, gå for det. 

Anonymkode: c6fb6...9b2

En liten oppmerksomhet som en sjokolade er helt supert om det følger et kort hvor du ønsker henne god jul og takker for at hun er der for deg både i solskinn og på tunge regnværsdager. Å fortelle noen at de er viktige for deg og at du setter pris på dem koster ingenting i kroner og øre, men det er verdifullt likevel.

Anonym bruker skrev (På 29.10.2024 den 12.38):

Hvorfor vil du ikke noe til henne?

Anonymkode: 8d039...65c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...