Gå til innhold

Jeg startet en tråd her for noen uker siden at kollegaen min skulker. Vel. Det har spredt seg.

Anbefalte innlegg

Nå skulker flere. Jeg vet de gjør det, for de sier ifra at «imorgen og tirsdag, kommer jeg ikke. Da er jeg ‘syk.’» På avdelingen vår nå er jeg den eneste som ikke tar minst en dag i uka borte. Han ene sa han hadde x antall sykt barn dager igjen (han har ikke flere egenmeldingsdager) og de skulle han ta ut før jul. Samtlige. Dvs, jeg må jobbe så mye hardere. Jeg skjønner at de har mistet motivasjonen, leder vet om om dårlig miljø, men ingen av tiltakene fungerer. Fagforeningen er lei og, og nå gir representanten vår seg fordi ingenting fører fram. Jeg begynner å bli motløs. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 5d40e...e75

Fortsetter under...

Bytte jobb.

Når det har blitt en sånn ukultur, og forsuring av miljø, er det nesten umulig å snu.

Uansett hvor positiv man er selv blir man høvlet ned av den negative.

Ingenting sprer seg så godt som negativitet og forsuring av miljø.

Anonymkode: c9630...ee3

Bytte jobb. Du kommer til å bli syk av å jobbe slik over tid, for er du skrudd sammen slik at du føler ansvar for jobben din, er det umulig å leve så avstumpet at du må snu ryggen til konstant. Da mister du også all motivasjon og drivkraft. 

Hvis ikke, snakkes om 5 år, da er du en bitter martyr. 

Anonymkode: cd987...f3f

Jeg kan ikke bytte jobb. Det er få ledige jobber her jeg bor, og denne betaler godt. Jeg er fanget, for ved å si opp, tvinges vi til å flytte. Da må tre barn rives opp med rot fra hus og venner, bytte skole og omgangskrets og alt det flytting innebærer. Det ønsker jeg ikke for dem. Pluss mannen, da. Han må jo også bytte jobb, og han trives der han er. Jeg må bare bli.

Hi

Anonymkode: 5d40e...e75

Annonse

Hvis ikke leder tar tak i det må du ta kontakt med leders leder. Send mail til leder og leders leder hver gang noen på forhånd sier de kommer til å være syke frem i tid. Arbeidsgiver har full mulighet for å nekte egenmelding hvis det blir misbrukt og når det er så åpenbart som det tydeligvis er her burde de gjort det for lenge siden. 

Anonymkode: 067ac...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...