Gå til innhold

Har du noen gang søkt sosialhjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg snart må gjøre det. Jeg venter på sykepenger og arbeidsgiver sender ikke inn det de skal. Jeg har straks tømt bufferkontoen og neste husleie forfaller den 10. Om jeg ikke får sykepengene innen det... Jeg trodde aldri at jeg skulle komme i en situasjon der jeg trengte sosialhjelp. Du som har søkt, hva måtte du gjøre? Måtte du på møte? Hva fikk du? Kan jeg få nok til husleie, strøm og mat? Jeg får jo penger snart men vet ikke når. 

Anonymkode: 75c8d...e7b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror jeg snart må gjøre det. Jeg venter på sykepenger og arbeidsgiver sender ikke inn det de skal. Jeg har straks tømt bufferkontoen og neste husleie forfaller den 10. Om jeg ikke får sykepengene innen det... Jeg trodde aldri at jeg skulle komme i en situasjon der jeg trengte sosialhjelp. Du som har søkt, hva måtte du gjøre? Måtte du på møte? Hva fikk du? Kan jeg få nok til husleie, strøm og mat? Jeg får jo penger snart men vet ikke når. 

Anonymkode: 75c8d...e7b

Ja, du vil få akkurat nok til husleie, mat og strøm. Søk nå, det kan ta litt tid. 

Måtte selv søke sosialhjelp en gang for flere år siden. Jeg ventet for lenge.

Anonymkode: 29aa7...09a

Det er ikke sikkert du får sosialhjelp innvilget med det utgangspunktet. Men du får lån til å dekke nødvendige utgifter frem til sykelønn utbetales. 

Jeg har ikke hatt behov for sosialhjelp selv, men har bistått mange med å søke. Det er uproblematisk, og ikke så skummelt som man kanskje frykter. Systemet er der for å hjelpe i vanskelige situasjoner. 

Anonymkode: 32eae...816

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...