Gå til innhold

Jul i butikkene i september/oktober

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg tenker at det i disse dager er veldig mange som sliter økonomisk,  og for den kan det være greit å ha anledning til å spre utgiftene til jul utover flere måneder

Anonymkode: 14131...039

Hvis man sliter økonomisk kjøper man ikke ny julepynt og billig ræl som stort sett er det som fyller hyllemetrene i butikkene, tenker jeg. Jeg kjøper det definitivt ikke fordi jeg ikke kaster bort penger på drit. 
Skal du ha billig julepynt venter du til rett før jul når alt er på 70%. Og ingen trenger julebrus eller marsipanpølser i september. Om du trenger å fordele kostnadene så sparer du litt hver måned eller kjøper gaver gjennom året, du raider ikke Nille i september. 

Annonse

Det er stappteit. De burde vente til desember, men det er jo fullstendig utopisk. November burde de klare. 

Og jada, det er sikkert fordi det faktisk selger. Men av og til bør man bare beskytte konsumentene mot seg selv, så kan de heller pushe mer halloweenræl. 

Anonymkode: bc6b7...b7e

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg blir faktisk provosert. Hvorfor holder de på slik? Fullt juleutbud i bpde matbutikker og interiør. 

Anonymkode: 2f110...0da

Ja, det er like irriterende hvert bidige år... 

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er stappteit. De burde vente til desember, men det er jo fullstendig utopisk. November burde de klare. 

Og jada, det er sikkert fordi det faktisk selger. Men av og til bør man bare beskytte konsumentene mot seg selv, så kan de heller pushe mer halloweenræl. 

Anonymkode: bc6b7...b7e

Jeg skjønner at de må ha juletingene på plass før advent, men 1. november burde absolutt være første salgsdag for alt som typisk hører til i julen. Ingen trenger pepperkaker eller julebrus i september! Barna opplever nesten ikke å få kjenne på spenning og forventning, alt skal skje akkurat NÅ. Det være seg julebrus i september eller fullt pyntet julehus inkludert pyntet juletre i midten av november. 

La oss få (ta) magien tilbake!

Jeg syns butikker kan vente til etter Halloween før de setter ut juleting. 
jeg elsker julebutikker i november og får da unna julegavene og diverse juleinnkjøp. Huset og juletreet blir pyntet 1.12. 

Desember går fort og vi bruker tiden på å gjøre hyggelige ting sammen, roe ned, nyte juletreet osv. 

Jeg skjønner ikke de som utsetter slt til midten av desember, som stresser rundt og som lille julaften pynter huset og er utslitt julaften.

Anonymkode: b0e71...eb9

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Jeg tenker at det i disse dager er veldig mange som sliter økonomisk,  og for den kan det være greit å ha anledning til å spre utgiftene til jul utover flere måneder

Anonymkode: 14131...039

Jeg tenker at det heller ansporer til å bruke mer penger enn man kanskje ikke har råd til.

Anonymkode: b21fb...ae1

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

jeg elsker julebutikker i november og får da unna julegavene og diverse juleinnkjøp. Huset og juletreet blir pyntet 1.12. 

Desember går fort og vi bruker tiden på å gjøre hyggelige ting sammen, roe ned, nyte juletreet osv. 

Jeg skjønner ikke de som utsetter slt til midten av desember, som stresser rundt og som lille julaften pynter huset og er utslitt julaften.

Juleting på den ene raden, og Halloween ting på den andre, gir meg ikke lyst til å kikke på noe av det egentlig. Så enig med deg, burde i det minste vente til etter Halloween.

Anonymkode: b21fb...ae1

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Pynter lille julaften, men er ikke utslitt på julaften. Her pynter vi alle mann. Vasker huset 21 eller 22. 

Men liker å julegaver ferdig før 1 des, slik at pengene i desember kan gå til opplevelse og kos.

Anonymkode: df075...dcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...