Gå til innhold

Hvorfor går alle med mobilen i baklomma?

Anbefalte innlegg

Begynte å tenke på noe nå etter å ha vørt ut med venniner til lunsj i dag.

Hvorfor har alle mobilen i baklomma? Jeg har det selv, og det har alle min datter, min søster, mine venninner, kollager også. Og alle andre jeg ser ute også. Når og hvorfor begynte vi med det? Og gjør vi det bare fordi alle andre gjør det? Det rare er jo også at ingen menn gjør det? Hvofor ikke?

Sorry for alle spørsmål, men jeg har så mange spørsmål rundt dette😅

Anonymkode: c9541...aa0

Fortsetter under...

Jeg har den ofte i jakkelommen. Men baklommen er den ikke ubehagelig i veien. Det er plass til den i lommen foran, men når jeg setter meg ned, så presser den mot lysken om den skal ligge slik til at den ikke faller ut.

Anonymkode: 37d18...428

Annonse

Pleide å ha den i veska, men bruker den mer nå enn tidligere pga alt er på mobilen og det ble upraktisk å ha den i veska. F eks handlelista ligger nå på mobilen. Kjappere hvis den er i baklomma, og da kan jeg i tillegg forlate huset uten å bære på veske. Og den får ikke plass i lomma foran. 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvorfor har alle mobilen i baklomma? Jeg har det selv, og det har alle min datter, min søster, mine venninner, kollager også. Og alle andre jeg ser ute også. Når og hvorfor begynte vi med det? Og gjør vi det bare fordi alle andre gjør det? Det rare er jo også at ingen menn gjør det? Hvofor ikke?

Jeg har den der fordi det er eneste lomma den ikke faller ut av med mindre jeg har på jakke med glidelåslommer eller veske. Men sjelden jeg ser andre med mobilen i baklomma. 

Anonymkode: 63656...6e4

Annonse

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Jeg har den i jakke lomma 

Anonymkode: a88cc...782

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

En litt rar ting å lure på? Det sier seg vel selv at det er fordi det er praktisk. Jeg tror ikke det er verken mote eller statement. Et sted må man ha den, liksom.

Alle? Jeg gjør det ikke, har aldri gjort det og kommer ikke til å begynne med det heller.  Ingen i vår familie gjør det.  Kunne ikke falle meg inn heller.  Å stjele noe som ligger i baklomma til noen tar 2 sekunder, inkludert planlegging, enten det er telefon eller lommebok.  

Anonymkode: eccd0...2c7

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Fordi lommene foran på olabuksene er for små. Og ja, lommene foran på gutte-/herrebukser er større enn på jente-/damebukser

Anonymkode: 4f398...8b6

Case closed. Derfor er det slik.

Anonymkode: bd891...4aa

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg går alltid med mobilen i baklomma. Er det noe galt i det? Hvor ellers, liksom? 

Hendene må jeg ha fri til andre ting, veske bruker jeg ikke. 

Anonymkode: 240a7...84a

Nei ikke noe galt i det, jeg har den der selv

MissSaigon skrev (9 timer siden):

En litt rar ting å lure på? Det sier seg vel selv at det er fordi det er praktisk. Jeg tror ikke det er verken mote eller statement. Et sted må man ha den, liksom.

Kom bare til lure på hvorfor ikke noe annet enn det. Husker liksom ikke når dette  startet, ingen hadde den i baklomma når jeg først fikk mobil i 99 (ja jeg er gammel haha) 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei ikke noe galt i det, jeg har den der selv

Kom bare til lure på hvorfor ikke noe annet enn det. Husker liksom ikke når dette  startet, ingen hadde den i baklomma når jeg først fikk mobil i 99 (ja jeg er gammel haha) 

Mobilene var atskillig mindre på den tiden. I tillegg brukte vi den vel strengt tatt kun til å ringe, sende noen få sms og spille snake😂 Så det var begrenset hvor tilgjengelig den trengte å være til enhver tid. 

Anonymkode: afc53...271

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Mobilene var atskillig mindre på den tiden. I tillegg brukte vi den vel strengt tatt kun til å ringe, sende noen få sms og spille snake😂 Så det var begrenset hvor tilgjengelig den trengte å være til enhver tid. 

Anonymkode: afc53...271

Hahaha ja det er sant, men de var jo mye tykkere. Jeg og mine venninner var hadde med telefonen overalt, var "avheningig" allerede da🙈

Jeg har den der hvis jeg er ute i sommerhalvåret slik at jakke er for varmt og jeg ikke har veske (er ikke spesielt glad i å bruke vesker), eventuelt på jobb hvis jeg har mye å bære på og må ha mobilen et sted i mellomtiden. Det går ikke å bruke forlommene fordi de er for små, samt at det er ubehagelig å gå da.

Anonymkode: a2a34...719

Anonym bruker skrev (På 27.10.2024 den 18.50):

Pga mye kvinntøy har ikke store nok lommer til disse moderne store smarttelefonene noen annen plass enn baklomma,  dem er da avhengig av veske for kunne legge den noe annen plass.  Av det jeg har registrert...  Så er jo naturlig grunn til det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...