Gå til innhold

Øyelokkoperasjon

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tatt det? Jeg har alltid hatt tunge øyelokk, men etter fylte 50 er det verre. Noen dager har jeg nesten bare små striper til øyner. 

Så om det er noen som vil dele erfaringer så er jeg takknemlig. Offentlig eller privat? 

Anonymkode: 86c02...20e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450547-%C3%B8yelokkoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal operere om 2 uker så kan si mere da. Har medisinsk indikasjon med tar det privat og slipper moms. Venninne tok det offentlig og det er lang venteliste og de bryr seg ikke like mye om det kosmetiske rundt operasjonen, kun det medisinske. Derfor velger jeg privat som også tenker kosmetisk. 
jeg skal samtidig ta laser under øynene for å stramme opp og redusere rynker. 

Anonymkode: abc1e...308

Jeg fikk dekt operasjon. Operasjon gikk veldig fint og er fornøyd med resultatet. Eneste negative er at jeg hovnet skikkelig opp etter 2 dager og fikk store " vannposer" under øynene. Men når det gikk over så var alt bra 😉

Anonymkode: fab99...b06

Mamma fikk det dekket, det forstyrrer jo synet etterhvert. Hun hadde passert 60 når hun fikk det da, så litt eldre enn deg.

Var skikkelig blå, gul og grønn noen dager, men når "blåveisene" forsvant ble det veldig bra. Kan ikke se at hun har gjort det, for arret synes ikke etterpå.

Anonymkode: fb60a...05e

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg skal operere om 2 uker så kan si mere da. Har medisinsk indikasjon med tar det privat og slipper moms. Venninne tok det offentlig og det er lang venteliste og de bryr seg ikke like mye om det kosmetiske rundt operasjonen, kun det medisinske. Derfor velger jeg privat som også tenker kosmetisk. 

Hvorfor slipper du moms? Jeg tviler på om jeg får det dekket av det offentlige, så det blir nok privat her også. Kan jeg spør hva prisen blir? Jeg bryr meg ikke om rynkene, men vurderer å ta posene under øynene også, i samme slengen. 

hi

Annonse

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor slipper du moms? Jeg tviler på om jeg får det dekket av det offentlige, så det blir nok privat her også. Kan jeg spør hva prisen blir? Jeg bryr meg ikke om rynkene, men vurderer å ta posene under øynene også, i samme slengen. 

hi

Slipper moms da det er såpass ille heng at det medisinsk kan forsvares. Altså ikke kun kosmetisk. Det koster da 22,500 kr og de gjør det alltid i narkose slik at de kan ta seg god tid til å gjøre det pent. Jeg har ikke særlig heng under øynene men han anbefalte laser for å stramme opp litt. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du vet at det er akkurat de samme kirurgene som jobber privat på si’ som de du møter på de offentlige sykehusene, ikke sant? 

Anonymkode: a59ec...43f

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Slipper moms da det er såpass ille heng at det medisinsk kan forsvares. Altså ikke kun kosmetisk. Det koster da 22,500 kr og de gjør det alltid i narkose slik at de kan ta seg god tid til å gjøre det pent. Jeg har ikke særlig heng under øynene men han anbefalte laser for å stramme opp litt. 

Takk for svar. Jeg kan jo sjekke med fastlegen før jeg bestiller time. 

Lykke til, håper du blir fornøyd med resultatet. 

Hi

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det har jeg også lyst til (og behov for), men jeg tør ikke. Å skulle få klippet øyelokkene mens man er våken og får med seg alt er min definisjon på mareritt 😱 

Anonymkode: 83bf1...6e5

Blir det ikke gjort i narkose? Jeg har ikke tatt laser på mine nærsynte øyne pga av det du sier, men med operasjon på øyelokkene må man jo uansett ha øynene igjen så man ser ingenting. Så selv om jeg trodde man fikk narkose så er det ikke noe problem å ikke få det for meg. 

Om du virkelig har lyst kan du jo få en konsultasjon og fortelle om bekymringen din der. Du er sikkert ikke den eneste som sliter med dette. 

hi

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det har jeg også lyst til (og behov for), men jeg tør ikke. Å skulle få klippet øyelokkene mens man er våken og får med seg alt er min definisjon på mareritt 😱 

Her står det at operasjonen som regel foregår under narkose:

https://www.aleris.no/plastisk-kirurgi/ansikt/oyelokkoperasjon/?webActivityGroupId=7&webActivityId=14

hi

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Blir det ikke gjort i narkose? Jeg har ikke tatt laser på mine nærsynte øyne pga av det du sier, men med operasjon på øyelokkene må man jo uansett ha øynene igjen så man ser ingenting. Så selv om jeg trodde man fikk narkose så er det ikke noe problem å ikke få det for meg. 

Om du virkelig har lyst kan du jo få en konsultasjon og fortelle om bekymringen din der. Du er sikkert ikke den eneste som sliter med dette. 

hi

Som oftest er den under våken tilstand ja. Min mor tok det privat og var våken, min venninne tok det offentlig og var også våken. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du vet at det er akkurat de samme kirurgene som jobber privat på si’ som de du møter på de offentlige sykehusene, ikke sant? 

Prøver du å være nedlatende? Jeg vet ikke med deg, men jeg gjør research før en evt operasjon jeg kan velge selv. Der jeg tar det er det kirurger som er spesialister i plastisk kirurgi og jobber privat 100%. 
jeg sier ikke at offentlige kirurger er dårligere, jeg sier at fokuset er annerledes. Min venninne hadde samtale med kirurgen i forkant og spurte om noe spesifikt angående operasjonen og fikk til svar at det tok de ikke hensyn til, da operasjonen kan var for å få tilbake sidesynet. 

når man betaler for en service privat får man en helt annen service og fokus. Det er ikke vanskelig å forstå.  

Prøver du å være nedlatende? Jeg vet ikke med deg, men jeg gjør research før en evt operasjon jeg kan velge selv. Der jeg tar det er det kirurger som er spesialister i plastisk kirurgi og jobber privat 100%. 
jeg sier ikke at offentlige kirurger er dårligere, jeg sier at fokuset er annerledes. Min venninne hadde samtale med kirurgen i forkant og spurte om noe spesifikt angående operasjonen og fikk til svar at det tok de ikke hensyn til, da operasjonen kan var for å få tilbake sidesynet. 

når man betaler for en service privat får man en helt annen service og fokus. Det er ikke vanskelig å forstå.  

Prøver ikke å være nedlatende, men jeg er det nok. 

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Prøver ikke å være nedlatende, men jeg er det nok. 

Da har du litt å jobbe med. Det er sjelden lurt å uttrykke seg slik at folk tror du er en blei. 

Og det er selvsagt ikke automatikk i at kirurger som jobber i private bedrifter også jobber offentlig. Så om du skal belære noen er det smart å få orden på fakta selv, først.  

Anonymkode: 0ef6f...afe

Anonym bruker skrev (På 28.10.2024 den 6.41):

hi

Jeg gjorde det offentlig, fikk det dekket. Ble gjort med lokalbedøvelse, gikk veldig greit.

Anonymkode: e2af4...f25

Anonym bruker skrev (På 28.10.2024 den 8.05):

Det er vel du som er nedlatende som påstår at kirurger som jobber i det offentlige «ikke bryr seg om det kosmetiske». Synes du skal bevise den påstanden der med noe annet enn anekdoter.

Anonymkode: 1db6f...7dd

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel du som er nedlatende som påstår at kirurger som jobber i det offentlige «ikke bryr seg om det kosmetiske». Synes du skal bevise den påstanden der med noe annet enn anekdoter.

Det er ikke kirurger som gjør det i det offentlige, det er øyeleger. Det som er viktig for de er å fikse det som er galt, sånn at det er funksjonelt, det kosmetiske kommer i annen rekke.

Anonym bruker skrev (På 27.10.2024 den 23.45):

De klipper ikke men brenner😜

Anonymkode: fab99...b06

Det er ikke kirurger som gjør det i det offentlige, det er øyeleger. Det som er viktig for de er å fikse det som er galt, sånn at det er funksjonelt, det kosmetiske kommer i annen rekke.

Og det burde være prioriteringen til de som skal opereres også! Jeg har sett resultatet av hva som kan skje når det viktigste er at øyelokkene skal se stramme ut og da ser ikke øynene bra ut.

Anonymkode: 3aaad...b3f

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du må nesten dokumentere det du skriver. Påstanden var at de som opererer i den offentlige helsetjenesten (som altså aaaaldri er kirurger?) ikke «bryr seg om det kosmetiske».

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

. Påstanden var at de som opererer i den offentlige helsetjenesten (som altså aaaaldri er kirurger?) ikke «bryr seg om det kosmetiske».

Det var ikke jeg som sa det.

Jepp angrer ikke. Helt uproblematisk. Ingen smerter etterpå. Bittelitt hoven i to dag og litt blåmerker. Det verste var jo sting i ti dager. Skulle jo ikke gni meg i ansiktet eller gjøre noe som strakk huden slik at stingene kunne strekkes. Glemte meg en gang en kveld og da gikk et sting. Kjente det poppa. Men det hadde gått 6 dager eller noe så det gikk fint. 
Tok privat men ble dekket av helseforsikring. Jeg slet med synet og se på skjerm hele dagen. 

Anonymkode: a7b56...620

Anonym bruker skrev (På 27.10.2024 den 22.25):

hi

Kosmetisk kirurgi er momspliktig med mindre det er av medisinske årsaker. Som hemmet syn. 

Anonymkode: a7b56...620

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...