Gå til innhold

Vinterlys på rekkverk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Tenker å ta de opp i begynnelsen på november. Er så mørkt. 

Anonymkode: 05322...827

Men hvorfor ta opp julelysene så tidlig? Det er fullt av andre muligheter som setter stemning som ikke skriker jul. Her har jeg en del lykter med led lys i for at det ikke skal være så mørkt ute, men det er utenkelig å sette opp julelysene før i slutten av november da det er julelys og ikke vinterlys.

Anonymkode: 91f92...595

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men hvorfor ta opp julelysene så tidlig? Det er fullt av andre muligheter som setter stemning som ikke skriker jul. Her har jeg en del lykter med led lys i for at det ikke skal være så mørkt ute, men det er utenkelig å sette opp julelysene før i slutten av november da det er julelys og ikke vinterlys.

Er det julelys om man henger de opp i mai? Vinterlys er så mye koseligere å si, det lyser opp og skaper bedre stemning. Jeg har ikke masse utelys hjemme så jeg bruker vinterlys til å lyse opp hverdagen :)

Anonymkode: 7d468...a16

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Tror du at noen bryr seg om hva du gjør? Hi etterspør råd, ikke din mening. 

Anonymkode: a74d0...f5c

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Er det julelys om man henger de opp i mai? Vinterlys er så mye koseligere å si, det lyser opp og skaper bedre stemning. Jeg har ikke masse utelys hjemme så jeg bruker vinterlys til å lyse opp hverdagen :)

Anonymkode: 7d468...a16

Lyslenker rundt rekkverk er julelys, uansett hvor koselig man synes det er å kalle det vinterlys.

Anonymkode: de3e7...a74

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Lyslenker rundt rekkverk er julelys, uansett hvor koselig man synes det er å kalle det vinterlys.

Jeg har hatt lyspærer langs rekkverk  som lyser vha solceller. De har jeg hatt fra april og tok de nettopp ned i og med at de ikke tåler frost. Mange som har ulike lys ute i mange varianter hele året for å gjøre det koselig og skape stemning. HI

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har hatt lyspærer langs rekkverk  som lyser vha solceller. De har jeg hatt fra april og tok de nettopp ned i og med at de ikke tåler frost. Mange som har ulike lys ute i mange varianter hele året for å gjøre det koselig og skape stemning. HI

Det er ingen som har reagert på det, det folk reagerer på er hvis man henger opp julebelysning lenge før jul og kaller det vinterlys. At lysene selges kun som julevare før jul og eventuelt på tilbud i januar sier alt.

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men lyslenker rundt rekkverk er fremdeles julelys.

Man trenger uansett ikke tenne lysene med en gang selv om man henger opp lenkene. Vi gjør alltid alt klart i november før snøen og kulden kommer. Både fordi det er lettere uten snø og fordi det blir så sykt kaldt på fingrene. Så tennes det første søndag i advent 🧑‍🎄

Anonymkode: 8b20b...960

Det er vel ingen fasit på hva som er hva. Men jeg er enig med de som holder fast ved at lyslenker på rekkverk hører julen til. Jeg vil ikke vanne ut dette juleelementet også, slik det er med julepynt, juletre og julebrus osv. som dukker opp i oktober. Desember er julemåned. Mørketiden er ikke jul. 

Utelys kan brukes for å gjøre det koselig hele året. Men ikke lenker over alt, bare i en krok. Jeg er ingen fasit, men det er slik jeg ønsker å ha det til meg.

Her er helårslys:

2396-800_2397-800-Konstsmide-Partyslynge

Anonymkode: cfdfe...61d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...