Gå til innhold

Lov å snakke om jul? Liker du multekrem?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Julaften har vi riskrem, karamellpudding, himmelsk lapskaus og multekrem. Alle får noe de synes er godt. I romjula spiser vi rester eller kake. På nyttårsaften kommer det an på hvem vi skal være sammen med. Jeg har ikke smakt multeisen, men det er jo noe å tenke på. Multekrem lager jeg nemlig ene og alene fordi jeg synes det er så godt. 

Annonse

Jeg elsker multer, multekrem, multeis, multesyltetøy osv😂🥰

Multekrem er obligatorisk etter pinnekjøtt på julaften. Innimellom har vi dronning Maud i tillegg. På nyttårsaften har vi hjemmelaget karamellpudding.

Riskrem er verken barna eller jeg særlig glad i, men har vi grøtrester så hender det vi lager ribbe og riskrem med kirsebærsaus en gang i løpet av juleferien. Mannen har vokst opp med det som julemat, og setter pris på det selv om han har «konvertert» til pinnekjøtt og multekrem☺️

Anonymkode: 160bd...129

Jeg elsker multekrem, men jeg er så primitiv at jeg synes den blir best om den lages på multesyltetøy. Rå multer (som ikke er kokt med sukker) blir for syrlig for meg blandet i søt krem. Med syltetøy, derimot, nam!

Vaniljeis med varme multer på er også kjempegodt, så jeg kan godt tenke meg at multeis blir godt også.

Anonymkode: d409b...884

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg elsker multekrem, men jeg er så primitiv at jeg synes den blir best om den lages på multesyltetøy. Rå multer (som ikke er kokt med sukker) blir for syrlig for meg blandet i søt krem. Med syltetøy, derimot, nam!

Vaniljeis med varme multer på er også kjempegodt, så jeg kan godt tenke meg at multeis blir godt også.

Anonymkode: d409b...884

Samme her. Blandet med syltetøy blir best. Du må smake den isen. De har den på Kiwi. Fantastisk god. 

Anonymkode: 6aced...6bc

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Multekrem 🤮

Vi spiser riskrem. Det liker alle. 

Multeis høres ut som en ond spøk. Blir som å dele ut broccoli til ungene på halloween 🎃 😉

Anonymkode: bd161...fb9

Vi spyr ikke av matvarer gjør vi vel? Ærlig talt 

Anonymkode: ea03a...503

Annonse

Ikke så glad i multer, spiser det hvis jeg får det servert. Samme med riskrem, ingen i familien liker det noe særlig, så vi lager det aldri selv. Vi pleier å ha Dronning Maud til dessert. 

Anonymkode: 0204b...a5b

Anonym bruker skrev (På 26.10.2024 den 22.30):

Elsker multer!! 

på julaften har vi multekrem, riskrem, karamellpudding og is. Og masse kjeks, selvsagt 

Anonymkode: ea03a...503

Hvorfor er masse kjeks selvsagt?

Anonymkode: 08c2e...f85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...