Gå til innhold

Inspirert av tråder om dugnad og middagshvil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste disse trådene og ser at min mann treffer på begge. Han er alltid trøtt og sliten og sover på sofaen daglig, kanskje flere ganger per dag. Ser vi film, sovner han. Og han er mye gretten og sur pga dette.

Han jobber fullt og tar i tillegg på seg masse aktiviteter borte; dugnader. Aldri vond å be der, så folk ser på ham som en handyman og en mann som trår til og hjelper til når det trengs, og ser sikkert på ham som en med stor arbeidskapasitet. 

Det er jo fint og flott det, for andre. Hjemme gjør han jo aldri en drit. Han kommer hjem fra jobb, sover, klager litt, drar på dugnad og sover igjen. Eller bare dasser på sofaen.

Jeg må ta alt av husarbeid, størstedelen av oppfølging med barn som lekser og legging. Så i mine øyne basert på innsats hjemme fremstår han som lat og en unnasluntrer. Trengs en handyman må jeg fikse selv, han har ikke tid. Men ringer den pensjonerte  nabokona på og trenger hjelp, løper han ut og fikser. 

Hvorfor har han masse tid og energi til andre, men aldri noe til barn, Kobe og hjem? Er han en av de som vil skinne på dugnad, men som da bruker opp kruttet så han ikke har nok hjemme?

Blir gal av hele fyren. Merkelig prioritering, det brenner jo også meg ut å måtte være aleneforelder mens han ligger på sofa eller hjelper andre.

Anonymkode: 3b779...c91

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han hadde ikke vært mannen min særlig lenge. 

Anonymkode: 913a2...4fa

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han hadde ikke vært mannen min særlig lenge. 

Anonymkode: 913a2...4fa

Nei... Men alle skryter jo sånn av han til meg. Så heldig du er som har en slik handymann. X stiller jo alltid opp. Han står på og jobber og bla bla bla. Jeg er verdens heldigste som har kapret en slik arbeidskar. Virkelig? Jeg hadde jo sett at han fordelte energien så litt havnet på oss. Han tjener ikke bra heller, så kan ikke trøste meg med at vi går da masse penger. 

Bra at folk stiller på dugnad altså, det er ikke det. Men burde ikke dugnad være for den energien man evt har til overs?

Anonymkode: 3b779...c91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...