GÃ¥ til innhold

📺Brukt TV - forslag?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe en tv til kjellerstua, og tenker å kjøpe en brukt. Men jeg kan absolutt ingenting om TV-er, og vet ikke helt hva jeg skal se etter. Noen som har peil og har tips på merke og kvalitet?

ca behov

55" +/-

Skal brukes til å se film og spille Playstation, men datteren min er ikke veldig opptatt av perfekte spill features

prisklasse brukt 4-8tusen ish (vet ikke om det er realistisk).

Anonymkode: 877a5...c14

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450522-%F0%9F%93%BAbrukt-tv-forslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Brukt = miljøvennlig. Mange som selger TV-er som er ett og to år gamle, og som har mye bruk igjen.

Men takk for tips likevel! 

Jeg skjønte ikke at du tenkte på det. Det er godt tenkt, da kan du kanskje få en veldig god tv til sterkt nedsatt pris. Det er mange som gjør hodeløse kjøp fordi de har for mye penger, og ombestemmer seg like etterpå fordi de har funnet noe enda bedre. Men det er mye vanskeligere å finne slike tv'er, for slike gis ofte bort til venner og kjente, eller barn og barnebarn. Jeg tviler på at denne typen tv er på Finn. Jeg ville tenkt miljø på annen måte, ved å ta godt vare på den tv'n du kjøper, da har du den i 10-15 år, minst. Min tv er 15 år gammel, og funker helt fint, som tv, ikke til gaming da. Ingen tv vil funke lenge til gaming, til det går utviklingen for raskt.

Anonymkode: ea486...73a

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal kjøpe en tv til kjellerstua, og tenker å kjøpe en brukt. Men jeg kan absolutt ingenting om TV-er, og vet ikke helt hva jeg skal se etter. Noen som har peil og har tips på merke og kvalitet?

ca behov

55" +/-

Skal brukes til å se film og spille Playstation, men datteren min er ikke veldig opptatt av perfekte spill features

prisklasse brukt 4-8tusen ish (vet ikke om det er realistisk).

Hadde kjøpt ny, får bra tv ny i den prisklassen. Brukte tv er som regel veldig overpriset

Anonymkode: 53435...392

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hadde kjøpt ny, får bra tv ny i den prisklassen. Brukte tv er som regel veldig overpriset

Anonymkode: 53435...392

Det ville jeg også, så ville jeg solgt den gamle brukt. Eller lagt den til gjenvinning. Gjenvinning fungerer godt for elektronikk, om ikke det kommer en polakk og henter den for privat bruk før den gjenvinnes. Det er også gode miljøhensyn.

Anonymkode: ea486...73a

Annonse

Nå har jo Elkjøp og Power i hvert fall ganske store outlet-avdelinger. Det er gjerne produkter som har vært hos en kunde, blitt levert tilbake, fikset, og selges på ny. Eller produkter som ikke kan selges til fullpris fordi de har fått en liten, kosmetisk transportskade, men ellers er som ny. Man får garanti på outlet-produkter. Og det er absolutt miljøvennlig, da mange av disse produktene ellers ville blitt kastet. 

Anonymkode: cc8c3...8fd

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Nå har jo Elkjøp og Power i hvert fall ganske store outlet-avdelinger. Det er gjerne produkter som har vært hos en kunde, blitt levert tilbake, fikset, og selges på ny. Eller produkter som ikke kan selges til fullpris fordi de har fått en liten, kosmetisk transportskade, men ellers er som ny. Man får garanti på outlet-produkter. Og det er absolutt miljøvennlig, da mange av disse produktene ellers ville blitt kastet. 

Anonymkode: cc8c3...8fd

Takk, det var et godt tips.

Jeg bor forøvrig i Oslo, og ser på Finn at flere annonserer ganske nye TV-er pga flytting f.eks. Ser at noen av de priser seg høyt i forhold til salg i butikk, men da lar det seg også prute med det som argument. 

Det er mye jeg ikke klarer å være så miljøbevisst rundt, men når jeg kan ønsker jeg å kjøpe brukt for ikke å bidra til større etterspørsel og dermed mer produksjon. 

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...