Gå til innhold

Hvorfor føler jeg meg som en forræder som burde bli avslørt.

Anbefalte innlegg

Jeg elsker jobben min.
Min sjef setter stor pris på jobben jeg gjør, og jeg før de mest kompliserte oppgavene.
De sier de er utrolig glade for at jeg kom til dem for en 3 års tid siden og vet ikke helt hva de skulle ha gjort uten meg.
Slik var det på gamle jobben også.

Likevel, jeg føler meg som en forræder som venter på å bli avslørt, at jeg faktisk ikke er så flink som alle vil ha det til.
Fornuften sier det er tull, hvordan ville litte jeg ha klart å lure alle rundt meg så til de grader i så lang tid dersom det ikke var riktig?
Likevel klarer ikke å legge det fra meg.

Noen råd?

Anonymkode: be5e3...427

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg elsker jobben min.
Min sjef setter stor pris på jobben jeg gjør, og jeg før de mest kompliserte oppgavene.
De sier de er utrolig glade for at jeg kom til dem for en 3 års tid siden og vet ikke helt hva de skulle ha gjort uten meg.

Likevel, jeg føler meg som en forræder som venter på å bli avslørt, at jeg faktisk ikke er så flink som alle vil ha det til.
Fornuften sier det er tull, hvordan ville litte jeg ha klart å lure alle rundt meg så til de grader i så lang tid dersom det ikke var riktig?

Noen råd?

Psykolog 

Anonymkode: 95aeb...216

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Jeg elsker jobben min.

Noen råd?

Har det akkurat likt. Tenker at jeg snart blir oppdaget. Det er slitsomt. 

Anonymkode: e3286...462

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Dette kan du lese mer om, om du googler "imposter syndrome"

Anonymkode: d5b88...276

Tror faktisk du har helt rett.
Fant blant annet dette:
"Personene kan innbille seg at de ufortjent eller uriktig har oppnådd posisjoner eller suksess på grunn av tilfeldigheter, flaks eller falske forutsetninger. Selv med gode resultater og anerkjennelse er de konstant usikre og føler en underliggende redsel for å bli oppdaget som bløffmakere på sitt felt." Står også at det oftest rammer kvinner.
Kan sikker også ha noe med at jeg ble mobbet hele barne- og ungdomsskolen hvor jeg daglig hørte hvor dum, udugelig og stygg jeg var.

Men takk for at du faktisk hjalp meg med å sette ord på det, da vet jeg litt mer hva jeg skal jobbe med meg selv på :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...