Gå til innhold

Sokker i Uggs?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Uggs er australsk og opprinnelig lagd for surfere som trengte noe å stikke føttene inn i på land for å få varmen i beina igjen. Utgangspunktet er derfor litt annerledes enn hva vi bruker de til her i Norge. 
Det ville ikke falle meg inn å bruke uggs uten sokker, iallefall ikke de uggsene du sikter til på denne tiden av året. 

så forøvrig Tone Damlie aaberge med de uggsene du referer til for noen uker siden. Hun hadde ankelsokker på.  

Anonymkode: 03bd3...514

Takk for svar, du synes ankelsokker ser bedre ut enn ikke sokker i den modellen?

Anonymkode: f0374...371

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Uggs selv sier at det er bedre å gå uten sokker, det er mer rent enn med sokker sier de

Ja, det må de jo gjerne si. All reklame er jo basert på sannhet🤣 Hvordan i alle dager skulle det bli mere rent? Hva slags folk tror det??

Anonymkode: 6f6b2...e5a

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, det må de jo gjerne si. All reklame er jo basert på sannhet🤣 Hvordan i alle dager skulle det bli mere rent? Hva slags folk tror det??

Her er en artikkel fra NRK om at ull er selvrensende

https://www.nrk.no/livsstil/dropp-ullvasken-_-lufting-holder-1.13376936

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for svar, du synes ankelsokker ser bedre ut enn ikke sokker i den modellen?

Ja det vil jeg si. Men nå bruker jeg hvite ankelsokker hele året med mindre jeg går på ski eller går i fjellet 😅

Ja det vil jeg si. Men nå bruker jeg hvite ankelsokker hele året med mindre jeg går på ski eller går i fjellet 😅

Hehe enig i at hvite er finest når det kommer til ankelsokker

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Ja, det er ren ull inni. Da blir det best uten sokker for varmen sin skyld. Ull er også selvrensende og det er ikke eklere å gå uten sokker enn med sokker. Hvorfor skal sokker være renere?

Anonymkode: d6783...b8a

Ull kan bli skittent og trenger også vask eller rens jevnlig.  Det er bedre enn mange andre materialer, men det blir også skittent over tid.

Anonymkode: 72413...002

Annonse

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Her er en artikkel fra NRK om at ull er selvrensende

https://www.nrk.no/livsstil/dropp-ullvasken-_-lufting-holder-1.13376936

Haha, folk lar seg hjernevaske på de utroligste måter. Eller vrir sannheten til å bli det de vil fordi de mangler kunnskap. Ull har noen selvrensende egenskaper, men du tror ikke seriøst at forsvette, hudbakterier, støv, skitt og møkk som blir med opp i "skoene" på magisk vis flyr ut av dem når de ikke brukes? Hvordan ser du for deg at denne selvrensen foregår? Såklart blir de skitne og sure etterhvert.

Hvis det hadde skjedd på magisk vis hadde du da aldri sett en slutten sau? Har du sett en sau noengang?

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Haha, folk lar seg hjernevaske på de utroligste måter. Eller vrir sannheten til å bli det de vil fordi de mangler kunnskap. Ull har noen selvrensende egenskaper, men du tror ikke seriøst at forsvette, hudbakterier, støv, skitt og møkk som blir med opp i "skoene" på magisk vis flyr ut av dem når de ikke brukes? Hvordan ser du for deg at denne selvrensen foregår? Såklart blir de skitne og sure etterhvert.

Hvis det hadde skjedd på magisk vis hadde du da aldri sett en slutten sau? Har du sett en sau noengang?

Hva har hvordan en sau ser ut med utvendig det og gjøre? Skinnprodukter skal man som oftest ikke vaske med vann, men det betyr ikke at kuer ikke tåler vann🙄

Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Det er jo ikke sånn at man unngår at skoene blir skitne selv om man bruker sokker heller. Sokker er ikke en fysisk sperre som gjør at fotsvette, bakterier, støv, skitt og møkk ikke kommer i skoene.

Anonymkode: 83b63...4c4

Hva med å faktisk skjønne hva du leser før du driter deg ut? 

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hva har hvordan en sau ser ut med utvendig det og gjøre? Skinnprodukter skal man som oftest ikke vaske med vann, men det betyr ikke at kuer ikke tåler vann🙄

Oi, vi er på det nivået ja🤣🙈

Annonse

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Du som startet med å snakke om sauer, jeg bare fulgte opp😉

Du VET at ull kommer fra sauer eller? 🤣 Og at ullen ikke endrer seg fra å være bare skitten pels når det sitter på dyret til å bli magisk-alltid-rent når det havner i ett par uggs? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du VET at ull kommer fra sauer eller? 🤣 Og at ullen ikke endrer seg fra å være bare skitten pels når det sitter på dyret til å bli magisk-alltid-rent når det havner i ett par uggs? 

Forsøkene dine på hersketeknikker fungerer verken på meg eller andre på forumet her.

Ull er selvrensende uansett om det er i Uggs, genser, sokker osv, så ja den kan nok kalles magisk

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Nå syns jeg at du er litt dum. Det er vel ingen som mener at ull er så selvrensende at man aldri må rengjør den, men det er et kjent faktum at man skal være varsom med å vaske ull for ofte.

Jeg har ulltøfler, ikke Uggs, og jeg går alltid barbeint i dem. For å holde dem freshe så har jeg dem ute når det er minusgrader og rister dem godt opp. Jeg sliter ut ett par pr år, og på slutten er de ikke kjempelekre, det skal innrømmes. Men de lukter aldri. 

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Forsøkene dine på hersketeknikker fungerer verken på meg eller andre på forumet her.

Ull er selvrensende uansett om det er i Uggs, genser, sokker osv, så ja den kan nok kalles magisk

Hersketeknikk faktisk, og fra meg? 🤣

Du må gjerne tro det om det gjør deg glad. Men det gjør det ikke sant. Uggsene blir ikke renere oppi av det. Hvordan yror du det skulle skjedd? Sånn på ekte? 

Noe av det kleineste jeg ser er bare føtter i sko vinterstid. Det være seg lave uggs, joggesko eller noe annet. Snø og slaps, regn og blåst og så disse bare anklene som lyser blåfrossent. Ikke pent i mine øyne. Og de uggsene du viser ser veldig ut som tøfler. Særlig fordi de har den pyntekanten rundt. Hadde ikke gått lengre enn rundt huset utendørs med dem, men du gjør selvsagt som du vil, og med eller uten sokker.

Anonymkode: 75d7f...8a1

Anonym bruker skrev (På 25.10.2024 den 14.48):

Det er tøfler, til og med Uggs.com kaller det det. Elsker Uggs lignende sko men å gå med tøfflene Tasman ute ser dumt ut uansett med eller uten sokker. Så gå med det du liker best.

image.thumb.jpeg.709fa00336afc5923e0849a117cd89bb.jpeg

Anonymkode: ee0d5...15a

Det må jo bli veldig kaldt bak på foten, uten sokker i?

Anonymkode: e141f...112

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...