Gå til innhold

Hva annet enn lasagne kan jeg bruke tørre lasagneplater til?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du vil bruke dem hele bør du ha de i en eller annen ovnsform der de har noe vått over og under seg. Ellers kan du jo brekke dem opp om du heller vil og bruke dem som pasta 😅 Hadde ikke gjort det jeg

Anonymkode: 3ddcc...cb8

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Om du vil bruke dem hele bør du ha de i en eller annen ovnsform der de har noe vått over og under seg. Ellers kan du jo brekke dem opp om du heller vil og bruke dem som pasta 😅 Hadde ikke gjort det jeg

Anonymkode: 3ddcc...cb8

Hva hadde du ikke gjort, brukt de som pasta?

Hi

Anonymkode: 67886...a71

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du kan knekke dem opp og bruke i lasagnesuppe

Anonymkode: f95d9...369

Hmm, lasagnesuppe har jeg akdri hørt om, spennende 😊 Har du oppeskrift på en god lasagnesuppe?

Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hmm, lasagnesuppe har jeg akdri hørt om, spennende 😊 Har du oppeskrift på en god lasagnesuppe?

Hi

Jeg tror det er denne jeg har laget tidligere. 

Anonymkode: f95d9...369

Jeg har aldri tenkt at å ha lasagneplater til overs er noe problem, det har jeg alltid i skapet og bruker det hver gang jeg lager lasagne. Barilla er de beste.  Det er vel ikke noe annerledes enn å ha spaghetti eller ris i tørrvareskuffen? 

Her en rask hverdagsoppskrift om man ikke har tid til å lage lasagne fra bunnen av: https://gladkokken.no/oppskrifter/broken-lasagna-pasta-hverdagsmat

Anonymkode: 40eaf...76d

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Kan du ikke bare ha dem i skapet til neste gang du skal lage lasagne?

Anonymkode: 36b0b...fce

Lager bare toro lasagne, det er det de vil ha her.

Hi

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg har aldri tenkt at å ha lasagneplater til overs er noe problem, det har jeg alltid i skapet og bruker det hver gang jeg lager lasagne. Barilla er de beste.  Det er vel ikke noe annerledes enn å ha spaghetti eller ris i tørrvareskuffen? 

Her en rask hverdagsoppskrift om man ikke har tid til å lage lasagne fra bunnen av: https://gladkokken.no/oppskrifter/broken-lasagna-pasta-hverdagsmat

Anonymkode: 40eaf...76d

Takk for tips ☺️

Neida, ingen problem, var bare et spørsmål om ideer å bruke de til. Lager ikke lasagne fra bunnen av, så lasagneplater er ikke noe jeg har i tørrvareskuffen med mindre det ble noen til overs.

Hi

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Lager bare toro lasagne, det er det de vil ha her.

Hi

Tuller du?

Bare bruk litt mer plater i torovarianten da. Eventuelt kan du blande med litt rester av en tomatsaus.

Anonymkode: 36b0b...fce

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bruker de til kålrulletter. Dvs barnevennlig variasjon når de som liker kål spiser kålrulletter. Bytter bare ut kålblader med kokte lasagneplater. 

Anonymkode: ddd48...85b

Hmm, smart 😊

Hi

Broken lasagne

Bare google, det ligger utallige oppskrifter på nett, men alle er nesten helt like.

F.eks denne:

https://gladkokken.no/oppskrifter/broken-lasagna-pasta-hverdagsmat

Anonymkode: 9571f...88c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...