Gå til innhold

Er så vanvittig sliten

Anbefalte innlegg

https://www.volvat.no/tjenester/overgangsalder/perimenopause---tiden-for-overgangsalderen/

Jeg merket overgangsalderen bare fysisk, mens søsteren min merket den nesten bare psykisk. Hun hadde det som deg, ble deprimert og sliten, fikk helseangst også, og orket ikke hverken mann eller barn. Mange har jo en gradvis endring, men hos henne skjedde det omtrent over natta. Fra regelmessig mens til full overgangsalder på to mnd liksom.

For henne hjalp hornonplaster veldig.

Ville absolutt tatt turen til legen, og er ikke fastlegen noe god på dette ville jeg gått til en privat gynekolog. 

Anonymkode: 83630...b58

Fortsetter under...

Enig med flere over her. Det kan være begynnende overgangsalder.

Jeg er der nå og har lest meg litt opp. Hjernetåke, urolig søvn, nedstemthet og fatigue er vanlige symptomer (+ en hel haug andre). Det eneste er at mange ikke er klar over det.

Jeg har begynt å trene styrke, får hormontilskudd (plaster), prøver å spise bedre, har kuttet all alkohol (sover ekstremt dårlig om jeg har drukket et glass vin) og er nøye med å sove nok (som av og til er litt kjedelig). Det har hjulpet meg en hel del.

Anonymkode: 8b81e...94e

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Har du sjekket om du kan ha kommet i overgangsalderen?

Og ja, fortsett å trene, det vil du ha SÅ mye igjen for senere. Trening er den beste lykkepilla du kan gi deg selv, både kroppslig og mentalt.

Anonymkode: ade11...9dc

Var det jeg skulle si. Kanskje du er i perimenopause, HI? Nå når jeg akkurat har kommet meg ut på den andre siden ser jeg veldig tydelig når jeg begynte på perimenopause. Det visste jeg ikke da. Jeg skulle ønske at jeg visste det da det begynte og da det sto på, for det var tunge år for meg. Og jeg var sikkert ikke enkel å leve med, heller.

Det er verdt et googlesøk, det er mer informasjon tilgjengelig nå enn det var bare for noen år siden. En del gode å følge på sosiale medier (instagram feks) også, faktisk. 

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Og synes det er så leit! Føler at livet bare passerer - etter jobb er jeg helt kjørt, vil egentlig bare være alene - få resten av familien ut av huset. Tvinger meg til å holde fast ved trening, og det gir energi etterpå - men må sove mellom jobb og trening for å orke. Vil leve litt og…

Anonymkode: a09e6...99f

Sjekk vitamin! Manglet B12, B9 og var lav på D3. Nytt liv med nok tilskudd. 

Anonymkode: 24687...fce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...