Gå til innhold

Trenger ideer til hva sønnen kan studere etter vgs

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Robotikk. I utlandet, så han blir litt mer selvstendig og ikke trenger mamma til slikt som dette. 

Anonymkode: 4aa54...520

Ikke sant? En mor som er interessert i sønnen sin og ønsker å bidra er nok helt sikkert overbeskyttende? 

For et trist menneske du er, og for et trist forhold du må ha til både dine egen foreldre og egne barn.

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Takk! Vi har tenkt litt på det, men er redd AI tar over dette etterhvert?

Anonymkode: 4daf8...e8b

Hvis han er god på språk, nysgjerrig og oppriktig interessert i teknologi, hva med å sjekke ut muligheten for å prøve seg som AI-trener? Kanskje han finner veien underveis der.. Tror en del studier i dag ikke nødvendigvis tilbyr det fremtidens jobber har behov for. 

startupmatcher.com

Anonymkode: 945ee...95e

• 1 måned senere...
On 10/24/2024 at 5:46 PM, Anonym bruker said:

Robotikk. I utlandet, så han blir litt mer selvstendig og ikke trenger mamma til slikt som dette. 

Anonymkode: 4aa54...520

Haha internett altså! 😂

Jeg syns du gjør fint i å spørre rundt på nettet, det tyder bare på at du ønsker å være involvert og hjelpe han i en prosess som kan være svært stressende for unge mennesker idag. Dette med "hva man skal gjøre etter VGS". 

Utifra interesseområdene hans og hva han er faglig flink i, så kunne han jo undersøkt mulighetene innenfor IT. Ønsker han frihet og fleksibilitet i hverdagen, så får han dette innen fagområdet webdesign. Selv har jeg en sønn som er svært glad i å game, og som dermed nyter stor glede av å kombinere fritidsaktiviteter med et slikt yrke. 

Er han svært teknisk anlagt og glad i realfag som mattematikk o.l., så er fremtidsutsiktene svært gode for dem som utdyper seg innen robotikk og kunstig intelligens

Anonymkode: 29c6a...5e0

Anonym bruker skrev (På 24.10.2024 den 14.34):

Takk! Ja, vi har sett litt på dataingeniør. Takk for tips om løpet i Stavanger!

Skal undersøke ang siv.ing.

Lurer på om du er en av de foreldrene som ringer universitet/høyskole og blander deg  inn sønnens utdannelse.

Sønnen din må ringe selv!!!

Anonymkode: be26f...51e

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Lurer på om du er en av de foreldrene som ringer universitet/høyskole og blander deg  inn sønnens utdannelse.

Sønnen din må ringe selv!!!

Attehva? Hvor i alle dager komner dette fra?

Selvsagt skulle jeg aldri kontakte noen på vegne av en voksen sønn. Det klarer han helt fint selv.

Jeg er ute etter tips, for å se om det er muligheter han ikke har tenkt på selv. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Attehva? Hvor i alle dager komner dette fra?

Selvsagt skulle jeg aldri kontakte noen på vegne av en voksen sønn. Det klarer han helt fint selv.

Jeg er ute etter tips, for å se om det er muligheter han ikke har tenkt på selv. 

På nyhetene siste uke forteller universitetene om økende trend av foreldre som ringer på vegne av voksne barn som studerer…

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

På nyhetene siste uke forteller universitetene om økende trend av foreldre som ringer på vegne av voksne barn som studerer…

Og du tenker jeg er en av dem, fordi jeg sonderer litt i forhold til studieretninger? Snakk om å trekke den langt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...