Gå til innhold

HVORFOR må jeg mase om refleks på ungene HVER DAG?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min 15 åring har akkurat vært på trafikalt grunnkurs med mørkedemonstrasjon, og fikk noen aha-opplevelser faktisk. Hun sa det var veldig nyttig.

Men ellers anbefaler jeg sort reflekterende tape og klistremerker. De synes ikke så godt når det er lyst, men er veldig kjekt når det er mørkt.

Anonymkode: 3a4d9...bee

Lue , vanter, skjerf med refleks. 

Jeg var sløv da jeg var liten også. Samme med hjelm. Aner ikke hvorfor. Var et ordentlig barn. Men var mye masing, og da ble jeg anti tror jeg. 

Fest refleks i og på jakka du? 

Ikke mas, gi det til dem i hånda. 

En kjent sak at ungdommer kan være litt fjerne.  Ikke fordi de vil, men fordi hjernen er slik. 

Anonymkode: 2e082...55c

Annonse

Grunnen er jo at de ikke respekterer deg nok til å gjøre som du sier. 

Det sagt, så husker jeg at jeg selv puttet refleksen i lommen da jeg rundet innkjørselen, å ha på refleks var av en eller annen grunn superpinlig. Mine barn har ikke hatt den holdningen og har godtatt både vester og bånd rundt armene. Vinterstid ligger det et refleksbånd i hver jakkelomme.

Det finnes så mye kult innen refleks, alt fra ting å henge på sekken til bånd man kan sy/lime på utstyr. 

Anonymkode: c0d35...dc4

Anonym bruker skrev (På 24.10.2024 den 6.36):

Spray jakkene med refleksspray

Anonymkode: 810dd...685

Ekspander  

Dette! 

Mine barn er like, så jeg sprayer. Det syntes ikke i dagslys, så de tenker ikke på det🤣. Sprayer jakker og sko, lue er vist ikke kult, ikke hansker heller. Har tatt meg i å overfalle ungene på vei ut å spraye buksebeina deres, bare for å være sikker😆

Anonymkode: 3b7a4...ba7

Hver høst syr jeg fast reflekser på alle jakker. Da kan de ikke bare ta de av. De vet også at om de ikke har refleks og jeg ser de, så får de ikke lov å være ute når det er mørkt (og nei, de blir ikke kjørt hit og dit) Så de har igrunn vært ganske flinke. Tror det bare er min exmann som tok sine barn i dette og de lærte etter noen ganger. 

19åringen har en liten periode nåsom hun glemmer det, men hun merker det selv og irriterer seg stort slik at hun er veldig bevist på hvor hun går når hun har glemt. Er gangvei med kantsteiner mellom vei og gangvei de fleste steder og gatebelysning her. Hun har lappen, så hun er veldig klar over nytten med refleks. 

Skolesekken dems kjøpte jeg lange remser med refleks som jeg sydde på. Det teiteste jeg ser er foreldre som har tatt på ungen refleksvekst før de får på seg skolesekken, den dekker refleksene bak. Veldig få unger som går på riktig side av veien til skolen, så dermed virker ikke denne refleksvesten. Så for å slippe å mase på ungene hver morgen, var sekkene deres godt utstyrt med reflekser slik at det aldri var ett problem om de glemte vesten.

Anonymkode: 1ab5f...6cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...