Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #1 Skrevet 23. oktober 2024 Jeg og mannen er skilt, jeg er ufør, han jobber fullt. Barna er 70 hos meg, 30 hos ham. Det forventes altid at jeg skal ta alle dugnader for aktiviteter, fordi jeg jo "bare er hjemme". Det er ikke alltid det passer for meg heller, feks hvis det er hans tid og jeg har lagt planer om å dra til foreldrene mine noen dager feks. Er det urimelig av meg å mene at dette også kan deles på, selv om jeg "bare er hjemme". Ikke altid formen min passer med dugnad heller🥺 Anonymkode: c70ba...624
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #2 Skrevet 23. oktober 2024 Just say no. Anonymkode: 6d254...83d
MissSaigon Skrevet 23. oktober 2024 #3 Skrevet 23. oktober 2024 (endret) Du skal ikke la deg bruke av han, selvsagt skal han ta sin del av oppfølgingen av barn inkludert de tingene som ikke er så kjekke. Kan dere ta det opp på familievernkontoret? Endret 23. oktober 2024 av MissSaigon
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #4 Skrevet 23. oktober 2024 Jeg er i allefall veldig glad for de uføre foreldrene i mine barns klasser som tar større del av dugnad enn "oss andre", som er på randen av utbrenthet og sykemeldinger i skvisen mellom travle arbeidsdager og fulle ettermiddager. Tilsvarende må jeg innrømme at jeg på dårlige dager kan tenke at de uføre som aldri bidrar nok kunne tatt i et ekstra tak, de som heller kan hvile seg dagen etter. Dette er tanker som gjerne melder seg etter en dårlig natts søvn eller i spesielt travle perioder, og jeg skjønner urimeligheten i denne tankegangen. Tankene er der gjerne likevel. Anonymkode: 63c0c...2f4
MissSaigon Skrevet 23. oktober 2024 #5 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg er i allefall veldig glad for de uføre foreldrene i mine barns klasser som tar større del av dugnad enn "oss andre", som er på randen av utbrenthet og sykemeldinger i skvisen mellom travle arbeidsdager og fulle ettermiddager. Tilsvarende må jeg innrømme at jeg på dårlige dager kan tenke at de uføre som aldri bidrar nok kunne tatt i et ekstra tak, de som heller kan hvile seg dagen etter. Dette er tanker som gjerne melder seg etter en dårlig natts søvn eller i spesielt travle perioder, og jeg skjønner urimeligheten i denne tankegangen. Tankene er der gjerne likevel. Anonymkode: 63c0c...2f4 Har du generelt vansker med å skjønne hvordan samfunnet rundt deg virker? De uføre er ikke ekstra ressurser som skal avlaste oss som er heldige å være så friske at vi kan stå i jobb! Om du har for mye å gjøre i hverdagen din må du ta tak der og ikke legge ansvaret over på andre. Kjære min tid!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #6 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er i allefall veldig glad for de uføre foreldrene i mine barns klasser som tar større del av dugnad enn "oss andre", som er på randen av utbrenthet og sykemeldinger i skvisen mellom travle arbeidsdager og fulle ettermiddager. Tilsvarende må jeg innrømme at jeg på dårlige dager kan tenke at de uføre som aldri bidrar nok kunne tatt i et ekstra tak, de som heller kan hvile seg dagen etter. Dette er tanker som gjerne melder seg etter en dårlig natts søvn eller i spesielt travle perioder, og jeg skjønner urimeligheten i denne tankegangen. Tankene er der gjerne likevel. Anonymkode: 63c0c...2f4 Du tuller? Si at du tuller... Så du har det verre enn de som er ordentlig syke hver eneste dag? Fordi du er litt sliten? 🙄 Håper du aldri blir orewnøtig syk. Det er ganske tung. Anonymkode: d2d04...5d3
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #7 Skrevet 23. oktober 2024 Jeg vil ikke oppnå annet enn å svare på spørsmål i hi. Jeg er ikke ute etter å tråkke på noen tær. Anonymkode: 63c0c...2f4
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #8 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil ikke oppnå annet enn å svare på spørsmål i hi. Jeg er ikke ute etter å tråkke på noen tær. Anonymkode: 63c0c...2f4 Dette var ment som svar på innlegg over. Anonymkode: 63c0c...2f4
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #9 Skrevet 23. oktober 2024 Han må jo ta sin del når han har barna. Hvorfor skulle det være urimelig? 30 % er ikke så jævla vanskelig akkurat, det burde de fleste klare, uavhengig ufør eller i full jobb. Anonymkode: 7af3f...397
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #10 Skrevet 23. oktober 2024 Hvor mange dugnader er det snakk om? Han bør jo ikke ta mer en 30%. Skal han ta mer av dugnadene bør han jo også kunne få mer samvær også. Anonymkode: b2515...fd1
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #11 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Hvor mange dugnader er det snakk om? Han bør jo ikke ta mer en 30%. Skal han ta mer av dugnadene bør han jo også kunne få mer samvær også. Anonymkode: b2515...fd1 Bør kunne få mer? Han vil ikke ha mer.. ikke mitt valg det. Anonymkode: c70ba...624
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #12 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg og mannen er skilt, jeg er ufør, han jobber fullt. Barna er 70 hos meg, 30 hos ham. Det forventes altid at jeg skal ta alle dugnader for aktiviteter, fordi jeg jo "bare er hjemme". Det er ikke alltid det passer for meg heller, feks hvis det er hans tid og jeg har lagt planer om å dra til foreldrene mine noen dager feks. Er det urimelig av meg å mene at dette også kan deles på, selv om jeg "bare er hjemme". Ikke altid formen min passer med dugnad heller🥺 Anonymkode: c70ba...624 jeg syns dere får dele litt på det, jeg skjønner at det kan være slitsomt når man er uføre men så har du jo selv valgt og få unger jeg er selv uføre og hadde ikke valgt og unger hvis jeg ikke orket det Anonymkode: af854...47e
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #13 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): jeg syns dere får dele litt på det, jeg skjønner at det kan være slitsomt når man er uføre men så har du jo selv valgt og få unger jeg er selv uføre og hadde ikke valgt og unger hvis jeg ikke orket det Anonymkode: af854...47e Du vet man kan bli syk etter at man har fått barn? Anonymkode: 0078e...20a
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #14 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du vet man kan bli syk etter at man har fått barn? Anonymkode: 0078e...20a Og DET er jo alltid en faktor man bør ha i bakhodet når man velger å få barn. På samme måte som man bør ha i bakhodet at man kan bli alene, kan miste jobben osv. Når man velger å få barn, må man ta inn over seg at ansvaret er det «for alltid» - også mår livet butter imot. Mår man velger å få barn og velger at de skal delta på fritidsaktiviteter så vet man også at det følger med noen forpliktelser. Og som en annen her sa; når noen - av ulike grunner - bidrar mindre, så blir lasset tyngre for de andre. Anonymkode: c564f...281
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #15 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): jeg syns dere får dele litt på det, jeg skjønner at det kan være slitsomt når man er uføre men så har du jo selv valgt og få unger jeg er selv uføre og hadde ikke valgt og unger hvis jeg ikke orket det Anonymkode: af854...47e Ungene kom før uføre nødvendigvis. Og det er nettopp å dele på det jeg vil, ikke fortsette med sånn som nå og at jeg må ta alt. Anonymkode: c70ba...624
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #16 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Og DET er jo alltid en faktor man bør ha i bakhodet når man velger å få barn. På samme måte som man bør ha i bakhodet at man kan bli alene, kan miste jobben osv. Når man velger å få barn, må man ta inn over seg at ansvaret er det «for alltid» - også mår livet butter imot. Mår man velger å få barn og velger at de skal delta på fritidsaktiviteter så vet man også at det følger med noen forpliktelser. Og som en annen her sa; når noen - av ulike grunner - bidrar mindre, så blir lasset tyngre for de andre. Anonymkode: c564f...281 Ja, men her er det da min friske ex som ikke bidrar da. Anonymkode: c70ba...624
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #17 Skrevet 23. oktober 2024 Her er avtalen at det som skjer når barna er hos meg tar jeg, det som skjer når barna er hos han tar han. Det vil si at det meste faller på meg i og med at barna bor hos meg 80-90% Anonymkode: e82b0...bfd
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #18 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Her er avtalen at det som skjer når barna er hos meg tar jeg, det som skjer når barna er hos han tar han. Det vil si at det meste faller på meg i og med at barna bor hos meg 80-90% Anonymkode: e82b0...bfd Ja, det som skjer på hans tid burde han ta. Jeg brukes jo som barnevakt, sjåfør og altmuligmann av exen jeg på hans tid. Har ikke noe imot å se barna altså, men det burde ikke være forventet at jeg alltid stiller opp. Anonymkode: c70ba...624
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #19 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Nei, det er dere som blir så ekstremt butthurt ovenfor absolutt ALT annet enn «stakkars de uføre, de har det verst av alle i hele verden og må skånes for alt av innspill» skaper fordommer mot uføre. Anonymkode: cbcfa...cf5 For noe tull. Anonymkode: 90b89...a1e
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #20 Skrevet 23. oktober 2024 Du får ta 70% av dugnadene og han 30%. Det er jammen ikke så mye forlangt. Anonymkode: b7da9...9a1
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #21 Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du får ta 70% av dugnadene og han 30%. Det er jammen ikke så mye forlangt. Anonymkode: b7da9...9a1 Hvorfor skal de ikke i det minste dele 50/50? Han vil ikke ha barna mer, skal han slippe unna arbeid og oppgaver også? Anonymkode: 14aad...1e5
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2024 #22 Skrevet 24. oktober 2024 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hvorfor skal de ikke i det minste dele 50/50? Han vil ikke ha barna mer, skal han slippe unna arbeid og oppgaver også? Anonymkode: 14aad...1e5 Ja hvorfor ikke? Så mye stress er det det ikke med en dugnad i ny og ne. Anonymkode: b7da9...9a1
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2024 #23 Skrevet 24. oktober 2024 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Jeg er i allefall veldig glad for de uføre foreldrene i mine barns klasser som tar større del av dugnad enn "oss andre", som er på randen av utbrenthet og sykemeldinger i skvisen mellom travle arbeidsdager og fulle ettermiddager. Tilsvarende må jeg innrømme at jeg på dårlige dager kan tenke at de uføre som aldri bidrar nok kunne tatt i et ekstra tak, de som heller kan hvile seg dagen etter. Dette er tanker som gjerne melder seg etter en dårlig natts søvn eller i spesielt travle perioder, og jeg skjønner urimeligheten i denne tankegangen. Tankene er der gjerne likevel. Anonymkode: 63c0c...2f4 Jeg forstår deg godt, og har mye av de samme tankene selv. Dette fordi jeg ser det her vi bor. Vi har ei som er ufør, og joda hun har sikkert sitt å stri med, men tydeligvis ikke nok til å ta en dugnad i ny og ne. Samtidig er hun ute og jogger, står og skravler dagen lang, blogger og styrer, men rake, nei det går ikke. Stå i kiosken? Uff nei. Jeg spesifiserer nå, jeg tror ikke alle uføre er slik, men … noen er. Irriterende. Anonymkode: 43eb2...9bb
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2024 #24 Skrevet 24. oktober 2024 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Jeg forstår deg godt, og har mye av de samme tankene selv. Dette fordi jeg ser det her vi bor. Vi har ei som er ufør, og joda hun har sikkert sitt å stri med, men tydeligvis ikke nok til å ta en dugnad i ny og ne. Samtidig er hun ute og jogger, står og skravler dagen lang, blogger og styrer, men rake, nei det går ikke. Stå i kiosken? Uff nei. Jeg spesifiserer nå, jeg tror ikke alle uføre er slik, men … noen er. Irriterende. Anonymkode: 43eb2...9bb Oi, altså... du utviser jo fordommer utav en annen verden. Og fullstendig mangel på kunnskap. Du tenker en ufør ikke kan skravle? Eller jogge? Å stå i kiosk er ikke enkelt om man feks har angst/sosial fobi og det er ikke uvanlig for uføre og få når det finnes slike som deg. Rake..har man artrose feks så er ikke det heller ideelt. Det er lov å bruke hodet. Tror du de står og deler ut Uføretrygd til alle som vil ha? Det er heller ikke særlig lukrativt, jeg gikk ned 65% i lønn. Anonymkode: c70ba...624
MissSaigon Skrevet 24. oktober 2024 #25 Skrevet 24. oktober 2024 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja hvorfor ikke? Så mye stress er det det ikke med en dugnad i ny og ne. Anonymkode: b7da9...9a1 Da er det vel ikke noe stress for far heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå