Gå til innhold

Sønnen min på 11 vil stadig på besøk til en 14 åring

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn som nå er 11 år. Min mann har en kompis som også har en sønn, han er 14 år. Denne gutten henger mye med ungdommer som er eldre enn ham, og som finner på mye rart og kjipt. Jeg er begynt å bli litt usikker på hvorfor denne gutten vil henge med min sønn på 11. Og om aldersforskjellen akkurat nå er litt for stor. Er litt redd for at han skal bli lurt til ting han ikke selv skjønner omfanget av. 

Hvordan hadde dere tenkt, hvis det var deres sønn? Føler det er litt dumt å nekte også, siden det virker så stas og fordi vi kjenner foreldrene. 

Anonymkode: 7d50e...dd6

Fortsetter under...

Jeg ville nok ha spurt sønnen min om hva de gjør når de er sammen. Jeg synes nok kanskje det er litt spesielt at en ungdoms-skoleelev synes det er kjekt å henge sammen med en sjetteklassing på barneskolen. Men det kan jo hende at 14 åringen er litt umoden for alderen? 

Jeg tenker at det kan være så enkelt som at denne 14 åringen hele tide må ha på seg tøff-i-trynet masken sammen med sine eldre venner, og trenger et barnslig friminutt sammen med en yngre venn av og til. Siden dette er "sønnen til bestekompisen til fattern" kan han bruke det som begrunnelse til at han er sammen med han.

Det er jo også sånn at alle trenger å ha noen under seg på rangstigen. Om denne 14 åringen alltid er yngst, og hele tiden er nederst på stigen så er det godt å av og til være sammen med noen som er yngre og full av nesegrus beundring.

Anonymkode: 4a840...2f1

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tenker at det kan være så enkelt som at denne 14 åringen hele tide må ha på seg tøff-i-trynet masken sammen med sine eldre venner, og trenger et barnslig friminutt sammen med en yngre venn av og til. Siden dette er "sønnen til bestekompisen til fattern" kan han bruke det som begrunnelse til at han er sammen med han.

Det er jo også sånn at alle trenger å ha noen under seg på rangstigen. Om denne 14 åringen alltid er yngst, og hele tiden er nederst på stigen så er det godt å av og til være sammen med noen som er yngre og full av nesegrus beundring.

Anonymkode: 4a840...2f1

Det var akkurat dette jeg tenkte, også. 

Min sønn på 12 år har en god venn som er 9 og en god venn som er 13. Disse tre guttene er masse sammen og har det helt supert sammen.  

De to eldste er nok litt barnslige for alderen  og yngste er litt veslevoksen, så de går fint i sammen.  

Nå er disse gutta stort sett bare hjemme hos hverandre, så er ikke bekymret for at de driver med noe tull. 

Prat med sønnen din, og hør hva de gjør når han er på besøk hos vennen sin. Det er noe eget med de vennene man har vokst opp med.  De kan man ofte være seg selv fullt ut med. Det kan være litt godt for en 14 åring som forsøker å finne plassen sin i venneflokken. 

Anonymkode: eaafd...d55

Annonse

Jeg har jenter og de har begge vært sammen med kompiser og veninner som er eldre, jeg har ikke syntes dette har vært rart. Jeg er oppvokst med å ha venner i ulike aldere, det har også mine barn så hos oss har det vært helt naturlig. Eldste gikk i korps, de var endel sammen på fritiden også så noen hadde lappen når min datter gikk på barneskolen. 

Så jeg tenker du må se ann hva som er normalt for ditt barn og evt finne ut hvorfor det plutselig endrer på vaner. 

Nå er begge mine unger blitt myndige. Ikke drivi med dop, røyking eller sex med disse eldre vennene. De er og har bare vært venner. 

Anonymkode: 26a5c...050

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...