Gå til innhold

ToyRek jobb, erfaring?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mannen min hadde denne jobben da han var 19-20. Vet ikke om det var det firmaet het, men han solgte slike produkter til skoler og barnehager. 
Mannen min trivdes ikke, det var ensomt  og ensformig, mye tid i bil, mange kilometer på egen bil, variabel inntekt grunnet akkord… 

Helt ok å ha en sånn jobb en liten stund når man er ung og ikke har funnet ut hva man vil studere helt ennå. Kan ikke se for meg å trives i en sånn jobb som voksen. Skoler og barnehager har også svært begrenset økonomisk spillerom, så det er ikke akkurat kunder som handler masse. 

Anonymkode: b1636...703

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mannen min hadde denne jobben da han var 19-20. Vet ikke om det var det firmaet het, men han solgte slike produkter til skoler og barnehager. 
Mannen min trivdes ikke, det var ensomt  og ensformig, mye tid i bil, mange kilometer på egen bil, variabel inntekt grunnet akkord… 

Helt ok å ha en sånn jobb en liten stund når man er ung og ikke har funnet ut hva man vil studere helt ennå. Kan ikke se for meg å trives i en sånn jobb som voksen. Skoler og barnehager har også svært begrenset økonomisk spillerom, så det er ikke akkurat kunder som handler masse. 

Akkord er ikke variabel inntekt. Er det provisjon du mener? 

Anonymkode: 36bc9...cb8

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Akkord er ikke variabel inntekt. Er det provisjon du mener? 

Du har sikkert rett i at han han fikk provisjon, for selgere er det vanlig.
Men akkord er også en variabel lønn, hvor lønn styres av hvor mye man produserer. 

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Du har sikkert rett i at han han fikk provisjon, for selgere er det vanlig.
Men akkord er også en variabel lønn, hvor lønn styres av hvor mye man produserer. 

Akkord er vel at man får betalt for en jobb og ikke tiden jobben tar, som vil si at jo raskere man utfører jobben jo mer "tjener" man på den 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...