Gå til innhold

Ditchet på ferietur med kjæresten

Anbefalte innlegg

LillaGorilla♥♥ skrev (20 minutter siden):

Hvorfor tenker du at dette er greit? Hva får deg til å tenke at du ikke fortjener bedre enn dette?

Nei si det. Er vel han som har greid å komme under huden på meg da. Jeg tenker jo nå at om ei venninne fortalte meg dette om sin kjæreste så hadde jeg sett problemet, men greier ikke stå opp for meg selv. Jeg har jo tenkt at det er jeg som er vanskelig om jeg reagerer eller sier noe, og at andre sikkert ikke bryr seg. Og han har jo sagt at den måten å (ikke) reagere på er det han liker.

Anonymkode: 7bf57...97e

Fortsetter under...

Jeg kunne aldri vært sammen med en sånn mann. Men mannen min er heldigvis ikke sånn. Han har alltid prioritert meg og forholdet vårt. Vært sammen i 19 år nå og er fortsatt veldig gode venner og kjærester.

Om du er veldig glad i han og vil få det til å vare må du snakke ordentlig med han om dette. Avhengig av hvordan han reagerer kan du vurdere forholdet etter samtalen. Parterapeut kan også hjelpe

Anonymkode: 8671f...150

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Har tenkt masse nå, og kanskje han driver og manipulerer meg.. Han gir meg feks aldri komplimenter for utseendet eller hvordan jeg er som person, men han kommentere positivt på andre jenter, noe som gjør meg usikker og sikkert gjør at jeg legger inn et ekstra gir for å please ham så han liker meg. Han får på den måten mer av meg..

Det eneste han ofte komplimenterer meg på er at jeg er så "enkel" og "grei" å ha med å gjøre. At i situasjoner hvor kompiser får pes fra kjærestene sine så klager ikke jeg osv. At jeg lar ham gjøre alt han vil uten å bli usikker og sjalu. Dette snakker han ofte om, så underbevisst følger jeg vel dette og blir enda forsiktigere med å si noe når jeg reagerer på noe, for jeg vet jo hvordan han vil jeg skal være. 

Han er ganske ofte på gutteturer feks og i forbindelse med disse sier han alltid dette, og kanskje det er en måte å få meg til å bare la ham dra og ikke stille spørsmål etterpå? Det skjer jo mye rart på de, og normalt sett ville jeg nok blitt sjalu og lurt på hva de har drevet med, men jeg lar være å snakke om det (fordi jeg vet han ikke vil at jeg skal spørre...?)

Ene gangen fikk jeg sms fra et ukjent nummer (en han reiste med), hvor det stod at hvis jeg måtte ha tak i ham måtte jeg bruke dette nr, for hora noen hadde tatt med på rommet hadde stjålet telefonen hans. Ikke engang da spurte jeg noe mer, turte ikke, eller tenkte at en grei kjæreste blander seg ikke. Men dette er det vel normalt å reagere på, ikke sant? 

Det er helt normalt å reagere på alt dette. For det han gjør er å manipulere deg, det er ingen tvil om det.

Og du reagerer på det fordi du både føler at dette ikke er bra for deg, fordi det ikke føles bra, og fordi du egentlig vet veldig godt at ingen god kjæreste behandler sin kjæreste på den måten du blir behandlet på!

Å snakke mer med ham om dette, det har ingen hensikt, for han kommer bare til å forsøke å manipulere deg. Og siden det har fungert før for ham, og han har sagt det han har sagt (om at du alltid er så enkel og grei og ikke reagerer på det andre reagerer på), det vil gjøre at han nok vil snu og vende og vri på alt for å få deg til å føle at du er urimelig - slik han også gjorde mer kamuflert på ferieturen.

Du må tro at du fortjener langt bedre enn dette - og at du bare kan få det om du fjerner deg fra han som aldri vil gi deg dette, uansett hva han måtte komme til å si (for dette er den han er, og han er bevisst det).

Avslutt med å rolig informer ham om at du har kommet til at dere er for forskjellige til å fungere i et forhold. Ikke gå inn i en diskusjon med ham, ikke forsvar deg! Du trenger ikke det, bare si at det ikke er riktig å fortsette, at du ønsker ham alt godt videre. Fortell venner og familie at du skal gå fra ham, slik at du kan få støtte hvis han begynner å manipulere deg mer, eller ev. blir enda mer ubehagelig.

(Og når du har gjort det, få tatt tester for ev. seksuelt overførbare infeksjoner, siden han tydeligvis også har vært utro.)

❤️

Ps! Du opprettet denne tråden fordi du innerst inne visste at den måten han behandler deg ikke er akseptabel! Det har du følt tidligere i forholdet også, når han har sagt det han har sagt som har gjort at du ikke har tørt å være deg selv, vise dine følelser, reagere på hans utroskap osv. Så egentlig er magefølelsen din god! Og det skal du stole på videre, for det er noe du har med deg. Nå lot du deg tydeligvis blende litt for mye av forelskelse eller ønske om å bli elsket, og det gjorde at du valgte å overse de tegnene som du faktisk har sett og kjent på som ikke helt bra. Ergo, du er ikke "håpløs" til å tolke menn, du må bare stole litt mer på deg selv slik at du i fremtiden tar det på alvor og slik setter grenser for deg selv.

Og helt til slutt - i et virkelig godt forhold så vil du ikke være redd for å ta opp ting med kjæresten. Det at du er redd for å gjøre det her, det er nok mest pga. hans manipulering, du vet at om du skulle ta opp noe, så vil han manipulere og forsøke å psyke deg ned, få deg til å tvile på deg selv. I et godt forhold, som du vil finne i fremtiden, så vil du finne både respekt og omtanke og du vil ikke være redd for å ta opp noe.

❤️

Anonymkode: 35851...adb

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er helt normalt å reagere på alt dette. For det han gjør er å manipulere deg, det er ingen tvil om det.

Og du reagerer på det fordi du både føler at dette ikke er bra for deg, fordi det ikke føles bra, og fordi du egentlig vet veldig godt at ingen god kjæreste behandler sin kjæreste på den måten du blir behandlet på!

Å snakke mer med ham om dette, det har ingen hensikt, for han kommer bare til å forsøke å manipulere deg. Og siden det har fungert før for ham, og han har sagt det han har sagt (om at du alltid er så enkel og grei og ikke reagerer på det andre reagerer på), det vil gjøre at han nok vil snu og vende og vri på alt for å få deg til å føle at du er urimelig - slik han også gjorde mer kamuflert på ferieturen.

Du må tro at du fortjener langt bedre enn dette - og at du bare kan få det om du fjerner deg fra han som aldri vil gi deg dette, uansett hva han måtte komme til å si (for dette er den han er, og han er bevisst det).

Avslutt med å rolig informer ham om at du har kommet til at dere er for forskjellige til å fungere i et forhold. Ikke gå inn i en diskusjon med ham, ikke forsvar deg! Du trenger ikke det, bare si at det ikke er riktig å fortsette, at du ønsker ham alt godt videre. Fortell venner og familie at du skal gå fra ham, slik at du kan få støtte hvis han begynner å manipulere deg mer, eller ev. blir enda mer ubehagelig.

(Og når du har gjort det, få tatt tester for ev. seksuelt overførbare infeksjoner, siden han tydeligvis også har vært utro.)

❤️

Ps! Du opprettet denne tråden fordi du innerst inne visste at den måten han behandler deg ikke er akseptabel! Det har du følt tidligere i forholdet også, når han har sagt det han har sagt som har gjort at du ikke har tørt å være deg selv, vise dine følelser, reagere på hans utroskap osv. Så egentlig er magefølelsen din god! Og det skal du stole på videre, for det er noe du har med deg. Nå lot du deg tydeligvis blende litt for mye av forelskelse eller ønske om å bli elsket, og det gjorde at du valgte å overse de tegnene som du faktisk har sett og kjent på som ikke helt bra. Ergo, du er ikke "håpløs" til å tolke menn, du må bare stole litt mer på deg selv slik at du i fremtiden tar det på alvor og slik setter grenser for deg selv.

Og helt til slutt - i et virkelig godt forhold så vil du ikke være redd for å ta opp ting med kjæresten. Det at du er redd for å gjøre det her, det er nok mest pga. hans manipulering, du vet at om du skulle ta opp noe, så vil han manipulere og forsøke å psyke deg ned, få deg til å tvile på deg selv. I et godt forhold, som du vil finne i fremtiden, så vil du finne både respekt og omtanke og du vil ikke være redd for å ta opp noe.

❤️

Anonymkode: 35851...adb

Tusen takk❤️ Skal gjøre slik du sier, og jeg skal prøve å overbevise meg selv om at jeg fortjener mer. Som du sier, så skjønner jeg det egentlig, men greier ikke helt omfavne det fullt og helt. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tusen takk❤️ Skal gjøre slik du sier, og jeg skal prøve å overbevise meg selv om at jeg fortjener mer. Som du sier, så skjønner jeg det egentlig, men greier ikke helt omfavne det fullt og helt. 

Du fortjener mer! Ingen andre skal styre hvordan du vil leve livet. 

Bare rund av, uten diskusjon, gå ut døra og se deg aldri tilbake. For dere bor ikke sammen? 

Anonymkode: 7ee3e...dbd

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tragisk at det finnes flere av denne typen. Hvordan får man luket ut slike folk tidlig? Hva er røde flagg? Jeg ser dem tydeligvis ikke.

Tilfeldigvis hadde en kamerat tatt spontan tur til akkurat samme sted som oss......en kamerat han viste jeg ikke hadde noe spesielt til overs for.

Anonymkode: 8fc63...0de

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Du fortjener mer! Ingen andre skal styre hvordan du vil leve livet. 

Bare rund av, uten diskusjon, gå ut døra og se deg aldri tilbake. For dere bor ikke sammen? 

Anonymkode: 7ee3e...dbd

Nei, bor ikke sammen, heldigvis.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, bor ikke sammen, heldigvis.

Da er det faktisk ingenting å vente på, planlegge eller tenke mer på. Du har alle «bevisene» du trenger for at han ikle er bra for deg.

Be han møte deg på kafé eller gåtur. Da er det vanskeligere å lage  en scene. 
hvis han spør om hva han kan gjøre annerledes eller lover å bli bedre, svarer du at det ikke har noen hensikt; det har blitt tydelig for deg at dere ikke passer sammen. 

Hvis han blir ufin, kan du kjenne på at det bare styrker dine grunner til å gå. Ikke la deg lure utpå. Bare si rolig at han kan føle hva han vil, du vil ikke være i forholdet mer.  

Anonymkode: b645a...8a9

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Da er det faktisk ingenting å vente på, planlegge eller tenke mer på. Du har alle «bevisene» du trenger for at han ikle er bra for deg.

Be han møte deg på kafé eller gåtur. Da er det vanskeligere å lage  en scene. 
hvis han spør om hva han kan gjøre annerledes eller lover å bli bedre, svarer du at det ikke har noen hensikt; det har blitt tydelig for deg at dere ikke passer sammen. 

Hvis han blir ufin, kan du kjenne på at det bare styrker dine grunner til å gå. Ikke la deg lure utpå. Bare si rolig at han kan føle hva han vil, du vil ikke være i forholdet mer.  

Ja, jeg må bare øve litt for meg selv. Jeg vet det kommer til å bli skikkelig kjipt.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja, jeg må bare øve litt for meg selv. Jeg vet det kommer til å bli skikkelig kjipt.

Ja, klart det blir kjipt. Det er kjempevanskelig. Men tenk så lett du kommer til å føle deg etterpå! Og så deilig å ikke være sammen med en som får deg til å føle deg lite verdt, som nedprioriterer deg, mangler respekt for deg og som misbruker din godhet. 
Just do it - du klarer det 💪🏼💙 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ja, klart det blir kjipt. Det er kjempevanskelig. Men tenk så lett du kommer til å føle deg etterpå! Og så deilig å ikke være sammen med en som får deg til å føle deg lite verdt, som nedprioriterer deg, mangler respekt for deg og som misbruker din godhet. 
Just do it - du klarer det 💪🏼💙 

Takk❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...