Gå til innhold

Ditchet på ferietur med kjæresten

Anbefalte innlegg

Er det vanlig/ville du godtatt å bli "ditchet" av kjæresten på ferietur? 

Vi har vært sammen nesten et år, og jeg tenkte vi fortsatt var i nyforelsket fasen. Vi dro på en ferietur til sydlige strøk sammen, og da opplevde jeg at han "ditchet" meg litt.

Vi havnet tilfeldigvis borti en mann på vår alder som hadde tatt med sin mor på tur fordi hun hadde blitt enke nylig. Og etter det så ville kjæresten henge med ham hele tiden.

Middag sammen alle 4, helt greit det, men kanskje ikke hver dag? Og etter middag ville de to karene henge i baren og drikke, og spille biljard osv. Moren til mannen gikk på rommet, så da ble jo jeg alene. Mens karene moret seg. Jeg følte meg heller ikke velkommen til å bli med dem. Jeg satt ute og så på solnedgangen på stranda, alene, og ikke en gang alle gangene de to hang sammen kom kjæresten etter meg for å sjekke om jeg hadde det ok. Gikk jeg til dem fikk jeg liksom ikke kontakt og følte at jeg forstyrret.

Prøvde å få ham med meg på ting, på ulike måter, hintet om at jeg var "trøtt" og ville ha ham med, da sa han bare god natt jeg kommer snart. Spurte om han kunne bli med å gå en tur i byen der, det ville han ikke for da ble jo den nye vennen alene stakars. Det var viktigere at ikke den nye vennen skulle bli alene enn at jeg ble det... tror ikke han så det engang. For stakars han var jo der med moren som la seg tidlig. 

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke etter dette? Jeg var jo alene over halve tiden på turen, og måtte gjøre ting alene. På dagtid var vi sammen, men da lå vi stort sett og solte oss og leste, eller han sov i sola da. Prøvde å snakke om det, men kjæresten skjønte ikke hva jeg mente. Vi var jo sammen mye vi? Og han kunne jo ikke la den nye vennen være alene...

Er jeg kravstor, eller bør jeg løpe?

Anonymkode: 7bf57...97e

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Du trenger ikke løpe akkurat, men jeg ville vel gitt ganske klart uttrykk for at her er vi nok ute etter forskjellige ting i forholdet, takket for moroa mens den varte. 

Anonymkode: 7ee3e...dbd

Helt enig. «Vi to har åpenbart veldig ulik oppfatning av hva det vil si å være kjærester. No hard feelings, vi avslutter det her»

Anonymkode: b645a...8a9

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du fikk jo et ganske bra inntrykk av hvordan livet med denne mannen blir, når du ikke er førsteprioritet på ferietur i starten av forholdet så kommer du aldri til å komme først hos han. 

Anonymkode: f32ff...4f6

Ja, ikke sant. Hvordan greier jeg føle at det er hos meg feilen ligger da? Jeg tror ikke jeg greier sette grenser og stille krav for meg selv. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, ikke sant. Hvordan greier jeg føle at det er hos meg feilen ligger da? Jeg tror ikke jeg greier sette grenser og stille krav for meg selv. 

Ikke noe galt med deg. Bare ham. Du skal overhodet ikke måtte sette grenser og stille krav av den typen. Gå videre, han er ikke noe å samle på. 

Anonymkode: b645a...8a9

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Måten han svarte deg på sa indirekte at du var urimelig, både som påpekte at han ikke var sammen med deg og at det var urimelig å mene at hans "nye venn" var alene.

Dette er en form for manipulering.

Dere to dro på tur sammen! Dere var kjærester som skulle på kjærestetur. På turen valgte han deg bort, til fordel for en mann han ikke kjente fra før. Mannen som reiste med sin mor visste nok på forhånd at hans mor la seg tidligere enn ham, ergo var det en del av hans "turavtale". Din kjæreste hadde en avtale med deg. Men kjæresten din var mer opptatt av at denne mannen som han til da ikke kjente (?) ikke måtte sitte alene - men at du dermed ble alene på det som skulle være kjærestetur, det syntes kjæresten din faktisk var helt greit. Og så forsøker han å få deg til å føle at du er urimelig som ble skuffet, når det var han som sviktet som kjæreste.

Han som er din kjæreste, han er ikke noe å samle på. Han bryr seg altfor lite om deg, har ikke omtanke eller respekt for deg, bryr seg ikke om dine følelser. Han oppførte seg som om han var singel og på tur sammen med en kompis eller mannslig kjæreste - og det gjør ikke en mann som bryr seg om deg!

Hvilke andre måter har han manipulert deg det knappe året dere har vært sammen? Jeg er sikker på at han har manipulert deg på andre måter!

Avslutt. Å bli i et forhold som gjør at du ikke greier å sette grenser for deg selv, det er feil forhold! Det er til og med et farlig forhold for deg, for du blir ødelagt i et slikt forhold!

Bare kutt ham ut. Si som en over skrev, at du har innsett at dere er for forskjellige til å fungere i et forhold, at du derfor ønsker han lykke til videre selv om forholdet nå er slutt. Og så blokkerer du ham i alle sosiale kanaler og ser deg ikke tilbake.

Anonymkode: 35851...adb

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Måten han svarte deg på sa indirekte at du var urimelig, både som påpekte at han ikke var sammen med deg og at det var urimelig å mene at hans "nye venn" var alene.

Dere to dro på tur sammen! Dere var kjærester som skulle på kjærestetur. På turen valgte han deg bort, til fordel for en mann han ikke kjente fra før. Mannen som reiste med sin mor visste nok på forhånd at hans mor la seg tidligere enn ham, ergo var det en del av hans "turavtale". Din kjæreste hadde en avtale med deg. Men kjæresten din var mer opptatt av at denne mannen som han til da ikke kjente (?) ikke måtte sitte alene - men at du dermed ble alene på det som skulle være kjærestetur, det syntes kjæresten din faktisk var helt greit. Og så forsøker han å få deg til å føle at du er urimelig som ble skuffet, når det var han som sviktet som kjæreste.

Han som er din kjæreste, han er ikke noe å samle på. Han bryr seg altfor lite om deg, har ikke omtanke eller respekt for deg, bryr seg ikke om dine følelser. Han oppførte seg som om han var singel og på tur sammen med en kompis eller mannslig kjæreste - og det gjør ikke en mann som bryr seg om deg!

Hvilke andre måter har han manipulert deg det knappe året dere har vært sammen? Jeg er sikker på at han har manipulert deg på andre måter!

Avslutt. Å bli i et forhold som gjør at du ikke greier å sette grenser for deg selv, det er feil forhold! Det er til og med et farlig forhold for deg, for du blir ødelagt i et slikt forhold!

Bare kutt ham ut. Si som en over skrev, at du har innsett at dere er for forskjellige til å fungere i et forhold, at du derfor ønsker han lykke til videre selv om forholdet nå er slutt. Og så blokkerer du ham i alle sosiale kanaler og ser deg ikke tilbake.

Noen er bare fjerne duster, det betyr ikke at de er manipulerende.

Anonymkode: f5aad...3cc

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Noen er bare fjerne duster, det betyr ikke at de er manipulerende.

Anonymkode: f5aad...3cc

Resultatet er det samme enten han gjør det bevisst eller ikke. Det han sier er manipulerende for Hi.

Er det lenge siden dere kom hjem fra ferie? Hvordan er han nå? Og har dere snakket sammen om det? Vær litt avvisende når dere kommer hjem, heng med venner og nedprioriter han litt. Se hvordan han reagerer. 

Anonymkode: c2edd...e2c

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det lenge siden dere kom hjem fra ferie? Hvordan er han nå? Og har dere snakket sammen om det? Vær litt avvisende når dere kommer hjem, heng med venner og nedprioriter han litt. Se hvordan han reagerer. 

Anonymkode: c2edd...e2c

En uke ca. Han er sånn gan var før vi dro. Og jeg tør liksom ikke snakke mer om det. Kan prøve det.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har tenkt masse nå, og kanskje han driver og manipulerer meg.. Han gir meg feks aldri komplimenter for utseendet eller hvordan jeg er som person, men han kommentere positivt på andre jenter, noe som gjør meg usikker og sikkert gjør at jeg legger inn et ekstra gir for å please ham så han liker meg. Han får på den måten mer av meg..

Det eneste han ofte komplimenterer meg på er at jeg er så "enkel" og "grei" å ha med å gjøre. At i situasjoner hvor kompiser får pes fra kjærestene sine så klager ikke jeg osv. At jeg lar ham gjøre alt han vil uten å bli usikker og sjalu. Dette snakker han ofte om, så underbevisst følger jeg vel dette og blir enda forsiktigere med å si noe når jeg reagerer på noe, for jeg vet jo hvordan han vil jeg skal være. 

Han er ganske ofte på gutteturer feks og i forbindelse med disse sier han alltid dette, og kanskje det er en måte å få meg til å bare la ham dra og ikke stille spørsmål etterpå? Det skjer jo mye rart på de, og normalt sett ville jeg nok blitt sjalu og lurt på hva de har drevet med, men jeg lar være å snakke om det (fordi jeg vet han ikke vil at jeg skal spørre...?)

Ene gangen fikk jeg sms fra et ukjent nummer (en han reiste med), hvor det stod at hvis jeg måtte ha tak i ham måtte jeg bruke dette nr, for hora noen hadde tatt med på rommet hadde stjålet telefonen hans. Ikke engang da spurte jeg noe mer, turte ikke, eller tenkte at en grei kjæreste blander seg ikke. Men dette er det vel normalt å reagere på, ikke sant? 

MissSaigon skrev (6 minutter siden):

Han kommer aldri til å prioritere deg. Han viste deg hvordan et liv med han blir, så er det ditt valg om det er noe du kan leve med. 

Ja, jeg ser det nå. Herlighet hvor dumnog blind jeg har vært. Fader asså. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg ser det nå. Herlighet hvor dumnog blind jeg har vært. Fader asså. 

Gjort er gjort og spist er spist. Det som er viktig er hva du gjør nå. Jeg syns ikke at du skal ta til takke med å bli behandlet på denne måten, men valget er ditt. Jeg håper at du har noen som du kan få støtte hos, for jeg er ganske sikker på at han kommer til å vri dette over til at det er du som er urimelig. Slik som du forklarer det her så stemmer ikke det.

Lykke til < 3

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jøss, har du vært i Trysil og funnet deg min ex? Her er det bare å dra, han blir aldri bedre, heller tvert imot.

Anonymkode: 8fc63...0de

Tragisk at det finnes flere av denne typen. Hvordan får man luket ut slike folk tidlig? Hva er røde flagg? Jeg ser dem tydeligvis ikke.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

For en merkelig ting å gjøre.

Er han normaltfungrende på andre områder? 

Han må jo ha en diagnose?

Anonymkode: 50741...6ff

Tja. Jeg er tilsynelatende ikke kompetent til å bedømme det. Jeg har jo trodd han var normal og at jeg kanskje var sær som reagerte.

Ingen diagnose som jeg vet om. Men broren hans har ADHD.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har tenkt masse nå, og kanskje han driver og manipulerer meg.. Han gir meg feks aldri komplimenter for utseendet eller hvordan jeg er som person, men han kommentere positivt på andre jenter, noe som gjør meg usikker og sikkert gjør at jeg legger inn et ekstra gir for å please ham så han liker meg. Han får på den måten mer av meg..

Det eneste han ofte komplimenterer meg på er at jeg er så "enkel" og "grei" å ha med å gjøre. At i situasjoner hvor kompiser får pes fra kjærestene sine så klager ikke jeg osv. At jeg lar ham gjøre alt han vil uten å bli usikker og sjalu. Dette snakker han ofte om, så underbevisst følger jeg vel dette og blir enda forsiktigere med å si noe når jeg reagerer på noe, for jeg vet jo hvordan han vil jeg skal være. 

Han er ganske ofte på gutteturer feks og i forbindelse med disse sier han alltid dette, og kanskje det er en måte å få meg til å bare la ham dra og ikke stille spørsmål etterpå? Det skjer jo mye rart på de, og normalt sett ville jeg nok blitt sjalu og lurt på hva de har drevet med, men jeg lar være å snakke om det (fordi jeg vet han ikke vil at jeg skal spørre...?)

Ene gangen fikk jeg sms fra et ukjent nummer (en han reiste med), hvor det stod at hvis jeg måtte ha tak i ham måtte jeg bruke dette nr, for hora noen hadde tatt med på rommet hadde stjålet telefonen hans. Ikke engang da spurte jeg noe mer, turte ikke, eller tenkte at en grei kjæreste blander seg ikke. Men dette er det vel normalt å reagere på, ikke sant? 

Hvorfor tenker du at dette er greit? Hva får deg til å tenke at du ikke fortjener bedre enn dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...