Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal på julebord med venne-gjengen, og jeg gleder meg skikkelig! 

Shopping, hotell, god mat og ikke minst- drikke. 

Problemet er at jeg blir så dårlig etter "en natt på byen". Jeg har det veldig gøy, men gruer meg allerede nå til dagen derpå. 

Ja, man kan selvsagt unngå å drikke. Og ja, jeg sier nei til flere fester enn jeg sier ja til. Og jeg kjører som oftest. Men nå vil jeg også slå ut håret litt 🙈

Så tips mottas med stor takknemlighet 🥰🍾

Anonymkode: 4c1d0...35a

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg skal på julebord med venne-gjengen, og jeg gleder meg skikkelig! 

Shopping, hotell, god mat og ikke minst- drikke. 

Problemet er at jeg blir så dårlig etter "en natt på byen". Jeg har det veldig gøy, men gruer meg allerede nå til dagen derpå. 

Ja, man kan selvsagt unngå å drikke. Og ja, jeg sier nei til flere fester enn jeg sier ja til. Og jeg kjører som oftest. Men nå vil jeg også slå ut håret litt 🙈

Så tips mottas med stor takknemlighet 🥰🍾

En zyrtec når du legger deg. Spis mat og drikk vann underveis. 

Anonymkode: 17f41...75e

Spis godt i forkant, sørg for å ta et glass vann mellom hver enhet og velg lettere drikke hvis du er av typen som kan ha en lettere allergireaksjon. Du har sikkert sett/opplevd at noen blir litt rødflammet av rødvin f eks og enkelte opplever å bli dårligere av f eks konjakk enn en pils. Klarer du å stoppe en liten tid før du skal legge deg, bytte ut alkoholen med vann eller alkoholfritt, kan du redde litt av nattesøvnen også. 

Hvis di er typen som lett får «fylleangst», hold dagen derpå litt åpen, gå en tur, gjør litt yoga og husk at det er en kjemisk reaksjon at du er litt frynsete dagen derpå 😅

Anonymkode: 0f724...694

Slutt å drikke i god tid før du legger deg, og drikk godt med vann hele kvelden.

De sier at det å ta en allergitablett før man legger seg kan hjelpe litt, men at det for de fleste bare er en mye. Man blir alkoholforgiftet og det er forskjell på hvor kraftig kroppen reagerer når giften skal ut av kroppen igjen.

Anonymkode: 81886...d2c

Annonse

frk Nilsen skrev (29 minutter siden):

Drikk vann mellom enhetene, ikke drikk på tom mage, og ikke minst unngå sprit. Hold deg til øl/vin. 

Frisk luft og næringsrik mat dagen derpå (ikke bare sofa og junk) 

Jeg personlig blir mye mer fyllesyk på vin enn sprit, men verste er å blande alt mulig. Allergi tablett hjelper da.

Ikke drikk vin først, så øl. Vin og øl, det blir krøll, øl og vin, like fin. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg personlig blir mye mer fyllesyk på vin enn sprit, men verste er å blande alt mulig. Allergi tablett hjelper da.

Ikke drikk vin først, så øl. Vin og øl, det blir krøll, øl og vin, like fin. 

At zyrtec hjelper er en myte, men placeboeffekten skal man ikke kimse av.

Anonymkode: fc0fe...020

Du kan jo drikke, men drikke mindre...

Jeg holder meg helt unna shots, da blir jeg alltid dårlig. Jeg spiser alltid godt først og spiser noe før jeg legger meg. Gjerne en burger el, evt bare en sjokolade eller litt potetgull hvis det er det jeg har. Vann underveis i løpet av kvelden er også lurt og kun alkoholfri drikke (brus eller vann) siste timen før du legger deg. 

Spiser ofte litt potetgull på morgenen før jeg går til frokost også, hvis jeg bor på hotell. 

Anonymkode: 466bd...ee7

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

At zyrtec hjelper er en myte, men placeboeffekten skal man ikke kimse av.

Anonymkode: fc0fe...020

Du får mene hva du vil. Jeg har alltid spydd som en gris dagen derpå, men slapp det med zyrtec inntak. Det er jo logisk da den inneholder antihistaminer. 

Annonse

Dette funker for meg: 

Passer på å innta godt med både mat og (alkoholfri) drikke ila. dagen, da tenger jeg ikke være så nøye med å drikke vann ila. kvelden.

Har alltid en chipspose og en brus/vann klar før jeg skal legge meg. Da holder jeg meg litt ekstra våken når jeg spiser den, slik at jeg slipper å legge meg på stigende rus.

Har jeg drukket mye ila. kvelden, ber jeg gjerne om alkoholfritt på slutten. Da får jeg ta del i festlighetene med drikke i hånden, men jeg lever på rusen fra de tidligere drikkene. 

Jeg holder meg til en alkoholtype. Som oftest går det i cocktails, men har de ikke det, blir det øl. Jeg kan gjerne starte kvelden med en øl, så bytter jeg over. Men jeg går ikke frem og tilbake. Er det stemning for shotter, blir de inntatt tidligest mulig.

Anonymkode: 50381...c63

Hold deg til stort sett samme drikke heile kvelden .stopp ei god stund før du skal legge deg så du ikkje legger deg med stigende rus .

Drikk vatn ,saft og et litt før du legger deg .

Anonymkode: 4cc9c...3d7

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

det beste er og la vær og drikke, man må faktisk ikke det selv om andre gjør det

jeg har alderi skjønt hvorfor folk vil drikke seg drita full

Anonymkode: 4c692...8b6

Når du bikker 40 kan det holde med noen glass vin, ikke nødvendig å være drita for å være skral dagen derpå 😅

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du får mene hva du vil. Jeg har alltid spydd som en gris dagen derpå, men slapp det med zyrtec inntak. Det er jo logisk da den inneholder antihistaminer. 

Rødvin f eks kan inneholde histaminer, så ikke helt borti natta at enkelte blir mindre dårlige av å ta antihistamin. Selv om det ikke gir konsekvent merkbar bedring for alle, kan det funke for noen. 

Sørg for nok søvn dagen før du skal ut. Nok mat også. Hold deg unna sprit. Drikk vann mellom slaga, og ta pauser. Slutt å drikk i god tid før du skal legge deg. Å sovne på stigende rus er oppskriften på å bli dårlig. Ta en zyrtec før du begynner å drikke og en før du legger deg. Sørg for å få nok søvn. Dette hjelper ofte meg. 

Anonymkode: ad488...aa6

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Tusen takk 🥰🍾🥰🍾

Det er ingenting som hjelper. Alt det som er skrevet her er bare tull. Du blir fyllesyk uansett, kommer helt an på mengden. Er du full kl 3, skal jeg garantere deg at du kjenner det dagen etter. 

Anonymkode: ea851...1a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...