Gå til innhold

Er dette noe vi skal bli skremt av?

Anbefalte innlegg

Krabbealarm på forsiden av VG. Skal vi bli skremt av at det kommer nye krabbearter til norsk farvann, nye muslinger osv?

Dette skal altså være en dramatisk trussel for oss, i følge forskere. Det står i artikkelen at det truer artsmangfoldet. Merkelig, her TRUES altså mangfoldet når mangfoldet kommer til oss. Jeg skjønner ikke. Skal vi ikke hylle dette også? 

https://www.vg.no/nyheter/i/rP5L2a/flere-nye-fremmede-arter-fester-grepet-i-oslofjorden

Anonymkode: f4613...f17

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450449-er-dette-noe-vi-skal-bli-skremt-av/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget er at de få nye artene som kommer spiser alt for mye av alt for mange arter som allerede er der. De artene som blir spist er også mat for andre arter, blant annet fisk, som sulter og forsvinner.

Men når det er sagt, jeg skjønner ikke hvorfor kongekrabbe er så enormt dyrt og vanskelig å få tak i når man sliter med en invasjon av dem langs kysten av Norge. Få dem opp og selg som sjømat for en billig penge

Anonymkode: 5b8df...bba

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Poenget er at de få nye artene som kommer spiser alt for mye av alt for mange arter som allerede er der. De artene som blir spist er også mat for andre arter, blant annet fisk, som sulter og forsvinner.

Men når det er sagt, jeg skjønner ikke hvorfor kongekrabbe er så enormt dyrt og vanskelig å få tak i når man sliter med en invasjon av dem langs kysten av Norge. Få dem opp og selg som sjømat for en billig penge

Anonymkode: 5b8df...bba

Det er egentlig veldig enket: Fordi nok folk er villige til å betale så mye for dem.  

Anonymkode: b1898...a8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...