Gå til innhold

Er dette lov. Ang husssalg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du ikke har solgt boligen med de fastmonterte fine lampene så kan du selvfølgelig gjøre det 

Anonymkode: c5188...047

Nei, det kan hun ikke.  Fastmonterte lamper følger med huset om ingenting annet er avtalt.

Anonymkode: b0584...381

Annonse

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Taklamper er en del av interiøret og skal ikke følge huset. Men du er pliktig til å sette inn nye lamper når de overtar huset. 
Ikke normalt at en design taklampe til 8000 følger huset nei 

Anonymkode: 8c307...222

Det er feil. Alt fastmontert skal følge huset, hvis ikke annet er oppgitt.

Anonymkode: 717aa...1d2

Her er en liste der lamper er mer konkretisert. Her ser du hva som regnes som fastmontert av lamper, og dermed medfølger, og hva du kan ta med deg: 
https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/salg-av-bolig/losore-og-tilbehor---hva-folger-med-boligen-ved-salg/

Anonymkode: 0a285...a9c

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Her er en liste der lamper er mer konkretisert. Her ser du hva som regnes som fastmontert av lamper, og dermed medfølger, og hva du kan ta med deg: 
https://www.huseierne.no/alt-om-bolig/salg-av-bolig/losore-og-tilbehor---hva-folger-med-boligen-ved-salg/

Anonymkode: 0a285...a9c

Takk

Anonymkode: c6619...d8e

Om du allerede har solgt så kan du høre med kjøper. Om de uansett har tenkt å bytte ut lampene så kan dere lage en avtale. Om du ikke har solgt enda så kan du få det inn i prospektet at spesifikke lamper ikke følger med. Vi gjorde det på en av våre plafonder som var et arvestykke. 

Anonymkode: 60224...59f

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Om du allerede har solgt så kan du høre med kjøper. Om de uansett har tenkt å bytte ut lampene så kan dere lage en avtale. Om du ikke har solgt enda så kan du få det inn i prospektet at spesifikke lamper ikke følger med. Vi gjorde det på en av våre plafonder som var et arvestykke. 

Anonymkode: 60224...59f

Ja. Kan høre med megler. 

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Nei, det kan hun ikke.  Fastmonterte lamper følger med huset om ingenting annet er avtalt.

Anonymkode: b0584...381

Er jo det jeg sier. Hvis hun faktisk har solgt boligen og lampene da var der så kan de ikke tas bort. 

Anonymkode: c5188...047

Annonse

I linken over står det:

"LYSKILDER. Kupler, lysstoffarmatur, fastmonterte "spotlights", oppheng og skinner med spotlights samt utelys og hagebelysning medfølger. Vegglamper, krokhengte lamper, lysekroner, prismelamper og lignende som er koblet til sukkerbit eller stikkontakt følger likevel ikke med."

Utifra den teksten kan du ta med deg lampene og henge opp noen andre.

Anonymkode: 17c08...248

Anonym bruker skrev (1 time siden):

I linken over står det:

"LYSKILDER. Kupler, lysstoffarmatur, fastmonterte "spotlights", oppheng og skinner med spotlights samt utelys og hagebelysning medfølger. Vegglamper, krokhengte lamper, lysekroner, prismelamper og lignende som er koblet til sukkerbit eller stikkontakt følger likevel ikke med."

Tusen takk 🤩🤩🤩

Anonym bruker skrev (På 23.10.2024 den 9.49):

I linken over står det:

Dette er riktig, men du burde tatt forbehold om du har feks har poulsen lamper oppe du ikke vil selge med huset. Kjøper kan kreve prisavslag.

Anonymkode: 03663...381

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette er riktig, men du burde tatt forbehold om du har feks har poulsen lamper oppe du ikke vil selge med huset. Kjøper kan kreve prisavslag.

Jeg fikk ikke prisantydning en gang 

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg fikk ikke prisantydning en gang 

Det er helt irrelevant om du fikk under eller over prisantydning. Jeg ville dobbelsjekket med megler før jeg demonterte noe. 

Anonymkode: bd4d1...b29

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvis det er riktig, hvorfor kan da kjøper kreve prisavslag?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Hva ville du gjort?

Jeg vil ha med meg noen lamper

Dette har du fått svar på flere ganger. Du må i så fall spørre kjøper, som har kjøpt det han så. Da må du evt betale kjøper (avslag i pris) for å demontere lampene og ta dem med.

Anonymkode: 75289...0d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...