Gå til innhold

Skal jeg blande meg?

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 16 år. Han bor 60% hos meg og resten hos faren og stemoren. Han trener 6 dager i uka og fortalte meg i dag at hos faren må han bruke den samme t skjorten i 3 dager. Altså, han stinker jo svette etter én trening. Forstår godt han ikke vil ta på seg en stinkende t skjorte. Dette er bare én av mange ting. Men kan si det kort- de har penger! Men griner når de driter. Veldig kjipe, sønnen min får aldri lommepenger av dem heller, så jeg må forsørge han enten han er der eller her. 

Men... ville dere sagt noe til faren ang det med t skjortene? Eller har jeg ikke noe med det?

Anonymkode: 55ce0...2c5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450439-skal-jeg-blande-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan trener han da? Om han løper i skogen eller på fjellet alene så kan han jo bruke t-skjorten flere ganger. Trener han på treningsstudio eller sammen med andre forstår jeg godt at han ønsker å ta på seg ren t-skjorte.

Anonymkode: 28715...dab

Hadde sendt med nok t-skjorter og vasket dem når han kom hjem (om det er sånn at han ikke får vaske klær når han vil hos faren).

Får han vaske klær så er det jo bare å sette på en vask midtveis i uka, så klarer han seg med tre skjorter. Hadde selvfølgelig syntes far og stemor var sære og urimelige, men det ikke ikke noe du kan styre.

Anonymkode: 079c1...4a6

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hadde sendt med nok t-skjorter og vasket dem når han kom hjem (om det er sånn at han ikke får vaske klær når han vil hos faren).

Får han vaske klær så er det jo bare å sette på en vask midtveis i uka, så klarer han seg med tre skjorter. Hadde selvfølgelig syntes far og stemor var sære og urimelige, men det ikke ikke noe du kan styre.

Anonymkode: 079c1...4a6

Han får ikke vaske hos faren nei. Men ja, jeg kan sende med noen ekstra tskjorter og vaske dem selv.

Skjønner at jeg ikke kan styre dem, men tenkte jeg gjerne kunne gi beskjed om hva jeg syns. Men det er kanskje ikke vits å prøve..

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

han kan da vaske klærne sine selv når han er så gammel og kanskje ta med litt mer treningsklær når han er der

Anonymkode: d0711...e07

Slik jeg forstår dette er ikke problemet at de ikke vil vaske klærne for han, men at de mener det er for dyrt å vaske oftere. Derfor krever de at hver skjorte brukes tre ganger før vask.

Anonymkode: 6c319...887

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Han får ikke vaske hos faren nei. Men ja, jeg kan sende med noen ekstra tskjorter og vaske dem selv.

Skjønner at jeg ikke kan styre dem, men tenkte jeg gjerne kunne gi beskjed om hva jeg syns. Men det er kanskje ikke vits å prøve..

Jo, du skal prøve. Og minn også faren på at han må legge til rette for at sønnen trives hos han da ingen lenger kan tvinge han til å ha 40 % samvær hos faren.

Anonymkode: 869a9...4e1

Er det mulig? Idiot av en far, sier som flere her, i den alderen lukter det ikke godt. 

Nytter ikke diskutere med en idiot, om det hjelper å ta det opp, tviler jeg på. Hva tenker sønnen din om at du tar det opp? Er det noe som kan slå tilbake på han (far blir sur f eks) 

I og med han er 16, så kan dere to sikkert løse dette sammen. Han får med ekstra skift, kan stikke innom deg for å legge igjen det som er brukt og få med nytt, eventuelt dra innom deg for å vaske et par vask. De er litt mer mobile i den alderen. Heldigvis kun et par år til han ikke behøver å forholde seg til far, med mindre han ønsker selv. 

Anonymkode: 3cf1d...1b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...