Gå til innhold

Noen som vet ang postnord sine mål på pakker?

Anbefalte innlegg

Blir veldig usikker, skal sende med finn.no sin fiks ferdig. Må velge mellom 5 kg, 10 kg osv, men det står:

Maksimal lengde på pakken er 120 cm. Lengde + omkrets kan maksimalt være 240 cm, uansett vekt.

Lengde pluss omkrets? Der stopper det for meg. Omkrets er summen av alle 4 sidene i en firkant? Hvis pakken faktisk er 120 cm lang, så må den være helt flat for at jeg skal kunne sende den? 😂😂

Hvis en pakke er 120 cm lang og kun 10 cm tykk er den jo umulig å sende med postnord????

120 cm(lengde) + (120+120+10+10) = FOR STOR! 

Hva er det jeg ikke forstår?

Hos posten kan man sende større(og tyngre) pakker, mens hos postnord kan man kun sende samme størrelse på pakken enten den veien 1 kg eller 20 kg????

Anonymkode: ba942...981

Fortsetter under...

En pakke har tre mål: lengde, bredde og dybde. Den er tross alt tredimensjonal ;) Hvis den er 120 cm lang,10 cm bred og 15 cm dyp vil omkretsen være: 10+10+15+15=50. 120+50=170, altså godt innenfor maksstørrelsen. 

Anonymkode: 43cbc...7e1

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

En pakke har tre mål: lengde, bredde og dybde. Den er tross alt tredimensjonal ;) Hvis den er 120 cm lang,10 cm bred og 15 cm dyp vil omkretsen være: 10+10+15+15=50. 120+50=170, altså godt innenfor maksstørrelsen. 

Dersom en pakke er 120 cm lang, 10 cm bred og 15 cm dyp så regner man vel ikke omkretsen til å være 50 cm? 🤔

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Dersom en pakke er 120 cm lang, 10 cm bred og 15 cm dyp så regner man vel ikke omkretsen til å være 50 cm? 🤔

Jo, det er jo det jeg skriver og det du ikke forstår. Og derfor du ikke får det til å gå opp. 
Se for deg et langt rør som er 120 cm langt. Omkretsen blir en sirkel rundt, som et gummistrikk rundt julegavepapir.  (Sikkert dårlig forklart. Hadde vært mye lettere å tegne opp og vise).

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jo, det er jo det jeg skriver og det du ikke forstår. Og derfor du ikke får det til å gå opp. 
Se for deg et langt rør som er 120 cm langt. Omkretsen blir en sirkel rundt, som et gummistrikk rundt julegavepapir.  (Sikkert dårlig forklart. Hadde vært mye lettere å tegne opp og vise).

Nei, absolutt ikke dårlig forklart! Var det som skulle til for å få banket det inn i skallen min😂 Takk, denne forstod jeg 👏👏👏👏👏👏🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...