Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2024 #26 Del Skrevet 22. oktober 2024 Anonym bruker skrev (På 20.10.2024 den 19.07): Takk ❤️ Nei, heldigvis… Anonymkode: b4e77...54f Det er ihvertfall bra. ❤️ Grin, ta med deg dyna i sofaen , grin . Gi deg selv maks to dager, så reiser du deg igjen. 😊❤️ Anonymkode: 9b751...f74 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450417-kj%C3%A6rlighetssorg/page/2/#findComment-150148656 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2024 #27 Del Skrevet 23. oktober 2024 Anonym bruker skrev (På 22.10.2024 den 13.13): Jeg føler med deg. HI. Det er rett og slett helt forjæ....ig! Jeg sitter også med kjærlighetssorg nå og har det som deg. Stor klem til deg- vi klarer dette, det vil bare ta tid. Anonymkode: 85c33...17b ❤️❤️❤️ takk, vi får Hilde hverandre oppdatert på hvordan det går❤️ Anonymkode: b4e77...54f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450417-kj%C3%A6rlighetssorg/page/2/#findComment-150149213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2024 #28 Del Skrevet 24. oktober 2024 Anonym bruker skrev (På 22.10.2024 den 12.40): Du har falt ned i et hull, og nå må du karre deg opp igjen. Husker mamma slet veldig da hun opplevde det samme. Mannen hennes var utro og det ble slutt. Hun gikk helt i kjelleren, sluttet å spise, sørget så veldig. Endte som sykemeldt på næringdrikker fra apoteket fordi hun ble så mager. Hun begynte hos en psykolog som også hadde opplevd å bli bedratt engang, og hadde såååååå mye empati med mamma. Hun gikk dit og fikk lesset av seg litt grums, gråt og raste, time etter time. Til slutt klarte mamma selv å ta tak, skjønte at dette var veldig lite helsebringende. Hun kom seg overhodet ikke videre, bare surret rundt i det gamle grumset time etter time. Hun avsluttet med den psykologen, og fikk time hos en annen isteden. Den nye psykologen drev med kognitiv terapi. Det går i hovedsag ut på at man skal anerkjenne det man har opplevd, akseptere at det har formet deg og gjort deg til den du er i dag, men morgendagen styrer du med din egen vilje. Så han sa ganske klart at ja, du ble bedratt, det var noe dritt, men nå må du gå videre. Livet ditt er herfra og ut, du velger selv hvordan det skal bli... Mamma begynte å jobbe igjen, møte noen venninner, rett og slett gå videre med livet. Nå har hun det bra, mannen hun er sammen med nå var hun i 40 årene da hun møtte- Du er kanskje ikke helt der at kognitiv terapi er greia, du er for dypt inn i egen sorg. Men å grave seg ned på sofaen kommer det ingenting godt ut av. Du må ut av huset. Ikke vær redd for å møte folk, ut i skogen med deg. Hør på fuglekvitter, vinden og naturen, du trenger frisk luft. Du trenger også mennesker, barna dine, venninner, storfamilie, møt blikket til folk, smil til folk. Ja, sorg er altoppslukende en periode, men livet går videre. Anonymkode: 6f771...4a3 Tusen takk for langt svar ❤️ Anonymkode: b4e77...54f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450417-kj%C3%A6rlighetssorg/page/2/#findComment-150149226 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2024 #29 Del Skrevet 24. oktober 2024 Det hevdes at dette er nesten verre enn om vedkommende hadde gått bort. Så det er ingen tvil om at det gjør vondt. Men, jeg las en gang at kjærlighetssorg nødvendigvis ikke er sorgen over å miste personen. Men, det er mer det at man nå mister alle de opplevelsene man kunne fått sammen. Turer, julen, lage mat sammen, krype inntil hverandre, lange samtaler, se en god film og frotse over en pose smågodt osv… Klarer man etterhvert å få tankesettet vinklet over på dette så ser man det at det finnes faktisk muligheter der ute til å finne noen til å oppfylle disse opplevelsene med. Kanskje nødvendigvis ikke en ny kjærste med det første, men det kan være en venninne eller lignende… Uansett anbefaler jeg deg å prøve å analysere kjærlighetssorgen din. Hva er det som gjør du savner han? Er det han spesifikt? Eller er det opplevelsene/hendelsene sammen med han. Høres kaldt ut, men kan være verdt det i stede for å ligge med kjærlighetssorg i 5 år… Anonymkode: e8bc2...a3a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450417-kj%C3%A6rlighetssorg/page/2/#findComment-150149233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2024 #30 Del Skrevet 26. oktober 2024 Anonym bruker skrev (På 24.10.2024 den 7.10): Det hevdes at dette er nesten verre enn om vedkommende hadde gått bort. Så det er ingen tvil om at det gjør vondt. Men, jeg las en gang at kjærlighetssorg nødvendigvis ikke er sorgen over å miste personen. Men, det er mer det at man nå mister alle de opplevelsene man kunne fått sammen. Turer, julen, lage mat sammen, krype inntil hverandre, lange samtaler, se en god film og frotse over en pose smågodt osv… Klarer man etterhvert å få tankesettet vinklet over på dette så ser man det at det finnes faktisk muligheter der ute til å finne noen til å oppfylle disse opplevelsene med. Kanskje nødvendigvis ikke en ny kjærste med det første, men det kan være en venninne eller lignende… Uansett anbefaler jeg deg å prøve å analysere kjærlighetssorgen din. Hva er det som gjør du savner han? Er det han spesifikt? Eller er det opplevelsene/hendelsene sammen med han. Høres kaldt ut, men kan være verdt det i stede for å ligge med kjærlighetssorg i 5 år… Anonymkode: e8bc2...a3a Det er veldig sant. Jeg har prøvd å analysere å kommet frem til at det jeg ikke kan klare å se at jeg finner igjen var hans ekstreme mandighet og handlekraft i en ekstremt flott innpakning…Jeg har aldri før sett en mann jeg finner så kjekk og tiltrekkende, og i tillegg passet vi så godt sammen fysisk - lå sammenflettet hver eneste natt som en enhet. Aldri før har jeg likt det, han sa det damme, men i vårt forhold var det det begge ønsket. Vi lå og klamra oss til hverandre hver eneste natt. Jeg finner det aldri igjen. Han var høy og jeg lå som i en trygg havn…. Det finnes ikke slike menn som er ledige…. 🥲🥲 Anonymkode: b4e77...54f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450417-kj%C3%A6rlighetssorg/page/2/#findComment-150150111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2024 #31 Del Skrevet 27. oktober 2024 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Det er veldig sant. Jeg har prøvd å analysere å kommet frem til at det jeg ikke kan klare å se at jeg finner igjen var hans ekstreme mandighet og handlekraft i en ekstremt flott innpakning…Jeg har aldri før sett en mann jeg finner så kjekk og tiltrekkende, og i tillegg passet vi så godt sammen fysisk - lå sammenflettet hver eneste natt som en enhet. Aldri før har jeg likt det, han sa det damme, men i vårt forhold var det det begge ønsket. Vi lå og klamra oss til hverandre hver eneste natt. Jeg finner det aldri igjen. Han var høy og jeg lå som i en trygg havn…. Det finnes ikke slike menn som er ledige…. 🥲🥲 Anonymkode: b4e77...54f Han var jo ikke den mannen. Han var en feig liten dritt. Den flotte trygge havnen var juks. Den trygge mannen du leter etter kan komme i en helt annen innpakning. Heldigvis er du kvitt jukserne så du kan finne den skikkelige helten. Ikke bruk mer tid på ham. 2 liter is og to liter tårer, så får du trekke deg selv opp og ut. Sykemeldt?! Jobb hjelper. Vær nyttig, bruk deg selv. Fokuser på andre ting. Og uten fysisk aktivitet er du sjanseløs. Aktivitet frigjør endorfiner som er kroppens egen lykkepille. Dette klarer du 💪🏼💪🏼💪🏼 Anonymkode: b2d53...1e5 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144450417-kj%C3%A6rlighetssorg/page/2/#findComment-150150236 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå